Diplomová práce se zabývá osobnostním rozvojem dětí mladšího školního věku na základě modelu návyků Stephena Coveyho. V teoretické části se zaměřujeme na vymezení daných pojmů a zpracování dostupné literatury k tématu. Praktická část diplomové práce popisuje realizovaný program osobnostního rozvoje dětí mladšího školního věku na základě modelu návyků Stephena Coveyho, jeho evaluaci a diskuzi. Výsledkem této prakticky orientované diplomové práce je návrh uceleného programu osobnostního rozvoje dětí mladšího školního věku na základě modelu návyků Stephena Coveyho. Program je sestaven jako dvoufázový a dostatečně dlouhodobý, aby mohlo u dětí dojít k začátku změn postojů k vlastní školní práci a ke svému osobnostnímu růstu. Program je zaměřen jak na socializaci, tak na personalizaci dětí mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
The thesis deals with personal growth of children of elementary school age on the basis of Covey´s habits model. Theoretical part defines terminology and available thematic literature. Practical part introduces realized program of personal growth of children of elementary school age on the basis of Covey´s habits model, its evaluation and final discussion. The result of this practically based diploma thesis is a draft of a compact program program of personal growth of children of elementary school age on the basis of Covey´s habits model. The programme is two-phase and long-term, with the aim to open the children to their own change of attitudes towards school work and their personal growth. The programme is focused on both socialization and personalization of children of elementary school age.
Klíčová slova
program osobnostního rozvoje, návyk, Stephen Covey, dítě mladšího školního věku
Klíčová slova v angličtině
Programme of Personal Growth, Habit, Stephen Covey, Child
of Elementary School Age
Rozsah průvodní práce
124 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá osobnostním rozvojem dětí mladšího školního věku na základě modelu návyků Stephena Coveyho. V teoretické části se zaměřujeme na vymezení daných pojmů a zpracování dostupné literatury k tématu. Praktická část diplomové práce popisuje realizovaný program osobnostního rozvoje dětí mladšího školního věku na základě modelu návyků Stephena Coveyho, jeho evaluaci a diskuzi. Výsledkem této prakticky orientované diplomové práce je návrh uceleného programu osobnostního rozvoje dětí mladšího školního věku na základě modelu návyků Stephena Coveyho. Program je sestaven jako dvoufázový a dostatečně dlouhodobý, aby mohlo u dětí dojít k začátku změn postojů k vlastní školní práci a ke svému osobnostnímu růstu. Program je zaměřen jak na socializaci, tak na personalizaci dětí mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
The thesis deals with personal growth of children of elementary school age on the basis of Covey´s habits model. Theoretical part defines terminology and available thematic literature. Practical part introduces realized program of personal growth of children of elementary school age on the basis of Covey´s habits model, its evaluation and final discussion. The result of this practically based diploma thesis is a draft of a compact program program of personal growth of children of elementary school age on the basis of Covey´s habits model. The programme is two-phase and long-term, with the aim to open the children to their own change of attitudes towards school work and their personal growth. The programme is focused on both socialization and personalization of children of elementary school age.
Klíčová slova
program osobnostního rozvoje, návyk, Stephen Covey, dítě mladšího školního věku
Klíčová slova v angličtině
Programme of Personal Growth, Habit, Stephen Covey, Child
of Elementary School Age
Zásady pro vypracování
Cíl:
Sestavení uceleného programu osobnostního rozvoje pro děti mladšího školního věku na základě modelu návyků S. Coveyho
Požadavky:
Teoretické a analytické zpracování Coveyho návyků pro účely tvorby programu pro děti mladšího školního věku na základě poznatků z vývojové psychologie
Vytvoření a realizace programu, reflexe a evaluace
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Metody:
pozorování, analýza, evaluace
Zásady pro vypracování
Cíl:
Sestavení uceleného programu osobnostního rozvoje pro děti mladšího školního věku na základě modelu návyků S. Coveyho
Požadavky:
Teoretické a analytické zpracování Coveyho návyků pro účely tvorby programu pro děti mladšího školního věku na základě poznatků z vývojové psychologie
Vytvoření a realizace programu, reflexe a evaluace
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Metody:
pozorování, analýza, evaluace
Seznam doporučené literatury
COVEY, S. R., 2011. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Brno: Management Press. ISBN 978-80-7261-241-3.
BAKALÁŘ, E., 2010. Hry pro osobní rozvoj. Brno: Computer Press. Edice aktivit a her. ISBN 978-802-5126-370.
HENDL, J., 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4.
KOPŘIVA, P., 2008. Respektovat a být respektován. Bystřice pod Hostýnem: Spirála. ISBN 978-809-0403-000.
TOUGH, P., 2014. Jak mít úspěšné dítě: proč je odhodlání, zvědavost a vytrvalost důležitější než inteligence. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0180-7.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-802-4621-531.
Seznam doporučené literatury
COVEY, S. R., 2011. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Brno: Management Press. ISBN 978-80-7261-241-3.
BAKALÁŘ, E., 2010. Hry pro osobní rozvoj. Brno: Computer Press. Edice aktivit a her. ISBN 978-802-5126-370.
HENDL, J., 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4.
KOPŘIVA, P., 2008. Respektovat a být respektován. Bystřice pod Hostýnem: Spirála. ISBN 978-809-0403-000.
TOUGH, P., 2014. Jak mít úspěšné dítě: proč je odhodlání, zvědavost a vytrvalost důležitější než inteligence. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0180-7.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-802-4621-531.