Bakalářská práce se zabývá prezentačními a komunikačními dovednostmi v angličtině u vysokoškolských studentů. Jejím cílem je zjistit a pojmenovat problémy, se kterými se studenti během prezentování v anglickém jazyce potýkají. K tomuto výzkumu byl použit dotazník sestavený autorkou práce, který byl předložen 75 studentům angličtiny na Technické univerzitě v Liberci. Výsledky byly analyzovány a na jejich základě byl s pomocí poznatků z teoretické části sestaven návrh zásad, které by mohly problémy při prezentování řešit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with presentation and communication skills in English of undergraduate students. The aim of the thesis is to find out and specify the difficulties which the students face while presenting in English. For the purposes of the research, a questionnaire created by the author of the thesis was used and distributed to 75 students of English at the Technical University in Liberec. The results were analysed by means of descriptive analysis. Following from both the results and the theory, a proposal of presentation principles was compiled in order to help the students improve their presentation skills.
Klíčová slova
studijní dovednosti, prezentace, vizuální pomůcky, tréma, hlas, neverbální komunikace
Klíčová slova v angličtině
study skills, presentation, visual aids, stage fright, voice, nonverbal communication
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá prezentačními a komunikačními dovednostmi v angličtině u vysokoškolských studentů. Jejím cílem je zjistit a pojmenovat problémy, se kterými se studenti během prezentování v anglickém jazyce potýkají. K tomuto výzkumu byl použit dotazník sestavený autorkou práce, který byl předložen 75 studentům angličtiny na Technické univerzitě v Liberci. Výsledky byly analyzovány a na jejich základě byl s pomocí poznatků z teoretické části sestaven návrh zásad, které by mohly problémy při prezentování řešit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with presentation and communication skills in English of undergraduate students. The aim of the thesis is to find out and specify the difficulties which the students face while presenting in English. For the purposes of the research, a questionnaire created by the author of the thesis was used and distributed to 75 students of English at the Technical University in Liberec. The results were analysed by means of descriptive analysis. Following from both the results and the theory, a proposal of presentation principles was compiled in order to help the students improve their presentation skills.
Klíčová slova
studijní dovednosti, prezentace, vizuální pomůcky, tréma, hlas, neverbální komunikace
Klíčová slova v angličtině
study skills, presentation, visual aids, stage fright, voice, nonverbal communication
Zásady pro vypracování
Cíle:
1) Na základě dotazníku zjistit a pojmenovat problémy studentů při prezentaci v anglickém jazyce.
2) Poskytnout studentům návrh zásad pro řešení těchto problémů.
Metody:
1) Studium odborné literatury.
2) Dotazník určený pro vysokoškolské studenty anglického jazyka zaměřený na problémy při prezentaci.
3) Vyhodnocení dotazníku a vytvoření návrhu zásad, které by pomohly studentům problémy řešit.
Zásady pro vypracování
Cíle:
1) Na základě dotazníku zjistit a pojmenovat problémy studentů při prezentaci v anglickém jazyce.
2) Poskytnout studentům návrh zásad pro řešení těchto problémů.
Metody:
1) Studium odborné literatury.
2) Dotazník určený pro vysokoškolské studenty anglického jazyka zaměřený na problémy při prezentaci.
3) Vyhodnocení dotazníku a vytvoření návrhu zásad, které by pomohly studentům problémy řešit.
Seznam doporučené literatury
Carnegie, Dale. 2011. Stand and Deliver. New York: Simon & Schuster.
Hall, George M. 2001. How to Present at Meetings. London: BMJ Books.
Koegel, Timothy J. 2009. Špičková prezentace: Jak zaujmout a přesvědčit posluchače. Brno: Computer Press.
Medlíková, Olga. 2010. Přesvědčivá prezentace. Praha: Grada.