Bakalářská práce se zabývá tématem vlivu výchovného prostředí na děti se specifickými po-ruchami učení a ADHD.
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a empirické. V teoretické části je popsána problematika specifických poruch učení a ADHD. Jsou zde shrnuty teoretické poznatky z oblasti poruch učení a chování, popsána výchovná prostředí a styly výchovy. Praktická část je zaměřena na rozdíly mezi dětmi žijícími v biologické rodině, v pěstounské rodině a dětmi žijícími v dětských domovech.
Výzkumné šetření bylo realizováno pomocí dotazníků, které byly zaměřeny především na školní prostředí a vztahovou problematiku dětí s SPU a SPCH. Dotazníky byly určeny pro biologické rodiče, náhradní rodiče - pěstouny, vychovatele v dětských domovech a pro srovnání a objektivitu byly dotazníky dány pedagogům na základních školách. Šetření mělo charakter kvantitativního výzkumu.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with the subject of the impact of educational environment on children with specific learning disabilities and ADHD. Bachelor thesis consists of two parts, theoreti-cal and empirical. In the theoretical part is described the issue of specific learning disorders and ADHD. Describes the symptoms of these disorders and their impact on the life of the child. The practical part is focused on the differences between children living in the biological family, in foster families and children living in children's homes. Research investigation was done using questionnaires, which focused primarily on the school environment and relation-ship problems of children with these disorders. The questionnaires were designed for the bio-logical parents, foster parents, educators in children's homes and for comparison and objecti-vity, questionnaires were given to teachers in primary schools. Investigation should the nature of quantitative research.
Keywords
specifické poruchy učení, ADHD, výchova, školní úspěšnost, rodina, pěstounská péče, dětský domov
Keywords in English
specific learning disabilities, ADHD, training, school success, family, foster care, children's home
Length of the covering note
77 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá tématem vlivu výchovného prostředí na děti se specifickými po-ruchami učení a ADHD.
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a empirické. V teoretické části je popsána problematika specifických poruch učení a ADHD. Jsou zde shrnuty teoretické poznatky z oblasti poruch učení a chování, popsána výchovná prostředí a styly výchovy. Praktická část je zaměřena na rozdíly mezi dětmi žijícími v biologické rodině, v pěstounské rodině a dětmi žijícími v dětských domovech.
Výzkumné šetření bylo realizováno pomocí dotazníků, které byly zaměřeny především na školní prostředí a vztahovou problematiku dětí s SPU a SPCH. Dotazníky byly určeny pro biologické rodiče, náhradní rodiče - pěstouny, vychovatele v dětských domovech a pro srovnání a objektivitu byly dotazníky dány pedagogům na základních školách. Šetření mělo charakter kvantitativního výzkumu.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with the subject of the impact of educational environment on children with specific learning disabilities and ADHD. Bachelor thesis consists of two parts, theoreti-cal and empirical. In the theoretical part is described the issue of specific learning disorders and ADHD. Describes the symptoms of these disorders and their impact on the life of the child. The practical part is focused on the differences between children living in the biological family, in foster families and children living in children's homes. Research investigation was done using questionnaires, which focused primarily on the school environment and relation-ship problems of children with these disorders. The questionnaires were designed for the bio-logical parents, foster parents, educators in children's homes and for comparison and objecti-vity, questionnaires were given to teachers in primary schools. Investigation should the nature of quantitative research.
Keywords
specifické poruchy učení, ADHD, výchova, školní úspěšnost, rodina, pěstounská péče, dětský domov
Keywords in English
specific learning disabilities, ADHD, training, school success, family, foster care, children's home
Research Plan
Cíl bakalářské práce: Popsat a porovnat vliv prostředí biologické rodiny, pěstounské rodiny a ústavní výchovy u dětí s SPU a ADHD.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metoda: Dotazník.
Research Plan
Cíl bakalářské práce: Popsat a porovnat vliv prostředí biologické rodiny, pěstounské rodiny a ústavní výchovy u dětí s SPU a ADHD.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metoda: Dotazník.
Recommended resources
DRTÍLKOVÁ, I., ŠERÝ, O., et al., 2007. Hyperkinetická porucha: ADHD. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-419-5.
CHERYL, R., CARTER, 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7 .
KOCUROVÁ, M., 2000. Specifické poruchy učení a chování. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, ISBN 80-7082-705-X.
KREJČOVÁ, L., et al., 2014. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. 1. vyd. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0600-0.
MICHALOVÁ, Zdeňka, 2007. Sondy do problematiky specifických poruch chování. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80- 7311-075-X.
RABOCH, Jiří, ZVOLSKÝ, Petr, et al., 2001. Psychiatrie. 1. vyd. Praha: Galén. ISBN 80-7262-140-8.
ZELINKOVÁ, O., 2009. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-514-1.
Recommended resources
DRTÍLKOVÁ, I., ŠERÝ, O., et al., 2007. Hyperkinetická porucha: ADHD. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-419-5.
CHERYL, R., CARTER, 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7 .
KOCUROVÁ, M., 2000. Specifické poruchy učení a chování. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, ISBN 80-7082-705-X.
KREJČOVÁ, L., et al., 2014. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. 1. vyd. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0600-0.
MICHALOVÁ, Zdeňka, 2007. Sondy do problematiky specifických poruch chování. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80- 7311-075-X.
RABOCH, Jiří, ZVOLSKÝ, Petr, et al., 2001. Psychiatrie. 1. vyd. Praha: Galén. ISBN 80-7262-140-8.
ZELINKOVÁ, O., 2009. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-514-1.
Enclosed appendices
žádné
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.