Tématem této práce je vytvoření interaktivního simulátoru automatizačních technologií. Práce je vytvořena ve formě logické hry, která obsahuje několik zástupců zmíněných technologií. Hra využívá moderní engine Unity a je napsána v jazyce C#. Základem hry jsou jednotlivé komponenty, které představují prvky reálných zařízení. Tyto komponenty je pak možné propojit pomocí systému vstupů a výstupů. Jednou z komponent je i programovatelný elektronický obvod. Ten umožňuje hráči vytvořit obvod ve speciálním editoru podle svých potřeb. Cílem hry je pak splnit konkrétní úkoly vybraného scénáře, které zahrnují především přesun a třídění materiálu. Jednotlivé scénáře je možné vytvořit v editoru přístupném pro všechny hráče. Výsledná hra obsahuje i některé vzdělávací prvky, jako je například tvorba elektronických obvodů. Lze ji tak využít jako zábavnou pomůcku při výuce obvodové logiky.
Anotace v angličtině
Main focus of this thesis is to create interactive simulator of automatization technology. Thesis was made in form of logic computer game. The game itself contains several representants of automatization technology. The game is powered by Unity engine and written in C#. Foundations of the game are individual components which represents devices used in real life. These components are connected to each other via system of inputs and outputs. Programmable electronic circuit is one of these components. Players can program this circuit according to current needs in special editor. The goal of this game is to accomplish individual tasks defined by current scenario. These tasks are usually about sorting and moving material to specific area. These scenarios are created in editor which is accessible to all players. The final version of this game also contains some education elements: mainly the programming of electronic circuits. It is possible to use it as a entertaining instrument during lectures about circuit logic.
Klíčová slova
Hra, Unity, C#, komponenty, elektronika
Klíčová slova v angličtině
Game, Unity, C#, components, electronics
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této práce je vytvoření interaktivního simulátoru automatizačních technologií. Práce je vytvořena ve formě logické hry, která obsahuje několik zástupců zmíněných technologií. Hra využívá moderní engine Unity a je napsána v jazyce C#. Základem hry jsou jednotlivé komponenty, které představují prvky reálných zařízení. Tyto komponenty je pak možné propojit pomocí systému vstupů a výstupů. Jednou z komponent je i programovatelný elektronický obvod. Ten umožňuje hráči vytvořit obvod ve speciálním editoru podle svých potřeb. Cílem hry je pak splnit konkrétní úkoly vybraného scénáře, které zahrnují především přesun a třídění materiálu. Jednotlivé scénáře je možné vytvořit v editoru přístupném pro všechny hráče. Výsledná hra obsahuje i některé vzdělávací prvky, jako je například tvorba elektronických obvodů. Lze ji tak využít jako zábavnou pomůcku při výuce obvodové logiky.
Anotace v angličtině
Main focus of this thesis is to create interactive simulator of automatization technology. Thesis was made in form of logic computer game. The game itself contains several representants of automatization technology. The game is powered by Unity engine and written in C#. Foundations of the game are individual components which represents devices used in real life. These components are connected to each other via system of inputs and outputs. Programmable electronic circuit is one of these components. Players can program this circuit according to current needs in special editor. The goal of this game is to accomplish individual tasks defined by current scenario. These tasks are usually about sorting and moving material to specific area. These scenarios are created in editor which is accessible to all players. The final version of this game also contains some education elements: mainly the programming of electronic circuits. It is possible to use it as a entertaining instrument during lectures about circuit logic.
Klíčová slova
Hra, Unity, C#, komponenty, elektronika
Klíčová slova v angličtině
Game, Unity, C#, components, electronics
Zásady pro vypracování
1. Vyberte automatizační technologie vhodné pro implementaci do herních mechanismů
2. Ve zvoleném 3D vývojovém prostředí vytvořte algoritmy pro podchycení všech herních mechanismů
3. Vytvořte ergonomické uživatelské rozhraní aplikace
4. Vytvořte sadu edukativních scénářů včetně jednoho průvodce řešením vybraného zadání
5. Zdokumentujte vývoj, obsluhu a tvorbu uživatelských scénářů
Zásady pro vypracování
1. Vyberte automatizační technologie vhodné pro implementaci do herních mechanismů
2. Ve zvoleném 3D vývojovém prostředí vytvořte algoritmy pro podchycení všech herních mechanismů
3. Vytvořte ergonomické uživatelské rozhraní aplikace
4. Vytvořte sadu edukativních scénářů včetně jednoho průvodce řešením vybraného zadání
5. Zdokumentujte vývoj, obsluhu a tvorbu uživatelských scénářů
Seznam doporučené literatury
[1] BLACKMAN, Sue. Beginning 3D game development with Unity 4: all-in-one, multi-platform game development. Second edition. Berkeley, Calif: Apress, 2013. ISBN 14-302-4899-8.
[2] THORN, Alan. Practical Game Development With Unity and Blender: all-in-one, multi-platform game development. Second edition. Berkeley, Calif: Cengage Learning, 2014. ISBN 13-050-7470-X.
[3] THORN, Alan. Pro unity game development with c#: all-in-one, multi-platform game development. Second edition. Berkeley: Apress, 2014. ISBN 14-302-6746-1.
Seznam doporučené literatury
[1] BLACKMAN, Sue. Beginning 3D game development with Unity 4: all-in-one, multi-platform game development. Second edition. Berkeley, Calif: Apress, 2013. ISBN 14-302-4899-8.
[2] THORN, Alan. Practical Game Development With Unity and Blender: all-in-one, multi-platform game development. Second edition. Berkeley, Calif: Cengage Learning, 2014. ISBN 13-050-7470-X.
[3] THORN, Alan. Pro unity game development with c#: all-in-one, multi-platform game development. Second edition. Berkeley: Apress, 2014. ISBN 14-302-6746-1.
Přílohy volně vložené
1 CD (výsledná hra, textová zpráva a průvodce hrou)
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.