Bakalářská práce je zaměřena na volnočasové hudebně pohybové aktivity pro děti mladšího školního věku. V práci definuji volný čas, příslušný věk dětí, dále jsou v teoretické části nastíněny teoretické poznatky o hudbě, tanci, pohybových aktivitách a k nim důležité motivaci. V praktické části se zaměřuji na vlastní program pro děti mladšího školního věku.
V závěru zkoumám jeho efektivitu, shrnuji své poznatky a sestavuji doporučení pro budoucí realizace programů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on music leisure physical activity for primary school children. I have defined leisure respective ages of the children, as well as in the theoretical part outlines the theoretical knowledge of music, dance, movement activities and important motivation. In the practical part I am dealing with a program for primary school children. In conclusion, I examine it is effectiveness, I summarize findings and prepare recommendations for the future implementation of the programs.
Klíčová slova
hudba, motivace, pohyb, tanec, mladší školní věk, volný čas
Klíčová slova v angličtině
dance, leisure time, movement, motivation, music, younger school age
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na volnočasové hudebně pohybové aktivity pro děti mladšího školního věku. V práci definuji volný čas, příslušný věk dětí, dále jsou v teoretické části nastíněny teoretické poznatky o hudbě, tanci, pohybových aktivitách a k nim důležité motivaci. V praktické části se zaměřuji na vlastní program pro děti mladšího školního věku.
V závěru zkoumám jeho efektivitu, shrnuji své poznatky a sestavuji doporučení pro budoucí realizace programů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on music leisure physical activity for primary school children. I have defined leisure respective ages of the children, as well as in the theoretical part outlines the theoretical knowledge of music, dance, movement activities and important motivation. In the practical part I am dealing with a program for primary school children. In conclusion, I examine it is effectiveness, I summarize findings and prepare recommendations for the future implementation of the programs.
Klíčová slova
hudba, motivace, pohyb, tanec, mladší školní věk, volný čas
Klíčová slova v angličtině
dance, leisure time, movement, motivation, music, younger school age
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit metodicky ucelený program volnočasových hudebně-pohybových aktivit pro děti mladšího školního věku
V souvislosti s hlavním cílem byly stanoveny následující dílčí úkoly:
Shrnout současné poznatky o využití hudebně-pohybových aktivit ve volnočasových programech pro děti mladšího školního věku
Připravit soubor motivačních hudebně-pohybových aktivit vhodných pro děti mladšího školního věku
Sestavit metodicky ucelený program volnočasových hudebně-pohybových aktivit vhodný pro děti mladšího školního věku
Na základě vlastního pilotního šetření ověřit efektivitu výše uvedeného volnočasového programu a to ve vztahu k předem vytyčeným metodickým a pedagogickým cílům
Sestavit souhrn praktických doporučení pro realizaci volnočasových hudebně-pohybových aktivit pro děti mladšího školního věku
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit metodicky ucelený program volnočasových hudebně-pohybových aktivit pro děti mladšího školního věku
V souvislosti s hlavním cílem byly stanoveny následující dílčí úkoly:
Shrnout současné poznatky o využití hudebně-pohybových aktivit ve volnočasových programech pro děti mladšího školního věku
Připravit soubor motivačních hudebně-pohybových aktivit vhodných pro děti mladšího školního věku
Sestavit metodicky ucelený program volnočasových hudebně-pohybových aktivit vhodný pro děti mladšího školního věku
Na základě vlastního pilotního šetření ověřit efektivitu výše uvedeného volnočasového programu a to ve vztahu k předem vytyčeným metodickým a pedagogickým cílům
Sestavit souhrn praktických doporučení pro realizaci volnočasových hudebně-pohybových aktivit pro děti mladšího školního věku
Seznam doporučené literatury
BERDYCHOVÁ, J., KARÁSKOVÁ, H. 1964. Dětské taneční hry. Praha: Sportovní a turistické nakladatelství. ISBN 27-069-64.
BLAŽÍČKOVÁ, E. 2005. Metodika a didaktika taneční výchovy. Praha: Konzervatoř Duncan centre. ISBN 80-7290-166-4.
DOSEDLOVÁ, J. 2012. Terapie tancem - Role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapie. Praha: Grada. ISSN 1877-0428.
SVOBODA, B. 2008 Pedagogika sportu. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1358-1.
VÁGNEROVÁ, M. 2005. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
BERDYCHOVÁ, J., KARÁSKOVÁ, H. 1964. Dětské taneční hry. Praha: Sportovní a turistické nakladatelství. ISBN 27-069-64.
BLAŽÍČKOVÁ, E. 2005. Metodika a didaktika taneční výchovy. Praha: Konzervatoř Duncan centre. ISBN 80-7290-166-4.
DOSEDLOVÁ, J. 2012. Terapie tancem - Role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapie. Praha: Grada. ISSN 1877-0428.
SVOBODA, B. 2008 Pedagogika sportu. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1358-1.
VÁGNEROVÁ, M. 2005. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
DVD s přílohou
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.