Teoretická část bakalářské práce se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku, vývoji jeho motorických dovedností, řeči a vývoji hudební osobnosti. Dále se věnuje vlivu hudby na člověka a hudební výchově v Rámcově vzdělávacím programu. Jádrem práce je popis jednotlivých hudebních schopností. Rozvoji těchto hudebních schopností se věnují jednotlivé hudební aktivity navržené v deseti lekcích v praktické části.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis is dedicated to the characteristics of a pre-school child, the development of their motor skills, their speech and their musical personality. Further, it deals with the influence of music on people and music education within the national curriculum. The core of the work is the description of the individual musical skills. The individual activities proposed for ten lessons in the practical part of the thesis are directed at the development of these musical skills.
Klíčová slova
Hudba, hudebnost, hudební schopnosti, dítě v předškolním věku, hudební vývoj osobnosti, vliv hudby na člověka, funkce hudby, lektor, lekce, volnočasový kroužek.
Klíčová slova v angličtině
Music, musicality, musical skills, pre-school child, musical development of personality, influence of music on people, functions of music, teacher, lesson, activity group
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část bakalářské práce se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku, vývoji jeho motorických dovedností, řeči a vývoji hudební osobnosti. Dále se věnuje vlivu hudby na člověka a hudební výchově v Rámcově vzdělávacím programu. Jádrem práce je popis jednotlivých hudebních schopností. Rozvoji těchto hudebních schopností se věnují jednotlivé hudební aktivity navržené v deseti lekcích v praktické části.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis is dedicated to the characteristics of a pre-school child, the development of their motor skills, their speech and their musical personality. Further, it deals with the influence of music on people and music education within the national curriculum. The core of the work is the description of the individual musical skills. The individual activities proposed for ten lessons in the practical part of the thesis are directed at the development of these musical skills.
Klíčová slova
Hudba, hudebnost, hudební schopnosti, dítě v předškolním věku, hudební vývoj osobnosti, vliv hudby na člověka, funkce hudby, lektor, lekce, volnočasový kroužek.
Klíčová slova v angličtině
Music, musicality, musical skills, pre-school child, musical development of personality, influence of music on people, functions of music, teacher, lesson, activity group
Zásady pro vypracování
Soustavná dlouhodobá pedagogická práce s dětmi předškolního věku; studium odborné literatury.
Cíl bakalářské práce:
Vytvořit a ověřit program deseti lekcí hudební výchovy pro děti předškolního věku. Prohloubit u dětí zájem o hudbu a hudebně-rytmické činnosti.
ak využívat jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře.
Zásady pro vypracování
Soustavná dlouhodobá pedagogická práce s dětmi předškolního věku; studium odborné literatury.
Cíl bakalářské práce:
Vytvořit a ověřit program deseti lekcí hudební výchovy pro děti předškolního věku. Prohloubit u dětí zájem o hudbu a hudebně-rytmické činnosti.
ak využívat jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., Diagnostika dítěte předškolního věku : co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
FRANĚK, M., Hudební psychologie. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0965-7.
HOLAS, M., Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-262-6.
KODEJŠKA, M., Integrativní hudební výchova dítěte předškolního věku. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80-7290-080-3.
KODEJŠKA, M., VÁŇOVÁ, H. Hudební výchova dětí předškolního věku I. Praha: UK Praha, Pedagogická fakulta, Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-7066- 035-X.
SEDLÁK, F., Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha : Editio Supraphon, 1989. ISBN 80-7058-073-9.
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A., Hrajeme si s písničkou: zpěvník s návody na hry pro děti. Praha : Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0097-0.
THOROVÁ, K., Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6
TICHÁ, A., Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X.
VÁGNEROVÁ, M., Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., Diagnostika dítěte předškolního věku : co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
FRANĚK, M., Hudební psychologie. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0965-7.
HOLAS, M., Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-262-6.
KODEJŠKA, M., Integrativní hudební výchova dítěte předškolního věku. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80-7290-080-3.
KODEJŠKA, M., VÁŇOVÁ, H. Hudební výchova dětí předškolního věku I. Praha: UK Praha, Pedagogická fakulta, Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-7066- 035-X.
SEDLÁK, F., Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha : Editio Supraphon, 1989. ISBN 80-7058-073-9.
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A., Hrajeme si s písničkou: zpěvník s návody na hry pro děti. Praha : Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0097-0.
THOROVÁ, K., Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6
TICHÁ, A., Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X.
VÁGNEROVÁ, M., Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
noty
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.