Diplomová práce na téma úloha obchodního zástupce při budování zákaznické sítě na cílovém trhu v zahraničí identifikuje prostřednictvím institutu obchodního zastoupení vhodnost příslušného zahraničního teritoria pro realizaci požadovaného podnikatelského záměru. Na základě rozboru dílčích faktorů mezinárodního tržního prostředí předkládá subjektu českého obchodního práva doporučení ohledně způsobu vstupu na území cizího státu podložené kladným výsledkem hospodaření v prvním roce podnikání. V souvislosti s nedávno provedenou rekodifikací soukromého práva věnuje značný prostor právní úpravě analyzované problematiky. Korespondující výstavba teoretické a praktické části nabízí komplexní pohled na status subjektu obchodního zástupce za předpokladu pověření k přenosu podnikatelských aktivit vybrané společnosti na perspektivní zahraniční trh.
Anotace v angličtině
The thesis "The Role of Sales Representatives in Building Customer Systems in Foreign Target Markets" identifies by means an institute of sales representative a suitability of an appropriate foreign territory for a realization of desired business plan. On the basis of analysis of partial international market environment factors it offers to subject of Czech business law recommendations considering the manner of entering a foreign country supported with a positive management result in the first year of an economic activity. In relationship with a recent recodification of private law it also devotes enough space to legislation of analyzed problems. Corresponding construction of theoretical and practical parts offers a complex view on status of sales representative subject assuming movement of business activities of a selected company to a perspective foreign market.
Klíčová slova
Analýza tržního prostředí, formy vstupu, Jordi's Chocolate, obchodní jednání, obchodní zástupce, smlouva o obchodním zastoupení, zahraniční trh.
Klíčová slova v angličtině
Agency contract, analysis of market environment, business meeting, entry forms, foreign market, Jordi's Chocolate, legislation, sales representative.
Rozsah průvodní práce
128 s. (201 171 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma úloha obchodního zástupce při budování zákaznické sítě na cílovém trhu v zahraničí identifikuje prostřednictvím institutu obchodního zastoupení vhodnost příslušného zahraničního teritoria pro realizaci požadovaného podnikatelského záměru. Na základě rozboru dílčích faktorů mezinárodního tržního prostředí předkládá subjektu českého obchodního práva doporučení ohledně způsobu vstupu na území cizího státu podložené kladným výsledkem hospodaření v prvním roce podnikání. V souvislosti s nedávno provedenou rekodifikací soukromého práva věnuje značný prostor právní úpravě analyzované problematiky. Korespondující výstavba teoretické a praktické části nabízí komplexní pohled na status subjektu obchodního zástupce za předpokladu pověření k přenosu podnikatelských aktivit vybrané společnosti na perspektivní zahraniční trh.
Anotace v angličtině
The thesis "The Role of Sales Representatives in Building Customer Systems in Foreign Target Markets" identifies by means an institute of sales representative a suitability of an appropriate foreign territory for a realization of desired business plan. On the basis of analysis of partial international market environment factors it offers to subject of Czech business law recommendations considering the manner of entering a foreign country supported with a positive management result in the first year of an economic activity. In relationship with a recent recodification of private law it also devotes enough space to legislation of analyzed problems. Corresponding construction of theoretical and practical parts offers a complex view on status of sales representative subject assuming movement of business activities of a selected company to a perspective foreign market.
Klíčová slova
Analýza tržního prostředí, formy vstupu, Jordi's Chocolate, obchodní jednání, obchodní zástupce, smlouva o obchodním zastoupení, zahraniční trh.
Klíčová slova v angličtině
Agency contract, analysis of market environment, business meeting, entry forms, foreign market, Jordi's Chocolate, legislation, sales representative.
Zásady pro vypracování
1. Způsoby vstupu na zahraniční trhy a jejich právní úprava
2. Obchodní zastoupení a jeho právní zabezpečení
3. Specifika obchodního zastupování ve vybraných zemích
4. Charakteristika vybraného podniku
5. Budování zákaznické sítě podniku
Zásady pro vypracování
1. Způsoby vstupu na zahraniční trhy a jejich právní úprava
2. Obchodní zastoupení a jeho právní zabezpečení
3. Specifika obchodního zastupování ve vybraných zemích
4. Charakteristika vybraného podniku
5. Budování zákaznické sítě podniku
Seznam doporučené literatury
BEJČEK, Josef, Karel ELIÁŠ a Přemysl RABAN. Kurz obchodního práva: obchodní závazky. 5. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-337-0.
SHERLOCK, Jim, Jonathan REUVID. The handbook of international trade: a guide to the principles and practice of export. London: Kogan Page, 2004. ISBN 0-7494-4144-5.
ZAMYKALOVÁ, Miroslava. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-28-2.
WINKLER, Martin. Obchodné zastúpenie vo vnútroštátnom a zahraničnom obchode. Praha: Linde, 2010. ISBN 978-80-7201-818-5.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
BEJČEK, Josef, Karel ELIÁŠ a Přemysl RABAN. Kurz obchodního práva: obchodní závazky. 5. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-337-0.
SHERLOCK, Jim, Jonathan REUVID. The handbook of international trade: a guide to the principles and practice of export. London: Kogan Page, 2004. ISBN 0-7494-4144-5.
ZAMYKALOVÁ, Miroslava. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-28-2.
WINKLER, Martin. Obchodné zastúpenie vo vnútroštátnom a zahraničnom obchode. Praha: Linde, 2010. ISBN 978-80-7201-818-5.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.