Bakalářská práce se v první části zabývá Setonovou metodikou woodcraft a také popisuje školské zařízení poskytující zájmové vzdělávání - školní družinu. Ve druhé části je představen navržený woodcrafterský program, který pracuje se základními strategiemi a nástroji woodcraftu ve formálním prostředí školní družiny. Je zde uvedeno, jak funguje motivační systém korálků a jsou také vysvětleny základní pojmy používané woodcraftery. Tento program byl realizovaný ve školní družině malotřídní vesnické školy a je v této práci evaluován ve vztahu k cílům školního vzdělávacího programu školní družiny předmětné školy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on Seton´s Woodcraft methodology and also describes a school educational facility - an afterschool childcare facility. In the second part, the new woodcraft programme is presented. The programme implements the basic tools and strategies of Woodcraft to the formal environment of an afterschool childcare facility. It is presented, how the motivational system of beads works and also the basic concepts used by woodcrafters are explained. The programme was implemented to the afterschool childcare facility in a small village school and it is evaluated considering the goals of the school educational programme of this facility.
Klíčová slova
Woodcraft, E. T. Seton, Liga lesní moudrosti, College of Indian Wisdom, Princip dobrovolnosti, školní družina, harmonický rozvoj osobnosti, čin, sněm, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Woodcraft, E. T. Seton, The Woocraft League, College of Indian Wisdom, Chellange by choice, after-school childcare facility, harmonic development of personality, deed, assembly, School Educational Programme
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se v první části zabývá Setonovou metodikou woodcraft a také popisuje školské zařízení poskytující zájmové vzdělávání - školní družinu. Ve druhé části je představen navržený woodcrafterský program, který pracuje se základními strategiemi a nástroji woodcraftu ve formálním prostředí školní družiny. Je zde uvedeno, jak funguje motivační systém korálků a jsou také vysvětleny základní pojmy používané woodcraftery. Tento program byl realizovaný ve školní družině malotřídní vesnické školy a je v této práci evaluován ve vztahu k cílům školního vzdělávacího programu školní družiny předmětné školy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on Seton´s Woodcraft methodology and also describes a school educational facility - an afterschool childcare facility. In the second part, the new woodcraft programme is presented. The programme implements the basic tools and strategies of Woodcraft to the formal environment of an afterschool childcare facility. It is presented, how the motivational system of beads works and also the basic concepts used by woodcrafters are explained. The programme was implemented to the afterschool childcare facility in a small village school and it is evaluated considering the goals of the school educational programme of this facility.
Klíčová slova
Woodcraft, E. T. Seton, Liga lesní moudrosti, College of Indian Wisdom, Princip dobrovolnosti, školní družina, harmonický rozvoj osobnosti, čin, sněm, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Woodcraft, E. T. Seton, The Woocraft League, College of Indian Wisdom, Chellange by choice, after-school childcare facility, harmonic development of personality, deed, assembly, School Educational Programme
Zásady pro vypracování
Cíl:
Navrhnout, realizovat a vyhodnotit půlroční woodcraftový program pro školní družinu.
Požadavky:
Realizovat navržený půlroční program se skupinou minimálně 15 žáků.
Metody:
Pozorování, interview s žáky, písemná zpětná vazba od rodičů.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Navrhnout, realizovat a vyhodnotit půlroční woodcraftový program pro školní družinu.
Požadavky:
Realizovat navržený půlroční program se skupinou minimálně 15 žáků.
Metody:
Pozorování, interview s žáky, písemná zpětná vazba od rodičů.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J., 2007. Práce s hrou pro profesionály. Grada Publishing a.s.
HENDL, J., 2005. Kvalitativní výzkum, základní metody a aplikace. 1. vydání. Praha: Portál.
CHRÁSKA, M., 2007. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
SEARS, G.W., 1963. Woodcraft and camping. Dover Publications.
SETON, E.T., 1970. Kniha lesní moudrosti. Olympia Praha.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J., 2007. Práce s hrou pro profesionály. Grada Publishing a.s.
HENDL, J., 2005. Kvalitativní výzkum, základní metody a aplikace. 1. vydání. Praha: Portál.
CHRÁSKA, M., 2007. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
SEARS, G.W., 1963. Woodcraft and camping. Dover Publications.
SETON, E.T., 1970. Kniha lesní moudrosti. Olympia Praha.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.