Cílem bakalářské práce je zjištění a analýza stavu výuky úpolů na druhém stupni
vybraných základních škol v Ústeckém kraji. Teoretická část práce se věnuje zejména
charakteristice, historii, systematice a taxonomii úpolů. Dále je zde řešena problematika
úpolů ve školství, ve které se mimo obsahu úpolů a jejich zařazení do vzdělávacích
programů nachází i zásobník úpolových cvičení. Ve výzkumné části autor k řešení
zmíněného problému a získání relevantních informací vyuţil metody dotazníkového
šetření. Jsou zde také uvedena zvlášť vyhodnocení dotazníků pro ţáky a učitele. Poslední
kapitola práce obsahuje zhodnocení celého výzkumu a veškeré dosaţené výsledky.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor?s thesis is to find out and analyze current condition of martial
arts education at chosen middle schools in Ustecký region. The theoretical part is generally
focused on description of martial arts characteristics, history, systematics and taxonomy. It
also includes problematics of martial arts in education system in general and futhermore
the content of martial arts, their inclusion in educational programmes and list of chosen
combat exercises. In the research part, author used questionnaire method to solve the main
problem of this work and get legit data for the research itself. There is also evaluation of
questionnaires separately for students and for teachers. The last chapter of the thesis
contains final evaluation of the research and all achieved results.
Klíčová slova
úpoly, druhý stupeň základní školy, dotazníkové šetření, výzkum
Klíčová slova v angličtině
martial arts, middle school, questionnaire method, research
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjištění a analýza stavu výuky úpolů na druhém stupni
vybraných základních škol v Ústeckém kraji. Teoretická část práce se věnuje zejména
charakteristice, historii, systematice a taxonomii úpolů. Dále je zde řešena problematika
úpolů ve školství, ve které se mimo obsahu úpolů a jejich zařazení do vzdělávacích
programů nachází i zásobník úpolových cvičení. Ve výzkumné části autor k řešení
zmíněného problému a získání relevantních informací vyuţil metody dotazníkového
šetření. Jsou zde také uvedena zvlášť vyhodnocení dotazníků pro ţáky a učitele. Poslední
kapitola práce obsahuje zhodnocení celého výzkumu a veškeré dosaţené výsledky.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor?s thesis is to find out and analyze current condition of martial
arts education at chosen middle schools in Ustecký region. The theoretical part is generally
focused on description of martial arts characteristics, history, systematics and taxonomy. It
also includes problematics of martial arts in education system in general and futhermore
the content of martial arts, their inclusion in educational programmes and list of chosen
combat exercises. In the research part, author used questionnaire method to solve the main
problem of this work and get legit data for the research itself. There is also evaluation of
questionnaires separately for students and for teachers. The last chapter of the thesis
contains final evaluation of the research and all achieved results.
Klíčová slova
úpoly, druhý stupeň základní školy, dotazníkové šetření, výzkum
Klíčová slova v angličtině
martial arts, middle school, questionnaire method, research
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjištění a analýza stavu výuky úpolů na druhém stupni vybraných základních škol a víceletých gymnázií v Ústeckém kraji.
Dílčí oblasti:
1. Zařazení výuky úpolů do RVP a ŠVP.
2. Materiální a personální zajištění výuky úpolů.
3. Obsah výuky úpolů
Metoda:
Dotazníkové šetření.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjištění a analýza stavu výuky úpolů na druhém stupni vybraných základních škol a víceletých gymnázií v Ústeckém kraji.
Dílčí oblasti:
1. Zařazení výuky úpolů do RVP a ŠVP.
2. Materiální a personální zajištění výuky úpolů.
3. Obsah výuky úpolů
Metoda:
Dotazníkové šetření.
Seznam doporučené literatury
BARTÍK, P., M. SLÍŽIK, Š. ADAMČÁK a V. KURÁK. Teória a didaktika úpolov pre základné a stredné školy. 1. vyd. Bánská Bystrica: Univerzita Mateja Belu, Fakulta humanitných vied, 2010, 241 s. ISBN 978-80-557-0004-5.
FOJTÍK, Ivan. Úpoly ve školní tělesné výchově. 1. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1984. 142 s.
FOJTÍK, Ivan. Úpoly ve školní tělesné výchově. 2, Karatedó, aikidó, sebeobrana. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1990. 149 s. ISBN 80-7066-258-1.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno : Paido, 2010. 261 s. Dostupné na internete: ISBN 978-80-7315-185-0.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Portál, 2013. 483 s. ISBN 978-80-262-0456-5.
REGULI, Z., M. ĎURECH a M. VÍT. Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 87 s. ISBN 978-80-210-4318-3.
Seznam doporučené literatury
BARTÍK, P., M. SLÍŽIK, Š. ADAMČÁK a V. KURÁK. Teória a didaktika úpolov pre základné a stredné školy. 1. vyd. Bánská Bystrica: Univerzita Mateja Belu, Fakulta humanitných vied, 2010, 241 s. ISBN 978-80-557-0004-5.
FOJTÍK, Ivan. Úpoly ve školní tělesné výchově. 1. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1984. 142 s.
FOJTÍK, Ivan. Úpoly ve školní tělesné výchově. 2, Karatedó, aikidó, sebeobrana. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1990. 149 s. ISBN 80-7066-258-1.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno : Paido, 2010. 261 s. Dostupné na internete: ISBN 978-80-7315-185-0.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Portál, 2013. 483 s. ISBN 978-80-262-0456-5.
REGULI, Z., M. ĎURECH a M. VÍT. Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 87 s. ISBN 978-80-210-4318-3.