Tato Diplomová práce je zaměřena na testování telefonie. Nejdříve jsou zde popsány základy
právě telefonie a to především ISDN a VoIP. Cílem této práce je vyvinout systém
pro automatizované testování telefonie v zařízeních vyrobených společností Sphairon GmbH
(a ZyXEL Company). Práce poukazuje na důležitost testování v procesu vývoje. Je zde také
prezentován postup výběru správného hardwaru pro tento úkol. Dále jsou zde popsány všechny
požadavky pro zvolenou testovací sestavu (Asterisk, Linux Call Router, mISDN, ISDN karta)
stejně jako jejich konfigurace tak, aby pracovaly společně a bylo možné simulovat příchozí
a odchozí volání pro testované zařízení. Další část tohoto dokumentu se zabývá vývojem
programu pro ovládání této testovací sestavy. Tento program automatizuje proces testování
telefonie a získává informace z Asterisku, které jsou použity pro vyhodnocování zahájených
volání. Poslední kapitola ukazuje výstupy ze systému, kde jsou zobrazeny výsledky, které
mohou být dále prozkoumány a vyhodnoceny, protože všechny nezbytné soubory z testu jsou
archivovány. Automatický systém testování telefonie slouží pro stanovení kvality testovaných
zařízení.
Anotace v angličtině
This Master Thesis is focused on telephony testing. At first, it describes fundamentals
of telephony itself and especially ISDN and VoIP. The goal here is to develop an automated
telephony testing system for devices produced by Sphairon GmbH (a ZyXEL Company).
The thesis shows importance of testing in a development process. Also a procedure of choosing
the right hardware for the task is presented. Then all the requirements for the chosen test setup
(Asterisk, Linux Call Router, mISDN, ISDN card) are described as well as their configuration
so they work together and are able to simulate incoming and outgoing calls for device under
test. The next part of this document is about a development of the program for control of the
test setup. The program automates the telephony testing process and gets information from
Asterisk that is used for evaluating of the initiated calls. Last chapter shows output of the system
which displays results that can be further inspected and evaluated because all the necessary files
for that are archived. The automated telephony testing system is used to determine quality
of tested devices.
Tato Diplomová práce je zaměřena na testování telefonie. Nejdříve jsou zde popsány základy
právě telefonie a to především ISDN a VoIP. Cílem této práce je vyvinout systém
pro automatizované testování telefonie v zařízeních vyrobených společností Sphairon GmbH
(a ZyXEL Company). Práce poukazuje na důležitost testování v procesu vývoje. Je zde také
prezentován postup výběru správného hardwaru pro tento úkol. Dále jsou zde popsány všechny
požadavky pro zvolenou testovací sestavu (Asterisk, Linux Call Router, mISDN, ISDN karta)
stejně jako jejich konfigurace tak, aby pracovaly společně a bylo možné simulovat příchozí
a odchozí volání pro testované zařízení. Další část tohoto dokumentu se zabývá vývojem
programu pro ovládání této testovací sestavy. Tento program automatizuje proces testování
telefonie a získává informace z Asterisku, které jsou použity pro vyhodnocování zahájených
volání. Poslední kapitola ukazuje výstupy ze systému, kde jsou zobrazeny výsledky, které
mohou být dále prozkoumány a vyhodnoceny, protože všechny nezbytné soubory z testu jsou
archivovány. Automatický systém testování telefonie slouží pro stanovení kvality testovaných
zařízení.
Anotace v angličtině
This Master Thesis is focused on telephony testing. At first, it describes fundamentals
of telephony itself and especially ISDN and VoIP. The goal here is to develop an automated
telephony testing system for devices produced by Sphairon GmbH (a ZyXEL Company).
The thesis shows importance of testing in a development process. Also a procedure of choosing
the right hardware for the task is presented. Then all the requirements for the chosen test setup
(Asterisk, Linux Call Router, mISDN, ISDN card) are described as well as their configuration
so they work together and are able to simulate incoming and outgoing calls for device under
test. The next part of this document is about a development of the program for control of the
test setup. The program automates the telephony testing process and gets information from
Asterisk that is used for evaluating of the initiated calls. Last chapter shows output of the system
which displays results that can be further inspected and evaluated because all the necessary files
for that are archived. The automated telephony testing system is used to determine quality
of tested devices.
The goal is to develop an automated telephony testing system for integrated access devices.
The following steps should be completed:
1. Choosing the right hardware (ISDN card) for testing.
2. Creating of a test setup.
3. Automation of call initiating.
4. Developing a program for automated stress tests.
5. Displaying test results.
Zásady pro vypracování
The goal is to develop an automated telephony testing system for integrated access devices.
The following steps should be completed:
1. Choosing the right hardware (ISDN card) for testing.
2. Creating of a test setup.
3. Automation of call initiating.
4. Developing a program for automated stress tests.
5. Displaying test results.