Tato bakalářská práce se zabývala školskou sociální prací. Tradičně byla rozdělena na dvě části. První, teoretická část, na základě citací a odborné literatury popisovala školu, školní poradenský systém a dále se zabývala sociální prací, a to včetně sociální práce na školách. V další části pak následoval popis nejzávažnějších problémů vyskytujících se na škole. V empirické části byl představen kvantitativní průzkum. Jeho cílem bylo zjistit názor na možnost zavedení sociálního pracovníka do školy. Za hlavní přínos této práce je možno pokládat zjištění, že jak zákonní zástupci, tak také pedagogičtí pracovníci pokládají činnost školského sociálního pracovníka za přínosnou.
Annotation in English
This bachelor thesis dealt with the school social work. It had been divided into two main areas. The theoretical part described the basic characteristics of the school and social work, including the social work at schools and it was followed by description ot the serious difficulties occuring at schools. The empirical part introduced quantitive research. Its aim was to discover the opinion on the possibility of the school social worker introduction. The major benefit of this work might be the discovery, that the legal representatives and the educationalists considered the school social worker´s activities as beneficial.
Keywords
škola, školská sociální práce, školský sociální pracovník, školský poradenský systém, zákonný zástupce, pedagogický pracovník
Keywords in English
school, school social work, school social worker, school education system, child´s representative, educationalist
Length of the covering note
56 s.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývala školskou sociální prací. Tradičně byla rozdělena na dvě části. První, teoretická část, na základě citací a odborné literatury popisovala školu, školní poradenský systém a dále se zabývala sociální prací, a to včetně sociální práce na školách. V další části pak následoval popis nejzávažnějších problémů vyskytujících se na škole. V empirické části byl představen kvantitativní průzkum. Jeho cílem bylo zjistit názor na možnost zavedení sociálního pracovníka do školy. Za hlavní přínos této práce je možno pokládat zjištění, že jak zákonní zástupci, tak také pedagogičtí pracovníci pokládají činnost školského sociálního pracovníka za přínosnou.
Annotation in English
This bachelor thesis dealt with the school social work. It had been divided into two main areas. The theoretical part described the basic characteristics of the school and social work, including the social work at schools and it was followed by description ot the serious difficulties occuring at schools. The empirical part introduced quantitive research. Its aim was to discover the opinion on the possibility of the school social worker introduction. The major benefit of this work might be the discovery, that the legal representatives and the educationalists considered the school social worker´s activities as beneficial.
Keywords
škola, školská sociální práce, školský sociální pracovník, školský poradenský systém, zákonný zástupce, pedagogický pracovník
Keywords in English
school, school social work, school social worker, school education system, child´s representative, educationalist
Research Plan
Cíl bakalářské práce: Zjistit potřebu zavedení školského sociálního pracovníka do vybraných školských zařízení u námi definovaných cílových skupin respondentů.
Požadavky: Studium odborných zdrojů, formulace teoretických východisek a vymezení základních pojmů, projektování průzkumu a stanovení časového rozvrhu, sběr dat, vyhodnocení dat a jejich interpretace, formulace závěrů, stanovení vhodných návrhů opatření pramenících z výsledků průzkumu.
Metody: Dotazování.
Research Plan
Cíl bakalářské práce: Zjistit potřebu zavedení školského sociálního pracovníka do vybraných školských zařízení u námi definovaných cílových skupin respondentů.
Požadavky: Studium odborných zdrojů, formulace teoretických východisek a vymezení základních pojmů, projektování průzkumu a stanovení časového rozvrhu, sběr dat, vyhodnocení dat a jejich interpretace, formulace závěrů, stanovení vhodných návrhů opatření pramenících z výsledků průzkumu.
Metody: Dotazování.
Recommended resources
GAVORA, P., 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozšířené vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0
MATOUŠEK, O., a kol., 2008. Metody a řízení sociální práce. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-502-8
MICHALOVÁ, Z., 2012. Speciální pedagogika 1. díl. 2. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-831-1
MICHALOVÁ, Z., 2012. Speciální pedagogika 2. díl. 2. doplněné vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-842-7
SLOWÍK, J., 2007. Speciální pedagogika. 1. vyd., 1. dotisk 2008. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1733-3
Sociální práce/Sociálna práca. Školská sociálna práca, 2013, roč. 16., č. 2. ISSN 1213-6204
Vyhláška č.72/2005 Sb., o poskytování pedagogických služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. In: Sbírka zákonů České republiky. 2005, částka 20, s. 490-502
Vyhláška č.73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. In: Sbírka zákonů České republiky. 2005, částka 20, s. 503-508
Recommended resources
GAVORA, P., 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozšířené vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0
MATOUŠEK, O., a kol., 2008. Metody a řízení sociální práce. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-502-8
MICHALOVÁ, Z., 2012. Speciální pedagogika 1. díl. 2. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-831-1
MICHALOVÁ, Z., 2012. Speciální pedagogika 2. díl. 2. doplněné vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-842-7
SLOWÍK, J., 2007. Speciální pedagogika. 1. vyd., 1. dotisk 2008. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1733-3
Sociální práce/Sociálna práca. Školská sociálna práca, 2013, roč. 16., č. 2. ISSN 1213-6204
Vyhláška č.72/2005 Sb., o poskytování pedagogických služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. In: Sbírka zákonů České republiky. 2005, částka 20, s. 490-502
Vyhláška č.73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. In: Sbírka zákonů České republiky. 2005, částka 20, s. 503-508
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.