Cílem diplomové práce bylo charakterizovat život lidí s tělesným postižením
a zjistit, jak členství v hudební skupině The Tap Tap ovlivňuje jejich život. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do čtyř kapitol, kde je blíže specifikované tělesné postižení, diagnózy respondentů, psychika osob s tělesným postižením a jaký má tělesné postižení sociální význam, poté jaký vliv má hudba na lidi s tělesným postižením. Popsány byly sociální skupiny a lidé s tělesným postižením a nakonec jsou uvedeny bližší informace o hudební skupině The Tap Tap.
Empirická část obsahuje vyhodnocení kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil za pomoci strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Nejprve byla provedena analýza a interpretace rozhovorů, poté zhodnocení výsledků a zodpovězena hlavní výzkumná otázka. Diplomová práce byla zakončena navrhovanými opatřeními, závěrem a do seznamu příloh byl přiložen jeden ukázkový rozhovor. Zjištěné poznatky přinesly přínosné informace nejen do speciálně pedagogické praxe.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis was to characterize lives of physically disabled people and to determine how their relationship within The Tap Tap band influences their lives. The theoretical part of the thesis is divided into four chapters in which the physical disable people and their psyche are specified. It determines the social status of the physically disabled people and the influence of music on those people with detailed pieces of information about the physically handicapped people. Finally, the music band The Tap Tap was introduced.
The empirical part contains evaluation of the qualitative research that was realized by a structured interview with open-ended questions. First, there was an analysis and interpretation of interviews, then the result assessment and finally, the fundamental research question was resolved. The diploma thesis was concluded by suggested actions and measures. The sample interview was attached in the list of attachments at the end of the thesis. The discovered results are valuable for further special education.
Klíčová slova
hudba, hudební skupina The Tap Tap, lidé s tělesným postižením, sociální skupina, tělesné postižení.
Klíčová slova v angličtině
music, music band The Tap Tap, people with physical disabilities, social group, physical disability.
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo charakterizovat život lidí s tělesným postižením
a zjistit, jak členství v hudební skupině The Tap Tap ovlivňuje jejich život. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do čtyř kapitol, kde je blíže specifikované tělesné postižení, diagnózy respondentů, psychika osob s tělesným postižením a jaký má tělesné postižení sociální význam, poté jaký vliv má hudba na lidi s tělesným postižením. Popsány byly sociální skupiny a lidé s tělesným postižením a nakonec jsou uvedeny bližší informace o hudební skupině The Tap Tap.
Empirická část obsahuje vyhodnocení kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil za pomoci strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Nejprve byla provedena analýza a interpretace rozhovorů, poté zhodnocení výsledků a zodpovězena hlavní výzkumná otázka. Diplomová práce byla zakončena navrhovanými opatřeními, závěrem a do seznamu příloh byl přiložen jeden ukázkový rozhovor. Zjištěné poznatky přinesly přínosné informace nejen do speciálně pedagogické praxe.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis was to characterize lives of physically disabled people and to determine how their relationship within The Tap Tap band influences their lives. The theoretical part of the thesis is divided into four chapters in which the physical disable people and their psyche are specified. It determines the social status of the physically disabled people and the influence of music on those people with detailed pieces of information about the physically handicapped people. Finally, the music band The Tap Tap was introduced.
The empirical part contains evaluation of the qualitative research that was realized by a structured interview with open-ended questions. First, there was an analysis and interpretation of interviews, then the result assessment and finally, the fundamental research question was resolved. The diploma thesis was concluded by suggested actions and measures. The sample interview was attached in the list of attachments at the end of the thesis. The discovered results are valuable for further special education.
Klíčová slova
hudba, hudební skupina The Tap Tap, lidé s tělesným postižením, sociální skupina, tělesné postižení.
Klíčová slova v angličtině
music, music band The Tap Tap, people with physical disabilities, social group, physical disability.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Charakterizovat život lidí s tělesným postižením a zjistit, jak členství v hudební skupině The Tap Tap ovlivňuje jejich život.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Charakterizovat život lidí s tělesným postižením a zjistit, jak členství v hudební skupině The Tap Tap ovlivňuje jejich život.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor.
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, I., OPATŘILOVÁ, D., PROCHÁZKOVÁ, L., 2012. Somatopedie: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-2338.
FISCHER, S., ŠKODA, J., 2008. Speciální pedagogika: Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-014-0.
GERLICHOVÁ, M., 2014. Muzikoterapie v praxi: příběhy muzikoterapeutických cest. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-2474-581-7.
NOVOSAD, L., 2011. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskursivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-873-9.
RENOTIÉROVÁ, M., 2003. Somatopedické minimum. Dotisk 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0532-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-2620-225-7.
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, I., OPATŘILOVÁ, D., PROCHÁZKOVÁ, L., 2012. Somatopedie: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-2338.
FISCHER, S., ŠKODA, J., 2008. Speciální pedagogika: Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-014-0.
GERLICHOVÁ, M., 2014. Muzikoterapie v praxi: příběhy muzikoterapeutických cest. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-2474-581-7.
NOVOSAD, L., 2011. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskursivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-873-9.
RENOTIÉROVÁ, M., 2003. Somatopedické minimum. Dotisk 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0532-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-2620-225-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.