Teoretická část práce se zabývá rozvojem pohybových dovedností u dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Obsahuje údaje o motorických deficitech, kterým je třeba věnovat pozornost a tím dosáhnout lepšího vývoje v oblasti pohybu a samostatnosti. V praktické části jsou uvedeny možnosti rozvoje pohybových dovedností u dětí s PAS. V závěru je proveden kvantitativní výzkum ohledně pohybových dovedností dětí s PAS a míra důležitosti nácviků pohybových dovedností.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this Bachelor paper deals with the development of locomotion skills of children with Autism Spectrum Disorders (ASD). The Bachelor work contains data of locomotion deficits to which there must be given a lot of attention and thus achieve better results of the development in the the locomotion and independence.
In the practical part there are listed some options of locomotion development of children with the Autism Spectrum Disorders.
As the last part of the Bachelor work, a quantitative research was carried out regarding the skills of children with Autism Spectrum Disorders and the degree of importance of locomotion skills.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra (PAS), motorika dětí s PAS, stereotypní pohyby, strukturované učení, vizuální podpora, přímá asistence, výuka dětí s PAS, rozvoj pohybových dovedností u dětí s PAS.
Klíčová slova v angličtině
Autism Spectrum Disorders, motorics of children with Autism Spectrum Disorders, stereotyped locomotions, structured learning, visual support, direct assistance, teaching of children with Autism Spectrum Disorders, development of locomotion skills of children with Autism Spectrum Disorders.
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část práce se zabývá rozvojem pohybových dovedností u dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Obsahuje údaje o motorických deficitech, kterým je třeba věnovat pozornost a tím dosáhnout lepšího vývoje v oblasti pohybu a samostatnosti. V praktické části jsou uvedeny možnosti rozvoje pohybových dovedností u dětí s PAS. V závěru je proveden kvantitativní výzkum ohledně pohybových dovedností dětí s PAS a míra důležitosti nácviků pohybových dovedností.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this Bachelor paper deals with the development of locomotion skills of children with Autism Spectrum Disorders (ASD). The Bachelor work contains data of locomotion deficits to which there must be given a lot of attention and thus achieve better results of the development in the the locomotion and independence.
In the practical part there are listed some options of locomotion development of children with the Autism Spectrum Disorders.
As the last part of the Bachelor work, a quantitative research was carried out regarding the skills of children with Autism Spectrum Disorders and the degree of importance of locomotion skills.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra (PAS), motorika dětí s PAS, stereotypní pohyby, strukturované učení, vizuální podpora, přímá asistence, výuka dětí s PAS, rozvoj pohybových dovedností u dětí s PAS.
Klíčová slova v angličtině
Autism Spectrum Disorders, motorics of children with Autism Spectrum Disorders, stereotyped locomotions, structured learning, visual support, direct assistance, teaching of children with Autism Spectrum Disorders, development of locomotion skills of children with Autism Spectrum Disorders.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Vybrat vhodné aktivity pro rozvoj hrubé a jemné motoriky u dětí s poruchami autistického spektra.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Vybrat vhodné aktivity pro rozvoj hrubé a jemné motoriky u dětí s poruchami autistického spektra.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, T., 2005. Aspergerův syndrom. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-979-8.
BONDY, A., FROST, L., 2007. Vizuální komunikační strategie v autismu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2053-1.
ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z., 2008. Strukturované učení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-475-5.
GRIFFIN, S., SANDLER D., 2012. 300 her pro děti s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0177-9.
JACOBS, D. S., BETTS, D. E., 2013. Nácvik sebeobsluhy a sociálních dovedností u dětí s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0498-5.
MOOR, J., 2010. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-787-9.
NEWMAN, S., 2004. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-872-4.
RICHMAN, S., 2006. Výchova dětí s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-102-6.
SCHOPLER, E., REICHLER, R. J., LANSING, M., 2011. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-898-2.
THOROVÁ, K., 2006. Poruchy autistického spektra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-091-7.
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, T., 2005. Aspergerův syndrom. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-979-8.
BONDY, A., FROST, L., 2007. Vizuální komunikační strategie v autismu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2053-1.
ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z., 2008. Strukturované učení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-475-5.
GRIFFIN, S., SANDLER D., 2012. 300 her pro děti s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0177-9.
JACOBS, D. S., BETTS, D. E., 2013. Nácvik sebeobsluhy a sociálních dovedností u dětí s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0498-5.
MOOR, J., 2010. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-787-9.
NEWMAN, S., 2004. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-872-4.
RICHMAN, S., 2006. Výchova dětí s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-102-6.
SCHOPLER, E., REICHLER, R. J., LANSING, M., 2011. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-898-2.
THOROVÁ, K., 2006. Poruchy autistického spektra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-091-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.