Bakalářská práce se zabývá logopedickou péči o děti předškolního věku. Je rozdělena do dvou stěžejních částí teoretické a empirické. Teoretická část se za pomoci odborných zdrojů věnuje vymezení speciálně pedagogického oboru logopedii, popisuje logopedickou péči a její metody a zabývá se fylogenetickým a ontogenetickým vývojem komunikační schopnosti.
Empirická část je tvořena prostřednictvím dotazníkového šetření a jejím cílem je charakterizovat a zmapovat logopedickou péči poskytovanou dětem předškolního věku v mateřských školách, a to konkrétně v mateřských školách spadajících do Jičínského regionu. Získané informace z výzkumného šetření jsou shrnuty a následně použity pro navrhovaná opatření. Přínosem práce je proniknutí do poskytování logopedické péče dětem předškolního věku v mateřských školách Jičínského regionu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is being focused at speech therapy for preschool children. It has been divided into two crucial sections theoretical and empirical. Theoretical section with association of professional source will target demarcation especially of pedagogical department of speech therapy, describes its methods and deal with phylogenetic and ontogenetic development of communication ability.
Empirical part is made out of questionnaire survey and the objective is to characterize and chart speech therapy provided to children of nursery age in preschools and mostly nurseries located in Jičín's region. Acquired information from above stated survey is summarized and then used to propose measurement. Thesis contribution is to enter providing speech therapy for nursing children at preschools in Jičín's region.
Klíčová slova
Logopedie, předškolní věk, mateřská škola, komunikace, narušená komunikační schopnost, logopedická péče, metody logopedické péče, vývoj komunikační schopnosti.
Klíčová slova v angličtině
Speech therapy, preschool age, preschool, communication, impaired communication ability, speech therapy development, methods of speech therapy, development in communication ability.
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá logopedickou péči o děti předškolního věku. Je rozdělena do dvou stěžejních částí teoretické a empirické. Teoretická část se za pomoci odborných zdrojů věnuje vymezení speciálně pedagogického oboru logopedii, popisuje logopedickou péči a její metody a zabývá se fylogenetickým a ontogenetickým vývojem komunikační schopnosti.
Empirická část je tvořena prostřednictvím dotazníkového šetření a jejím cílem je charakterizovat a zmapovat logopedickou péči poskytovanou dětem předškolního věku v mateřských školách, a to konkrétně v mateřských školách spadajících do Jičínského regionu. Získané informace z výzkumného šetření jsou shrnuty a následně použity pro navrhovaná opatření. Přínosem práce je proniknutí do poskytování logopedické péče dětem předškolního věku v mateřských školách Jičínského regionu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is being focused at speech therapy for preschool children. It has been divided into two crucial sections theoretical and empirical. Theoretical section with association of professional source will target demarcation especially of pedagogical department of speech therapy, describes its methods and deal with phylogenetic and ontogenetic development of communication ability.
Empirical part is made out of questionnaire survey and the objective is to characterize and chart speech therapy provided to children of nursery age in preschools and mostly nurseries located in Jičín's region. Acquired information from above stated survey is summarized and then used to propose measurement. Thesis contribution is to enter providing speech therapy for nursing children at preschools in Jičín's region.
Klíčová slova
Logopedie, předškolní věk, mateřská škola, komunikace, narušená komunikační schopnost, logopedická péče, metody logopedické péče, vývoj komunikační schopnosti.
Klíčová slova v angličtině
Speech therapy, preschool age, preschool, communication, impaired communication ability, speech therapy development, methods of speech therapy, development in communication ability.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Charakterizovat a zmapovat logopedickou péči o děti předškolního věku v Jičínském regionu.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Charakterizovat a zmapovat logopedickou péči o děti předškolního věku v Jičínském regionu.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Petra, 2011. Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3853-6.
KLENKOVÁ, Jiřina, 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2005. Logopedická prevence: průvodce vývojem dětské řeči. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-056-9.
LECHTA, Viktor a kol., 2003. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-801-5.
PIPEKOVÁ, Jarmila et al., 2010. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-198-0.
SOVÁK, Miloš, 1984. Logopedie předškolního věku. 1. vyd. Praha: SPN.
ŠKODOVÁ, Eva a kol., 2007. Klinická logopedie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-340-6.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Petra, 2011. Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3853-6.
KLENKOVÁ, Jiřina, 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2005. Logopedická prevence: průvodce vývojem dětské řeči. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-056-9.
LECHTA, Viktor a kol., 2003. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-801-5.
PIPEKOVÁ, Jarmila et al., 2010. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-198-0.
SOVÁK, Miloš, 1984. Logopedie předškolního věku. 1. vyd. Praha: SPN.
ŠKODOVÁ, Eva a kol., 2007. Klinická logopedie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-340-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.