Bakalářská práce vymezuje společenskou potřebnost pedagogického povolání a
reálného socioekonomického postavení učitele ve společnosti. Nejprve konstatuje fe-minizaci školství a její dopad na odměňování pedagogů, poté analyzuje genderové struktury různých stupňů vzdělání a jejich dopad na prestiž učitelského statusu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis defines social teaching profession need real socio-economic status of teachers in society. First notes femi-nization of education and its impact on teachers' remuneration, then analyzes the gender structure of different levels of education their impact on the prestige of the teaching status.
Klíčová slova
Učitel, feminizace, gender, plat, kariérní řád
Klíčová slova v angličtině
Teacher, feminization, gender, salary, career rules
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce vymezuje společenskou potřebnost pedagogického povolání a
reálného socioekonomického postavení učitele ve společnosti. Nejprve konstatuje fe-minizaci školství a její dopad na odměňování pedagogů, poté analyzuje genderové struktury různých stupňů vzdělání a jejich dopad na prestiž učitelského statusu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis defines social teaching profession need real socio-economic status of teachers in society. First notes femi-nization of education and its impact on teachers' remuneration, then analyzes the gender structure of different levels of education their impact on the prestige of the teaching status.
Klíčová slova
Učitel, feminizace, gender, plat, kariérní řád
Klíčová slova v angličtině
Teacher, feminization, gender, salary, career rules
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se pokusí srovnat společenskou potřebnost povolání učitele s jeho reálným socioekonomickým postavením. Obsahově se zaměří na genderové aspekty, jak souvisí feminizace školství s odměňováním učitelů. Dále seznamuje s genderovými strukturami různých stupňů vzdělání a jejich dopadu na prestižní postavení učitele. Studentka se bude v průběhu vypracovávání řídit metodologickými pokyny vedoucí a pravidelně konzultovat další části práce. Metodou práce bude analýza a komparace textových materiálů.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se pokusí srovnat společenskou potřebnost povolání učitele s jeho reálným socioekonomickým postavením. Obsahově se zaměří na genderové aspekty, jak souvisí feminizace školství s odměňováním učitelů. Dále seznamuje s genderovými strukturami různých stupňů vzdělání a jejich dopadu na prestižní postavení učitele. Studentka se bude v průběhu vypracovávání řídit metodologickými pokyny vedoucí a pravidelně konzultovat další části práce. Metodou práce bude analýza a komparace textových materiálů.
Seznam doporučené literatury
PÍŠOVÁ, Michaela a Karolina DUSCHINSKÁ. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. [2. vyd.]. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011, 204 s. ISBN 978-80-7290-589-8.
SPILKOVÁ, Vladimíra a Anna TOMKOVÁ. Kvalita učitele a profesní standard. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010, 257 s. ISBN 978-80-7290-496-9.
KOHNOVÁ, Jana. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 362 s. ISBN 978-80-7290-625-3.
STARÝ, Karel. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2012, 188 s. ISBN 9788024620879.
SKLENÁŘOVÁ, Nikola. Interakce a komunikace učitele v edukačním procesu. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013, 147 s. ISBN 978-80-7464-391-0.
Postoje učitelů k vlastní profesi / Jan Solfronk, Petr Urbánek . Pedagogický výzkum v ČR S. 182-189
Seznam doporučené literatury
PÍŠOVÁ, Michaela a Karolina DUSCHINSKÁ. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. [2. vyd.]. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011, 204 s. ISBN 978-80-7290-589-8.
SPILKOVÁ, Vladimíra a Anna TOMKOVÁ. Kvalita učitele a profesní standard. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010, 257 s. ISBN 978-80-7290-496-9.
KOHNOVÁ, Jana. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 362 s. ISBN 978-80-7290-625-3.
STARÝ, Karel. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2012, 188 s. ISBN 9788024620879.
SKLENÁŘOVÁ, Nikola. Interakce a komunikace učitele v edukačním procesu. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013, 147 s. ISBN 978-80-7464-391-0.
Postoje učitelů k vlastní profesi / Jan Solfronk, Petr Urbánek . Pedagogický výzkum v ČR S. 182-189