Informace o kvalifikační práci Vliv řezných podmínek na kvalitu broušených vysoko-pevnostních ocelových součástí podvozkových noh letounů ve firmě AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Vliv řezných podmínek na kvalitu broušených vysoko-pevnostních ocelových součástí podvozkových noh letounů ve firmě AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Hlavní téma v angličtině
Influence of cutting conditions to the quality grinded high-strength steel components of aircraft landing gears in AERO Vodochody AEROSPACE a.s company
Název dle studenta
Vliv řezných podmínek na kvalitu broušených vysoko-pevnostních ocelových součástí podvozkových noh letounů ve firmě AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Tato bakalářská práce se zabývá studiem procesu broušení chromové vrstvy na vysoko-pevnostních ocelových součástech podvozkových noh letounů a vlivu řezných podmínek na jejich kvalitu.
Cílem experimentální části je stanovení optimálních řezných podmínek při broušení chromové vrstvy s hlavním zřetelem na hodnocení parametrů drsnosti povrchu dílů, magnetoelastického parametru, strojní časy a výrobní náklady.
Bakalářská práce na základě výše uvedených kritérií hodnotí proces broušení vysoko-pevnostních ocelových součástí. Dle výsledků provedených hodnocení je vybrána optimální varianta řezných podmínek pro proces broušení chromové vrstvy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the study the processes of grinding chromium layer and influence of cutting conditions to the quality on high-strength steel components of aircraft landing gears.
The experimental part is to determine the optimal cutting conditions during grinding of chromium layer with the main focus on evaluation of parameters of surface roughness parts, magneto-elastic parameter, production time and production costs.
This bachelor thesis on the basic of the above criteria evaluates grinding proces on high-strength steel components. The optimal solution of cutting conditions for process grinding chromium layer is selected according to results of these evaluations.
Klíčová slova
Broušení chromové vrstvy, vliv řezných podmínek, kvalita dílů, výrobní náklady.
Klíčová slova v angličtině
Grinding of chromium layer, influence of cutting conditions, quality of parts, production costs.
Rozsah průvodní práce
59, příl_1-18str., příl_2_2str
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá studiem procesu broušení chromové vrstvy na vysoko-pevnostních ocelových součástech podvozkových noh letounů a vlivu řezných podmínek na jejich kvalitu.
Cílem experimentální části je stanovení optimálních řezných podmínek při broušení chromové vrstvy s hlavním zřetelem na hodnocení parametrů drsnosti povrchu dílů, magnetoelastického parametru, strojní časy a výrobní náklady.
Bakalářská práce na základě výše uvedených kritérií hodnotí proces broušení vysoko-pevnostních ocelových součástí. Dle výsledků provedených hodnocení je vybrána optimální varianta řezných podmínek pro proces broušení chromové vrstvy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the study the processes of grinding chromium layer and influence of cutting conditions to the quality on high-strength steel components of aircraft landing gears.
The experimental part is to determine the optimal cutting conditions during grinding of chromium layer with the main focus on evaluation of parameters of surface roughness parts, magneto-elastic parameter, production time and production costs.
This bachelor thesis on the basic of the above criteria evaluates grinding proces on high-strength steel components. The optimal solution of cutting conditions for process grinding chromium layer is selected according to results of these evaluations.
Klíčová slova
Broušení chromové vrstvy, vliv řezných podmínek, kvalita dílů, výrobní náklady.
Klíčová slova v angličtině
Grinding of chromium layer, influence of cutting conditions, quality of parts, production costs.
Zásady pro vypracování
1. Úvod a shrnutí poznatků o technologii výroby součástí podvozku civilních dopravních letounů.
2. Rozbor stávajícího postupu broušení ocelových součástí podvozkových noh letounů.
3. Návrh metodiky experimentů pro výzkum vlivu řezných podmínek na kvalitu broušených ocelových součástí.
4. Realizace experimentů.
5. Návrh optimální varianty broušení vysoko-pevnostních ocelových součástí podvozkových noh civilních dopravních letounů.
6. Shrnutí a zhodnocení dosažených výsledků.
Zásady pro vypracování
1. Úvod a shrnutí poznatků o technologii výroby součástí podvozku civilních dopravních letounů.
2. Rozbor stávajícího postupu broušení ocelových součástí podvozkových noh letounů.
3. Návrh metodiky experimentů pro výzkum vlivu řezných podmínek na kvalitu broušených ocelových součástí.
4. Realizace experimentů.
5. Návrh optimální varianty broušení vysoko-pevnostních ocelových součástí podvozkových noh civilních dopravních letounů.
6. Shrnutí a zhodnocení dosažených výsledků.
Seznam doporučené literatury
[1] MASLOV, J. N. Teorie broušení kovů. Doplnil F. Neckář., 1. vyd. Praha: SNTL, 1979. 248 s. ISBN -.
[2] KOPEC, B., aj. Nedestruktivní zkoušení materiálů a konstrukcí. Rec. P. Sullik, P. Mazal. 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. 2008. 572 s. ISBN 978-80-7204-591-4.
[3] MALEC, J., OCHODEK, V. Využití Barkhausenova šumu ke kontrole a optimalizaci broušení. Strojírenská technologie. roč. 11, září 2006, č. 3. s. 17. ISSN 1211-4162.
[4] ČSN EN ISO 4287. Geometrické požadavky na výrobky (GPS) - Struktura povrchu: Profilová metoda - Termíny, definice a parametry struktury povrchu. 1999. Praha: Český normalizační institut.
[5] KOCMAN, J. Technologický postup výroby vřeteníku vyvrtávacího stroje v TOS Varnsdorf, a.s. [Diplomová práce]. Liberec, TU v Liberci, 1999. 83 s.
[6] Manuály a firemní dokumentace.
Seznam doporučené literatury
[1] MASLOV, J. N. Teorie broušení kovů. Doplnil F. Neckář., 1. vyd. Praha: SNTL, 1979. 248 s. ISBN -.
[2] KOPEC, B., aj. Nedestruktivní zkoušení materiálů a konstrukcí. Rec. P. Sullik, P. Mazal. 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. 2008. 572 s. ISBN 978-80-7204-591-4.
[3] MALEC, J., OCHODEK, V. Využití Barkhausenova šumu ke kontrole a optimalizaci broušení. Strojírenská technologie. roč. 11, září 2006, č. 3. s. 17. ISSN 1211-4162.
[4] ČSN EN ISO 4287. Geometrické požadavky na výrobky (GPS) - Struktura povrchu: Profilová metoda - Termíny, definice a parametry struktury povrchu. 1999. Praha: Český normalizační institut.
[5] KOCMAN, J. Technologický postup výroby vřeteníku vyvrtávacího stroje v TOS Varnsdorf, a.s. [Diplomová práce]. Liberec, TU v Liberci, 1999. 83 s.