Anotace v českém jazyce
Jméno a příjmení autora: Hana Svobodová
Instituce: Technická Univerzita v Liberci
Ústav zdravotnických studií
Název práce: Edukace hematoonkologického pacienta v nemocnici a pro pobyt v domácím prostředí
Vedoucí práce: Bc. Markéta Hejduková
Počet stran:
Počet příloh:
Rok obhajoby: 2015
Souhrn
Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na problematiku hematoonkologie, prezentuje nejčastější hematoonkologická onemocnění, jako je lymfom, myelom nebo leukémie. Současně se zabývá oblastí edukace nemocných osob, které jsou po hospitalizaci (a často po diagnostice hematoonkologického onemocnění) propuštěny do domácí péče. Druhá část práce popisuje edukaci pacientů jako důležitou součást komplexní péče o nemocné (účastníci edukace, fáze edukace apod.). Edukátor předává klientovi informace, které mu pomáhají lépe zvládat své onemocnění.
Praktická část bakalářské práce je věnována analyzování informací a dat, které jsou získány prostřednictvím dotazníkové šetření, jehož respondenty byli nemocní s hematoonkologickým onemocněním. Na podkladě výsledků výzkumného šetření byl dále vytvořen edukačního materiál, určen pro nově diagnostikované pacienty.
Anotace v angličtině
Annotation in English
Name and surname: Hana Svobodová
Institution: TUL Technical University of Liberec- Institution of Health Studies
Title: Education of the hematologic patient in a hospital for a home stay treatment
Supervizor: Bc. Markéta Hejduková
Pages:
Apendix:
Year: 2015
Summary
The theoretical part of bachelor thesis focuses on issues hematooncology, presents the most common hematological malignancies, such as lymphoma, myeloma or leukemia. It deals with topic of education ill people who are after hospitalization (often after the diagnosis of hematologic malignancy) placed under home care as well. The second part describes patient education as an important part of complex patient care. (Participants in education , education Phase etc.) The educator gives information to client in order to help him to better cope with his disease.
The practical part is devoted to analysis of information and data that were collected through a survey, whose respondents were ill people with hematooncological disease.
On the basis of the research results was provided educational materiál designed for newly diagnosed patients.
Klíčová slova
Klíčová slova
Onkologie, hematologie, edukace, fáze edukace, výzkum, analýza, edukační materiály, edukační proces.
Klíčová slova v angličtině
Key words
Oncology, hematology, education, phase of education, research, analysis, educational material, educational proces.
Rozsah průvodní práce
70 str. (14763 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Anotace v českém jazyce
Jméno a příjmení autora: Hana Svobodová
Instituce: Technická Univerzita v Liberci
Ústav zdravotnických studií
Název práce: Edukace hematoonkologického pacienta v nemocnici a pro pobyt v domácím prostředí
Vedoucí práce: Bc. Markéta Hejduková
Počet stran:
Počet příloh:
Rok obhajoby: 2015
Souhrn
Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na problematiku hematoonkologie, prezentuje nejčastější hematoonkologická onemocnění, jako je lymfom, myelom nebo leukémie. Současně se zabývá oblastí edukace nemocných osob, které jsou po hospitalizaci (a často po diagnostice hematoonkologického onemocnění) propuštěny do domácí péče. Druhá část práce popisuje edukaci pacientů jako důležitou součást komplexní péče o nemocné (účastníci edukace, fáze edukace apod.). Edukátor předává klientovi informace, které mu pomáhají lépe zvládat své onemocnění.
Praktická část bakalářské práce je věnována analyzování informací a dat, které jsou získány prostřednictvím dotazníkové šetření, jehož respondenty byli nemocní s hematoonkologickým onemocněním. Na podkladě výsledků výzkumného šetření byl dále vytvořen edukačního materiál, určen pro nově diagnostikované pacienty.
Anotace v angličtině
Annotation in English
Name and surname: Hana Svobodová
Institution: TUL Technical University of Liberec- Institution of Health Studies
Title: Education of the hematologic patient in a hospital for a home stay treatment
Supervizor: Bc. Markéta Hejduková
Pages:
Apendix:
Year: 2015
Summary
The theoretical part of bachelor thesis focuses on issues hematooncology, presents the most common hematological malignancies, such as lymphoma, myeloma or leukemia. It deals with topic of education ill people who are after hospitalization (often after the diagnosis of hematologic malignancy) placed under home care as well. The second part describes patient education as an important part of complex patient care. (Participants in education , education Phase etc.) The educator gives information to client in order to help him to better cope with his disease.
The practical part is devoted to analysis of information and data that were collected through a survey, whose respondents were ill people with hematooncological disease.
On the basis of the research results was provided educational materiál designed for newly diagnosed patients.
Klíčová slova
Klíčová slova
Onkologie, hematologie, edukace, fáze edukace, výzkum, analýza, edukační materiály, edukační proces.
Klíčová slova v angličtině
Key words
Oncology, hematology, education, phase of education, research, analysis, educational material, educational proces.
Zásady pro vypracování
Cíle práce:
1. Prevence komplikací hematologické léčby.
2. Zjistit, zdali je pacient dostatečně informován o své nemoci.
3. Zjistit nejčastější nedostatky v léčebném režimu při pobytu na hemato-onkologickém oddělení a v domácím prostředí.
Teoretická východiska (včetně výstupu z BP):
Mezi významné zástupce nejčastějších hemato-onkologických onemocnění diagnostikovaných, vyšetřovaných a léčených na hemato-onkologickém oddělení FNKV patří leukémie, lymfom a myelom. Bakalářská práce bude zaměřena na popis těchto onemocnění se vzájemnou vazbou na edukaci pacienta při léčbě, během hospitalizace a v domácím prostředí. Na základě výsledků tvorba edukačního materiálu.
