Tématem bakalářské práce je inovativní přístup v destinačním marketingu ve vybrané destinaci. Cílem této bakalářské práce je analýza současného stavu Turistického regionu Jizerské hory a následné zpracování návrhu na zlepšení v oblasti marketingové komunikace vybrané destinace. Teoretická část se zpočátku zabývá inovativním marketingem cestovního ruchu, jeho důležitými aktivitami pro správný postup inovace produktu a služby, samotné charakteristice inovace a inovačního procesu, vysvětlení pojmu cestovního ruchu a jeho specifik. V následujících kapitolách je vysvětlen průběh marketingu destinace cestovního ruchu, marketingový mix 4P a poté jsou zde detailně vymezeny jednotlivé nástroje marketingové komunikace. Praktická část je věnována marketingu Turistického regionu Jizerské hory, kdy je na základě teoretické části provedena analýza současného stavu marketingového mixu a především marketingové komunikace. Na základě provedené analýzy jsou zpracovány silné a slabé stránky destinace, konkrétní návrhy na zlepšení marketingových nástrojů a stanovení finančního zhodnocení doporučených návrhů.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is Innovative approach in destination marketing in the selected destination. The aim of this bachelor's thesis is analysis of the current status and improvement proposal Touristic region Jizerske hory (Jizera mountains). First theoretical part is introducing innovation marketing in tourism. It is consist of correct activities for product and services, definitive of innovations and specifics of tourism. There is brief explanation of marketing mix, process of destination marking in tourism and communication mix in the following chapters. Practical part of this thesis is implementing analysis from previous chapters to Jizerske hory marketing communication and evaluates it´s current status. The thesis determinates the strengths and weaknesses based on the analysis. Further more the thesis proposes particular improvements to Jizerske hory marketing communication together with detailed implementation process and financial analysis.
Klíčová slova
Cestovní ruch, marketingový mix, propagace, inovace, marketingové nástroje
Tématem bakalářské práce je inovativní přístup v destinačním marketingu ve vybrané destinaci. Cílem této bakalářské práce je analýza současného stavu Turistického regionu Jizerské hory a následné zpracování návrhu na zlepšení v oblasti marketingové komunikace vybrané destinace. Teoretická část se zpočátku zabývá inovativním marketingem cestovního ruchu, jeho důležitými aktivitami pro správný postup inovace produktu a služby, samotné charakteristice inovace a inovačního procesu, vysvětlení pojmu cestovního ruchu a jeho specifik. V následujících kapitolách je vysvětlen průběh marketingu destinace cestovního ruchu, marketingový mix 4P a poté jsou zde detailně vymezeny jednotlivé nástroje marketingové komunikace. Praktická část je věnována marketingu Turistického regionu Jizerské hory, kdy je na základě teoretické části provedena analýza současného stavu marketingového mixu a především marketingové komunikace. Na základě provedené analýzy jsou zpracovány silné a slabé stránky destinace, konkrétní návrhy na zlepšení marketingových nástrojů a stanovení finančního zhodnocení doporučených návrhů.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is Innovative approach in destination marketing in the selected destination. The aim of this bachelor's thesis is analysis of the current status and improvement proposal Touristic region Jizerske hory (Jizera mountains). First theoretical part is introducing innovation marketing in tourism. It is consist of correct activities for product and services, definitive of innovations and specifics of tourism. There is brief explanation of marketing mix, process of destination marking in tourism and communication mix in the following chapters. Practical part of this thesis is implementing analysis from previous chapters to Jizerske hory marketing communication and evaluates it´s current status. The thesis determinates the strengths and weaknesses based on the analysis. Further more the thesis proposes particular improvements to Jizerske hory marketing communication together with detailed implementation process and financial analysis.
Klíčová slova
Cestovní ruch, marketingový mix, propagace, inovace, marketingové nástroje
PALATKOVÁ, Monika. 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3749-2.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4039-3.
PALATKOVÁ, Monika. 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3749-2.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4039-3.