Bakalářská práce se zabývá agresivitou a agresí u dětí s mentálním postižením s nařízenou ústavní výchovou s výchovně léčebným programem s psychiatrickým léčením. V teoretické části objasňuje pojmy agresivita a agrese a pojmy s nimi související. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem je u dětí s mentálním postižením agrese nejčastěji zvládána.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with aggression and aggression in children with mental disabilities with the constitutional education with individualized therapeutic programme with psychiatric treatment. In the theoretical section explains the concepts of aggression and aggression and related concepts. The aim of the practical part was to find out how children with mental disabilities aggression most often done.
Klíčová slova
agresivita, agrese, mentální retardace, emoce, asertivita, násilí, hněv, hostilita, výchova, ústav, dětský domov, škola, rodina
Bakalářská práce se zabývá agresivitou a agresí u dětí s mentálním postižením s nařízenou ústavní výchovou s výchovně léčebným programem s psychiatrickým léčením. V teoretické části objasňuje pojmy agresivita a agrese a pojmy s nimi související. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem je u dětí s mentálním postižením agrese nejčastěji zvládána.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with aggression and aggression in children with mental disabilities with the constitutional education with individualized therapeutic programme with psychiatric treatment. In the theoretical section explains the concepts of aggression and aggression and related concepts. The aim of the practical part was to find out how children with mental disabilities aggression most often done.
Klíčová slova
agresivita, agrese, mentální retardace, emoce, asertivita, násilí, hněv, hostilita, výchova, ústav, dětský domov, škola, rodina
Cíl bakalářské práce: Popsat agresivitu u dětí s mentálním postižením s nařízenou ústavní výchovou s výchovně léčebným programem s psychiatrickým léčením a zjistit, jakými způsoby je u těchto dětí agresivita nejčastěji a nejlépe zvládána.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat agresivitu u dětí s mentálním postižením s nařízenou ústavní výchovou s výchovně léčebným programem s psychiatrickým léčením a zjistit, jakými způsoby je u těchto dětí agresivita nejčastěji a nejlépe zvládána.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
ANTIER, E., 2011. Agresivita dětí. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-881-4.
BAZALOVÁ, B., 2014. Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0693-4.
ČERMÁK, I., 1999. Lidská agrese a její souvislosti. 1. vyd. Žďár nad Sázavou: Fakta v.o.s. ISBN 80-902614-1-8.
ERKERT, A., 2011. Hry pro usměrňování agresivity. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-885-2.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H., 2009. Psychologický slovník. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-569-1.
PAUKERTOVÁ, J., 2010. Vybrané kapitoly ze základů obecné, speciální a penitenciární pedaogiky. Stráž pod Ralskem: VS ČR. Interní učební text pro potřeby IV VS ČR.
PRAŠKO, J., et al., 2003. Poruchy osobnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-737-X.
ŠVARCOVÁ, I., 2006. Mentální retardace. 3. aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-060-7.
TRAIN, A., 2001. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-503-2.
VÁGNEROVÁ, M., 2004. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-802-3.
Seznam doporučené literatury
ANTIER, E., 2011. Agresivita dětí. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-881-4.
BAZALOVÁ, B., 2014. Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0693-4.
ČERMÁK, I., 1999. Lidská agrese a její souvislosti. 1. vyd. Žďár nad Sázavou: Fakta v.o.s. ISBN 80-902614-1-8.
ERKERT, A., 2011. Hry pro usměrňování agresivity. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-885-2.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H., 2009. Psychologický slovník. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-569-1.
PAUKERTOVÁ, J., 2010. Vybrané kapitoly ze základů obecné, speciální a penitenciární pedaogiky. Stráž pod Ralskem: VS ČR. Interní učební text pro potřeby IV VS ČR.
PRAŠKO, J., et al., 2003. Poruchy osobnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-737-X.
ŠVARCOVÁ, I., 2006. Mentální retardace. 3. aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-060-7.
TRAIN, A., 2001. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-503-2.
VÁGNEROVÁ, M., 2004. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-802-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.