Diplomová práce se zabývá vytvořením zeměpisného kroužku ve volnočasové pedagogice. Cílem je vytvoření sylabu zeměpisného kroužku na jeden školní rok s vypracovaným tematickým plánem a obsahem učiva. Vytvořené hodiny mají primárně zeměpisný charakter s důrazem na upevňování znalostí a dovedností pomocí didaktických her. Práce obsahuje ukázkové hodiny, které byly odzkoušeny na žácích ZŠ Komenského v Novém Městě nad Metují.
Anotace v angličtině
This diploma this thesis deals with the creation of a geographical after school activity in leisure time pedagogy. The aim is to create a syllable of a geographic after school activity for one school year with a developed thematic plan and curriculum content. The created lessons are primarily geographic, with an emphasis on the consolidation of knowledge and skills through didactic games. The work includes sample lessons, which were tested at pupils of Komenského elementary school in Nové Město nad Metují.
Klíčová slova
volnočasová pedagogika, zeměpisný kroužek, tematický plán, znalosti, dovednosti, didaktické hry
Klíčová slova v angličtině
leisure education, geographic after school activity, thematic plan, knowledge, skills, didactic games
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vytvořením zeměpisného kroužku ve volnočasové pedagogice. Cílem je vytvoření sylabu zeměpisného kroužku na jeden školní rok s vypracovaným tematickým plánem a obsahem učiva. Vytvořené hodiny mají primárně zeměpisný charakter s důrazem na upevňování znalostí a dovedností pomocí didaktických her. Práce obsahuje ukázkové hodiny, které byly odzkoušeny na žácích ZŠ Komenského v Novém Městě nad Metují.
Anotace v angličtině
This diploma this thesis deals with the creation of a geographical after school activity in leisure time pedagogy. The aim is to create a syllable of a geographic after school activity for one school year with a developed thematic plan and curriculum content. The created lessons are primarily geographic, with an emphasis on the consolidation of knowledge and skills through didactic games. The work includes sample lessons, which were tested at pupils of Komenského elementary school in Nové Město nad Metují.
Klíčová slova
volnočasová pedagogika, zeměpisný kroužek, tematický plán, znalosti, dovednosti, didaktické hry
Klíčová slova v angličtině
leisure education, geographic after school activity, thematic plan, knowledge, skills, didactic games
Zásady pro vypracování
CÍL:
Vypracování strategie pro výuku geografie ve volnočasové pedagogice. Výuka bude zaměřena na znalosti a dovednosti.
POSTUP:
Práce se bude dělit. První část bude zaměřena na využití vhodných metod výuky znalostí. Druhá část se bude věnovat výuce dovedností, kdy budou znalosti nabyté v předchozí části vyzkoušeny na praktických příkladech (didaktické hry, terénní cvičení či aktivity a volnočasové hry).
Zásady pro vypracování
CÍL:
Vypracování strategie pro výuku geografie ve volnočasové pedagogice. Výuka bude zaměřena na znalosti a dovednosti.
POSTUP:
Práce se bude dělit. První část bude zaměřena na využití vhodných metod výuky znalostí. Druhá část se bude věnovat výuce dovedností, kdy budou znalosti nabyté v předchozí části vyzkoušeny na praktických příkladech (didaktické hry, terénní cvičení či aktivity a volnočasové hry).
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B. et al : Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-262-0030-7.
HERINK, J., TLACH, S.: Základy zeměpisných znalostí: příručka k sestavení učebních osnov a ověřovací sbírka úloh pro vyučovací předmět Zeměpis ve školních vzdělávacích programech pro základní vzdělávání. 2., rozš. a upr. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2006, 117 s. ISBN 80-86034-67-4.
PIAGET, J., INHELDER, B.: Psychologie dítěte. Vyd. 6., V této edici 1. Překlad Eva Vyskočilová. Praha: Portál, 2014, 142 s. Klasici. ISBN 978-80-262-0691-0.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B. et al : Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-262-0030-7.
HERINK, J., TLACH, S.: Základy zeměpisných znalostí: příručka k sestavení učebních osnov a ověřovací sbírka úloh pro vyučovací předmět Zeměpis ve školních vzdělávacích programech pro základní vzdělávání. 2., rozš. a upr. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2006, 117 s. ISBN 80-86034-67-4.
PIAGET, J., INHELDER, B.: Psychologie dítěte. Vyd. 6., V této edici 1. Překlad Eva Vyskočilová. Praha: Portál, 2014, 142 s. Klasici. ISBN 978-80-262-0691-0.