Výzkumné předpoklady:
1. Předpokládám, že více jak 80 % pacientů, léčících se s hemato-onkologickým onemocněním považuje informace za dostatečné.
2. Domnívám se, že k nejčastějším nedostatkům v léčebném režimu dochází v domácím prostředí.
3. Předpokládám, že 100% pacientů je edukováno především ústní cestou.
Metoda: Kvantitativní
Místo a čas realizace výzkumu:
FNKV hemato-onkologické oddělení, Září 2014 - březen 2015.
Vzorek:
50-70 respondentů
Zásady pro vypracování
Cíle práce:
1. Prevence komplikací hematologické léčby.
2. Zjistit, zdali je pacient dostatečně informován o své nemoci.
3. Zjistit nejčastější nedostatky v léčebném režimu při pobytu na hemato-onkologickém oddělení a v domácím prostředí.
Teoretická východiska (včetně výstupu z BP):
Mezi významné zástupce nejčastějších hemato-onkologických onemocnění diagnostikovaných, vyšetřovaných a léčených na hemato-onkologickém oddělení FNKV patří leukémie, lymfom a myelom. Bakalářská práce bude zaměřena na popis těchto onemocnění se vzájemnou vazbou na edukaci pacienta při léčbě, během hospitalizace a v domácím prostředí. Na základě výsledků tvorba edukačního materiálu.
Výzkumné předpoklady:
1. Předpokládám, že více jak 80 % pacientů, léčících se s hemato-onkologickým onemocněním považuje informace za dostatečné.
2. Domnívám se, že k nejčastějším nedostatkům v léčebném režimu dochází v domácím prostředí.
3. Předpokládám, že 100% pacientů je edukováno především ústní cestou.
Metoda: Kvantitativní
Místo a čas realizace výzkumu:
FNKV hemato-onkologické oddělení, Září 2014 - březen 2015.
Vzorek:
50-70 respondentů
Seznam doporučené literatury
INDRÁK, Karel a Štefan ALUŠÍK. Hematologie. 1. vyd. Praha: Triton, 2006, 278 s. Vnitřní lékařství, sv. 7. ISBN 80-725-4868-9.
JANÍKOVÁ, Andrea a Michael DOUBEK. Hematologické kazuistiky nejen pro hematology, aneb, Jak nepřehlédnout leukemii v každodenní praxi. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2011, 126 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-0424-037.
JUŘENÍKOVÁ, Petra a Michael DOUBEK. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 77 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-4721-712.
KITTNAR, Otomar a Eva SLAVÍČKOVÁ. Lékařská fyziologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 790 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-4730-684.
KLENER, Pavel a Michael DOUBEK. Základy klinické onkologie. 1. vyd. Praha: Galén, c2011, 96 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-807-2627-165.
PENKA, Miroslav a Eva TESAŘOVÁ. Hematologie a transfuzní lékařství. 1, vyd. Praha: Grada, 2012, 192 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-4734-606.
PENKA, Miroslav a Eva SLAVÍČKOVÁ. Hematologie a transfuzní lékařství. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 421 s., 30, 8, 23 s. obr. příl. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-4734-590.
PROVAN, Drew. Oxford handbook of clinical haematology. 3rd ed. New York: Oxford University Press, 2009, xli, 820 p., [16] p. of plates. ISBN 01-992-2739-X.
SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, c2012, 63 s. ISBN 978-807-2628-452.
VORLÍČEK, Jiří, Jitka ABRAHÁMOVÁ a Hilda VORLÍČKOVÁ. Klinická onkologie pro sestry: úvod do problematiky. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 448 s. Sestra (Grada). ISBN 978-802-4737-423.
Seznam doporučené literatury
INDRÁK, Karel a Štefan ALUŠÍK. Hematologie. 1. vyd. Praha: Triton, 2006, 278 s. Vnitřní lékařství, sv. 7. ISBN 80-725-4868-9.
JANÍKOVÁ, Andrea a Michael DOUBEK. Hematologické kazuistiky nejen pro hematology, aneb, Jak nepřehlédnout leukemii v každodenní praxi. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2011, 126 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-0424-037.
JUŘENÍKOVÁ, Petra a Michael DOUBEK. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 77 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-4721-712.
KITTNAR, Otomar a Eva SLAVÍČKOVÁ. Lékařská fyziologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 790 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-4730-684.
KLENER, Pavel a Michael DOUBEK. Základy klinické onkologie. 1. vyd. Praha: Galén, c2011, 96 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-807-2627-165.
PENKA, Miroslav a Eva TESAŘOVÁ. Hematologie a transfuzní lékařství. 1, vyd. Praha: Grada, 2012, 192 s. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-4734-606.
PENKA, Miroslav a Eva SLAVÍČKOVÁ. Hematologie a transfuzní lékařství. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 421 s., 30, 8, 23 s. obr. příl. Aeskulap, sv. 7. ISBN 978-802-4734-590.
PROVAN, Drew. Oxford handbook of clinical haematology. 3rd ed. New York: Oxford University Press, 2009, xli, 820 p., [16] p. of plates. ISBN 01-992-2739-X.
SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, c2012, 63 s. ISBN 978-807-2628-452.
VORLÍČEK, Jiří, Jitka ABRAHÁMOVÁ a Hilda VORLÍČKOVÁ. Klinická onkologie pro sestry: úvod do problematiky. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 448 s. Sestra (Grada). ISBN 978-802-4737-423.
Přílohy volně vložené
2 CD disky.
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.