Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami chování ADD a ADHD v předškolním věku. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá popisem specifických poruch chování. Zabývá se zejména terminologií, příčinami, výskytem, diagnostikou, vztahem rodičů a dětí s AD(H)D, ale je i zaměřena na mateřské školy s dětmi s AD(H)D. Cílem empirické části bylo zjistit výskyt jedinců s AD(H)D v mateřských školách, a jaká je práce učitelek s těmito dětmi. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření a pozorování. Na závěr práce je vyhodnocení výzkumného šetření a doporučení pro praxi
Anotace v angličtině
Annotation
This bachelor thesis deals with specific behavioral disorders ADD and ADHD in preschoolers. The work is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part describes these disorders, especially terminology, causes, incidence, diagnosis, relationship between parents and children with AD(H)D, but also focuses on preschoolers with AD(H)D. The aim of the empirical part was to determine the prevalence of individuals with AD(H)D at kindergarten and how teachers work with these children. Research was conducted through questionnaires and observations. In the end of the bachelor thesis there is an assessment of a questionnaire survey and suggested measures.
ADD, ADHD, specific behavioral disorders, attention deficit disorder, hyperactivity, impulsivity, preschool age
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami chování ADD a ADHD v předškolním věku. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá popisem specifických poruch chování. Zabývá se zejména terminologií, příčinami, výskytem, diagnostikou, vztahem rodičů a dětí s AD(H)D, ale je i zaměřena na mateřské školy s dětmi s AD(H)D. Cílem empirické části bylo zjistit výskyt jedinců s AD(H)D v mateřských školách, a jaká je práce učitelek s těmito dětmi. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření a pozorování. Na závěr práce je vyhodnocení výzkumného šetření a doporučení pro praxi
Anotace v angličtině
Annotation
This bachelor thesis deals with specific behavioral disorders ADD and ADHD in preschoolers. The work is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part describes these disorders, especially terminology, causes, incidence, diagnosis, relationship between parents and children with AD(H)D, but also focuses on preschoolers with AD(H)D. The aim of the empirical part was to determine the prevalence of individuals with AD(H)D at kindergarten and how teachers work with these children. Research was conducted through questionnaires and observations. In the end of the bachelor thesis there is an assessment of a questionnaire survey and suggested measures.
ADD, ADHD, specific behavioral disorders, attention deficit disorder, hyperactivity, impulsivity, preschool age
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat specifické poruchy chování ADD a ADHD, zjistit výskyt těchto poruch u dětí v mateřských školách a popsat práci s nimi.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, pozorování.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat specifické poruchy chování ADD a ADHD, zjistit výskyt těchto poruch u dětí v mateřských školách a popsat práci s nimi.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, pozorování.
Seznam doporučené literatury
CARTER, R., 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, ŽÁČKOVÁ, Hana, 2010. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2697-7.
PACLT, I., PTÁČEK, R., FLORIAN, J., 2006. Hyperaktivita. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 80-86991-71-7.
PELLETIER, Emmanuelle, 2014. Porucha pozornosti bez hyperaktivity: pomoc rodičům a učitelům. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0599-9. 238.
RIEF, F., 2010. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-728-2.
TAYLOR, F., 2012. Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti: rádce pro děti s ADHD a ADD. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0068-0.
Seznam doporučené literatury
CARTER, R., 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, ŽÁČKOVÁ, Hana, 2010. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2697-7.
PACLT, I., PTÁČEK, R., FLORIAN, J., 2006. Hyperaktivita. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 80-86991-71-7.
PELLETIER, Emmanuelle, 2014. Porucha pozornosti bez hyperaktivity: pomoc rodičům a učitelům. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0599-9. 238.
RIEF, F., 2010. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-728-2.
TAYLOR, F., 2012. Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti: rádce pro děti s ADHD a ADD. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0068-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.