Bakalářská práce pojednává výuce dětí předškolního věku v lyžařské škole. Tato práce má za cíl vytvořit a zhodnotit motivační program lyžařského výcviku pro děti předškolního věku. Program zohledňuje charakteristiky typické pro psychický, sociální a morální vývoj dětí v daném věku. Jelikož program bude dále prakticky využíván, jeho neméně důležitým cílem je celkové zkvalitnění výukového procesu v lyžařské škole (Ještěd). Hlavní zaměření se zaměřuje na motivaci a rozdíly výuky dětí introvertních a extravertních. Program výuky je rozdělen na 5 dní s časovou dotací na den daný maximální délkou 90minut. V práci také zdůrazňuji roli instruktora a jeho přístup k výuce i dětem.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with teaching preschool-age children at a ski school. The aim of this work is to create and evaluate a motivational teaching programme for skiing training which would be used with preschool-age children. The programme takes account of the characteristics typical of the mental, social and moral development in children of that particular age. As the programme is going to be used in practice in future, general improvement of the teaching process at the ski school (Ještěd) is its equally important aim. It mainly focuses on the motivation of and the differences in teaching introverted and extroverted children. The teaching programme is divided into 5 days with a 90-minute lesson each day. The role of the instructor and their approach to teaching and children is also emphasized in this work.
Klíčová slova
Lyžařská škola, lyže, dítě předškolního věku, motivace, hry na lyžích
Klíčová slova v angličtině
Ski school, skis, preschool-age child / kid, motivation, skiing games
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává výuce dětí předškolního věku v lyžařské škole. Tato práce má za cíl vytvořit a zhodnotit motivační program lyžařského výcviku pro děti předškolního věku. Program zohledňuje charakteristiky typické pro psychický, sociální a morální vývoj dětí v daném věku. Jelikož program bude dále prakticky využíván, jeho neméně důležitým cílem je celkové zkvalitnění výukového procesu v lyžařské škole (Ještěd). Hlavní zaměření se zaměřuje na motivaci a rozdíly výuky dětí introvertních a extravertních. Program výuky je rozdělen na 5 dní s časovou dotací na den daný maximální délkou 90minut. V práci také zdůrazňuji roli instruktora a jeho přístup k výuce i dětem.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with teaching preschool-age children at a ski school. The aim of this work is to create and evaluate a motivational teaching programme for skiing training which would be used with preschool-age children. The programme takes account of the characteristics typical of the mental, social and moral development in children of that particular age. As the programme is going to be used in practice in future, general improvement of the teaching process at the ski school (Ještěd) is its equally important aim. It mainly focuses on the motivation of and the differences in teaching introverted and extroverted children. The teaching programme is divided into 5 days with a 90-minute lesson each day. The role of the instructor and their approach to teaching and children is also emphasized in this work.
Klíčová slova
Lyžařská škola, lyže, dítě předškolního věku, motivace, hry na lyžích
Klíčová slova v angličtině
Ski school, skis, preschool-age child / kid, motivation, skiing games
Zásady pro vypracování
Hlavní cíl:
Vytvoření, realizování a vyhodnocení programu motivace pro děti předškolního věku v lyžařské škole.
Požadavky:
Realizovat program motivace s využitím pedagogicko-psychologických poznatků a následně vyhodnotit a popsat efektivitu programu.
Metody:
pozorování, analýza výstupu programu.
Zásady pro vypracování
Hlavní cíl:
Vytvoření, realizování a vyhodnocení programu motivace pro děti předškolního věku v lyžařské škole.
Požadavky:
Realizovat program motivace s využitím pedagogicko-psychologických poznatků a následně vyhodnotit a popsat efektivitu programu.
Metody:
pozorování, analýza výstupu programu.
Seznam doporučené literatury
DYGRÍN, J. 2003, Základy lyžování. 1. vyd. Liberec: TUL. ISBN 80-7083-681-4
KŘIVOHLAVÝ, J., 2010, Pozitivní psychologie. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-726-8
MAREŠ, J., 2013, Pedagogická psychologie. 1. Vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8
NAKONEČNÝ, M., 2015, Motivace chování. 3.vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-830-6 VODIČKOVÁ, S. PŘIBRAMSKÝ, M. 2005, Česká škola lyžování. 1. Vyd. Liberec: TUL. ISBN 80-7053-914-7
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. 2006, Vývojová psychologie. 4. vyd. Praha: Grada publishing . isbn 80-247-1284-9
PIAGET, J., BÄRBEL I., 2014, Psychologie dítěte. 6. vyd. Praha: Portál. ISBN: 978-80-262-0691-0
ŠOLCOVÁ, I., 2009, Vývoj resilience v detsví a dospělosti. 1. vyd. Praha: Grada publishing. isbn 978-80-247-2480-5
TREML, J. 2004, Lyžování dětí. 1. vyd. Praha: Grada publishing. ISBN 80-247-0682-2
VÁGNEROVÁ, M.,2012, Vývojová psychologie dětství a dospívání. 2. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1
VYMĚTAL, J., 2004 Úzkost a starch u dětí. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-830-9
Seznam doporučené literatury
DYGRÍN, J. 2003, Základy lyžování. 1. vyd. Liberec: TUL. ISBN 80-7083-681-4
KŘIVOHLAVÝ, J., 2010, Pozitivní psychologie. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-726-8
MAREŠ, J., 2013, Pedagogická psychologie. 1. Vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8
NAKONEČNÝ, M., 2015, Motivace chování. 3.vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-830-6 VODIČKOVÁ, S. PŘIBRAMSKÝ, M. 2005, Česká škola lyžování. 1. Vyd. Liberec: TUL. ISBN 80-7053-914-7
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. 2006, Vývojová psychologie. 4. vyd. Praha: Grada publishing . isbn 80-247-1284-9
PIAGET, J., BÄRBEL I., 2014, Psychologie dítěte. 6. vyd. Praha: Portál. ISBN: 978-80-262-0691-0
ŠOLCOVÁ, I., 2009, Vývoj resilience v detsví a dospělosti. 1. vyd. Praha: Grada publishing. isbn 978-80-247-2480-5
TREML, J. 2004, Lyžování dětí. 1. vyd. Praha: Grada publishing. ISBN 80-247-0682-2
VÁGNEROVÁ, M.,2012, Vývojová psychologie dětství a dospívání. 2. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1
VYMĚTAL, J., 2004 Úzkost a starch u dětí. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-830-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.