Diplomová práce se zabývá problematikou agresivního chování. Cílem diplomové práce je zjistit a popsat, jak žáci prvního stupně vybrané základní školy vnímají a chápou agresivní chování mezi sebou a analyzovat míru rizika, která z takového vnímání a chápání agresivního chování pro žáky vyplývá. Hlavním zjištěním je, že žáci pohlížejí na agresivní chování jako na něco špatného, nepřijatelného, odsuzují ho a jsou-li sami svědky takového způsobu chování, mají velmi často tendenci k tomu, aby oběti byli nápomocni.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the issue aggressive behavior. The aim of the thesis is to find out and describe how pupils of the first grade of chosen elementary school perceive and understand aggressive behavior among them and analyze the measure of risk arising from such perception and understanding of aggeressive behavior. The main finding is that pupils are looking at aggressive behavior as something wrong,unacceptable, they condemn it, and if they witness such behavior they often tend to assist the victims.
Klíčová slova
agrese, vnímání agrese, žák, mladší školní věk, střední školní věk, základní škola
Klíčová slova v angličtině
aggression, perception of aggressive behavior, pupil, younger school age, middle school age, elementary school
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou agresivního chování. Cílem diplomové práce je zjistit a popsat, jak žáci prvního stupně vybrané základní školy vnímají a chápou agresivní chování mezi sebou a analyzovat míru rizika, která z takového vnímání a chápání agresivního chování pro žáky vyplývá. Hlavním zjištěním je, že žáci pohlížejí na agresivní chování jako na něco špatného, nepřijatelného, odsuzují ho a jsou-li sami svědky takového způsobu chování, mají velmi často tendenci k tomu, aby oběti byli nápomocni.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the issue aggressive behavior. The aim of the thesis is to find out and describe how pupils of the first grade of chosen elementary school perceive and understand aggressive behavior among them and analyze the measure of risk arising from such perception and understanding of aggeressive behavior. The main finding is that pupils are looking at aggressive behavior as something wrong,unacceptable, they condemn it, and if they witness such behavior they often tend to assist the victims.
Klíčová slova
agrese, vnímání agrese, žák, mladší školní věk, střední školní věk, základní škola
Klíčová slova v angličtině
aggression, perception of aggressive behavior, pupil, younger school age, middle school age, elementary school
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit a popsat, jak žáci prvního stupně vybrané základní školy vnímají a chápou agresivní chování mezi sebou a analyzovat míru rizika, která z takového vnímání a chápání agresivního chování pro žáky vyplývá.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit a popsat, jak žáci prvního stupně vybrané základní školy vnímají a chápou agresivní chování mezi sebou a analyzovat míru rizika, která z takového vnímání a chápání agresivního chování pro žáky vyplývá.
Seznam doporučené literatury
ANTIER, E., 2011. Agresivita dětí. Vyd. 2. Praha: Potrál. ISBN 978-80-7367-881-4.
ERB, H. H., 2000. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet. ISBN 80-86299-22-8.
MIOVSKÝ, M., et al., 2010. Primární prevence zirizkového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN. ISBN 978-80-87258-47-7.
MIOVSKÝ, M., et al., 2012. Návrh doporučené struktury minimálního preventivního programu prevence rizikového chování pro základní školy. Praha: Klinika adiktologie, 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze ve vydavatelství Togga. ISBN 978-80-87258-74-3.
SVOBODA, J., 2014. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Praha: Portát. ISBN 978-80-262-0603-3.
Seznam doporučené literatury
ANTIER, E., 2011. Agresivita dětí. Vyd. 2. Praha: Potrál. ISBN 978-80-7367-881-4.
ERB, H. H., 2000. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet. ISBN 80-86299-22-8.
MIOVSKÝ, M., et al., 2010. Primární prevence zirizkového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN. ISBN 978-80-87258-47-7.
MIOVSKÝ, M., et al., 2012. Návrh doporučené struktury minimálního preventivního programu prevence rizikového chování pro základní školy. Praha: Klinika adiktologie, 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze ve vydavatelství Togga. ISBN 978-80-87258-74-3.
SVOBODA, J., 2014. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Praha: Portát. ISBN 978-80-262-0603-3.