V mé bakalářské práci se zabývám volnočasovými aktivitami romských dětí
a pojmenováním příčin jejich nízké účasti v zájmových kroužcích. Cílem mé práce
je zjistit jaké bariéry brání žákům prvního stupně základních škol více navštěvovat
volnočasové aktivity.
V teoretické části se zabývám historií Romů a současnosti Romů. V dalších
kapitolách se věnuji pojmům, jako je romská kultura, vzdělanost Romů či romská rodina.
Dále charakterizuji pojem volný čas a různé pohledy na něj.
V empirické části realizuji kvalitativní výzkum. Respondenty byli žáci prvního
stupně základních škol v okolí města Nový Bor. Hlavní metodou je hloubkový
polostrukturovaný rozhovor.
Anotace v angličtině
In my work I deal with leisure activities of gypsy children and naming the causes
of their low participation in hobby groups. The aim of my work is to find out what barriers
prevents pupils of primary schools attend more leisure activities.
The theoretical part deals with the history and present of gypsies. In the following
chapters I deal with terms such as the gypsy culture, education of gypsies or gypsy family.
Further characterize the term of leisure and different perspectives on it.
The empirical part contents qualitative research. Respondents were pupils
of primary school in the town of Nový Bor and its surroundings. The main method
was the in-depth interview.
Klíčová slova
Rom, volný čas, bariéra
Klíčová slova v angličtině
gypsy, leisure, barrier
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V mé bakalářské práci se zabývám volnočasovými aktivitami romských dětí
a pojmenováním příčin jejich nízké účasti v zájmových kroužcích. Cílem mé práce
je zjistit jaké bariéry brání žákům prvního stupně základních škol více navštěvovat
volnočasové aktivity.
V teoretické části se zabývám historií Romů a současnosti Romů. V dalších
kapitolách se věnuji pojmům, jako je romská kultura, vzdělanost Romů či romská rodina.
Dále charakterizuji pojem volný čas a různé pohledy na něj.
V empirické části realizuji kvalitativní výzkum. Respondenty byli žáci prvního
stupně základních škol v okolí města Nový Bor. Hlavní metodou je hloubkový
polostrukturovaný rozhovor.
Anotace v angličtině
In my work I deal with leisure activities of gypsy children and naming the causes
of their low participation in hobby groups. The aim of my work is to find out what barriers
prevents pupils of primary schools attend more leisure activities.
The theoretical part deals with the history and present of gypsies. In the following
chapters I deal with terms such as the gypsy culture, education of gypsies or gypsy family.
Further characterize the term of leisure and different perspectives on it.
The empirical part contents qualitative research. Respondents were pupils
of primary school in the town of Nový Bor and its surroundings. The main method
was the in-depth interview.
Klíčová slova
Rom, volný čas, bariéra
Klíčová slova v angličtině
gypsy, leisure, barrier
Zásady pro vypracování
Cíl: popsat bariéry, které brání romským žákům ve vyšší účasti ve volnočasových aktivitách
Metoda: rozhovor
Požadavek: prostudovat odbornou literaturu, vytvořit si tematický okruh-rozhovoru, realizovat a analyzovat rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl: popsat bariéry, které brání romským žákům ve vyšší účasti ve volnočasových aktivitách
Metoda: rozhovor
Požadavek: prostudovat odbornou literaturu, vytvořit si tematický okruh-rozhovoru, realizovat a analyzovat rozhovor.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Filozofie výchovy a metody výuky romského žáka. Vyd. 1. Praha: Radix, 2008. ISBN 978-80-86031-83-5.
KALEJA, Martin a Jan KNEJP (eds.). Mluvme o Romech: Aven vakeras pal o Roma. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. ISBN 978-80-7368-708-3.
NAVRÁTIL, Pavel. Romové v české společnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 223 s. ISBN 8071787418.
NEČAS, Ctibor. Romové v České republice včera a dnes. 5. dopl. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0497-4.
POLECHOVÁ, Pavla (ed.). Jak se dělá "Škola pro všechny". 1. vyd. Kladno: AISIS, c2005. ISBN 80-239-4667-6.
UNUCKOVÁ, Michaela. Žijí mezi námi: historie a současnost Romů. Karviná: Sdružení Romů severní Moravy, 2007, 35 s. ISBN 978-80-239-9286-1.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Filozofie výchovy a metody výuky romského žáka. Vyd. 1. Praha: Radix, 2008. ISBN 978-80-86031-83-5.
KALEJA, Martin a Jan KNEJP (eds.). Mluvme o Romech: Aven vakeras pal o Roma. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. ISBN 978-80-7368-708-3.
NAVRÁTIL, Pavel. Romové v české společnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 223 s. ISBN 8071787418.
NEČAS, Ctibor. Romové v České republice včera a dnes. 5. dopl. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0497-4.
POLECHOVÁ, Pavla (ed.). Jak se dělá "Škola pro všechny". 1. vyd. Kladno: AISIS, c2005. ISBN 80-239-4667-6.
UNUCKOVÁ, Michaela. Žijí mezi námi: historie a současnost Romů. Karviná: Sdružení Romů severní Moravy, 2007, 35 s. ISBN 978-80-239-9286-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.