Záměrem diplomové práce je popis měření zbytkových brzdných momentů automobi-lových kotoučových brzd ve zkušebně TRW Automotive Czech, s.r.o, Jablonec nad Nisou. Diplomová práce dále obsahuje analýzu torzních dynamických dějů snímače zbytkových momentů v průběhu měření. Pro popis vibrací je využita metoda provozních tvarů kmitů.
Druhá část práce se zabývá návrhem konstrukčního řešení vedoucího k potlačení torz-ních vibrací měřícího zařízení, které způsobuje zkreslení výstupních hodnot při měření na zkušebním stavu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe process of residual torque measurement of a car disc brake in a laboratory in company TRW Automotive Czech s.r.o., Jablonec nad Nisou. Thesis also includes dynamics and torsional vibrations analysis during process of residual torque measurement. The analysis was made by using operational deflection shape method.
In the second part there is described my solution proposal which leads to decrease tor-sion vibrations. These vibrations cause distortions of the output values on the test bench.
Záměrem diplomové práce je popis měření zbytkových brzdných momentů automobi-lových kotoučových brzd ve zkušebně TRW Automotive Czech, s.r.o, Jablonec nad Nisou. Diplomová práce dále obsahuje analýzu torzních dynamických dějů snímače zbytkových momentů v průběhu měření. Pro popis vibrací je využita metoda provozních tvarů kmitů.
Druhá část práce se zabývá návrhem konstrukčního řešení vedoucího k potlačení torz-ních vibrací měřícího zařízení, které způsobuje zkreslení výstupních hodnot při měření na zkušebním stavu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe process of residual torque measurement of a car disc brake in a laboratory in company TRW Automotive Czech s.r.o., Jablonec nad Nisou. Thesis also includes dynamics and torsional vibrations analysis during process of residual torque measurement. The analysis was made by using operational deflection shape method.
In the second part there is described my solution proposal which leads to decrease tor-sion vibrations. These vibrations cause distortions of the output values on the test bench.
1. Popište současný stav a možnosti měření zbytkových momentů brzd, které se měří během dynamických testů na setrvačníkových stavech.
2. Proveďte analýzu kmitání torzního snímače zbytkových momentů.
3. Navrhněte vhodná konstrukční řešení, která by vedla k snížení nežádoucího kmitání snímače. Vyberte optimální řešení, které podrobněji zpracujte.
4. Vypracujte technickou dokumentaci k realizaci vybrané varianty řešení.
5. Řešení zhodnoťte.
Zásady pro vypracování
1. Popište současný stav a možnosti měření zbytkových momentů brzd, které se měří během dynamických testů na setrvačníkových stavech.
2. Proveďte analýzu kmitání torzního snímače zbytkových momentů.
3. Navrhněte vhodná konstrukční řešení, která by vedla k snížení nežádoucího kmitání snímače. Vyberte optimální řešení, které podrobněji zpracujte.
4. Vypracujte technickou dokumentaci k realizaci vybrané varianty řešení.
5. Řešení zhodnoťte.
Seznam doporučené literatury
[1] VLK, František. Diagnostika motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2006. ISBN 80-239-7064-X.
[2] PEŠÍK, Lubomír. Části strojů. 1. díl. Liberec: TU v Liberci 2005. ISBN 80-7083-938-4.
[3] PEŠÍK, Lubomír. Části strojů 2. díl. Liberec: TU V Liberci 2005. ISBN 80-7083-939-2.
Seznam doporučené literatury
[1] VLK, František. Diagnostika motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2006. ISBN 80-239-7064-X.
[2] PEŠÍK, Lubomír. Části strojů. 1. díl. Liberec: TU v Liberci 2005. ISBN 80-7083-938-4.
[3] PEŠÍK, Lubomír. Části strojů 2. díl. Liberec: TU V Liberci 2005. ISBN 80-7083-939-2.