Předložená diplomová práce popisuje současný stav samosvorných diferenciálů používaných v osobních automobilech. Pozornost je věnována především elektronicky řízeným diferenciálům.
Konstrukční část diplomové práce je zaměřena na návrh samosvorného diferenciálu pro převodovku MQ200. Pro konstrukční návrh byla provedena pevnostní analýza klece diferenciálu. Výsledky diplomové práce budou využity při výuce studentů na Katedře vozidel a motorů.
Anotace v angličtině
The presented final thesis describes the current situation of self-locking differentials, that are used in personal vehicles. The main focus is given primarily to the electronically controled differentials.
The construction part of this thesis is focused on design of self-locking differential for MQ200 gearbox. The construction part of presented final thesis also include stress analysis of the differential case. Results of this final thesis will be used in the educational process of students of the vehicle and engines department.
Předložená diplomová práce popisuje současný stav samosvorných diferenciálů používaných v osobních automobilech. Pozornost je věnována především elektronicky řízeným diferenciálům.
Konstrukční část diplomové práce je zaměřena na návrh samosvorného diferenciálu pro převodovku MQ200. Pro konstrukční návrh byla provedena pevnostní analýza klece diferenciálu. Výsledky diplomové práce budou využity při výuce studentů na Katedře vozidel a motorů.
Anotace v angličtině
The presented final thesis describes the current situation of self-locking differentials, that are used in personal vehicles. The main focus is given primarily to the electronically controled differentials.
The construction part of this thesis is focused on design of self-locking differential for MQ200 gearbox. The construction part of presented final thesis also include stress analysis of the differential case. Results of this final thesis will be used in the educational process of students of the vehicle and engines department.
1. Popište současné koncepce samosvorných diferenciálů používaných ve vozidlech.
2. Proveďte konstrukční návrh samosvorného diferenciálu pro vybranou převodovku osobního automobilu.
3. Navržené řešení pevnostně ověřte.
4. Cílem diplomové práce je využití výsledků na Katedře vozidel a motorů (TUL).
Zásady pro vypracování
1. Popište současné koncepce samosvorných diferenciálů používaných ve vozidlech.
2. Proveďte konstrukční návrh samosvorného diferenciálu pro vybranou převodovku osobního automobilu.
3. Navržené řešení pevnostně ověřte.
4. Cílem diplomové práce je využití výsledků na Katedře vozidel a motorů (TUL).
Seznam doporučené literatury
[1] VLK, František. Převody motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2006. ISBN 80-239-6463-1.
[2] NAUNHEIMER, H., B. BERTSCHE, J. RYBORZ, a W. NOVAK. Automotive Transmissions. Berlin: Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2011. ISBN 978-3-642-16213-8.
[3] ACHTENOVÁ, Gabriela a Vlastislav TŮMA. Vozidla s pohonem všech kol. Praha: BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-236-7.
[4] Běžně dostupné materiály - odborné časopisy, konference, internet.
Seznam doporučené literatury
[1] VLK, František. Převody motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2006. ISBN 80-239-6463-1.
[2] NAUNHEIMER, H., B. BERTSCHE, J. RYBORZ, a W. NOVAK. Automotive Transmissions. Berlin: Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2011. ISBN 978-3-642-16213-8.
[3] ACHTENOVÁ, Gabriela a Vlastislav TŮMA. Vozidla s pohonem všech kol. Praha: BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-236-7.
[4] Běžně dostupné materiály - odborné časopisy, konference, internet.