Bakalářská práce se zabývá vztahem k přírodě u dětí navštěvující včelařský kroužek. V teoretické části práce je popsána charakteristika vztahu dětí k přírodě a životnímu prostředí a jsou vysvětleny základní pojmy problematiky. Cílem praktické části práce bylo zanalyzovat, jakým způsobem se u dětí navštěvující včelařský kroužek mění vztah ke včelám, jak se rozvíjí jejich včelařské schopnosti a dovednosti. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou. V závěru práce je shrnutí získaných poznatků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the relationship with nature and children attending beekeeping club. The theoretical part describes the characteristics of the relationship between children and nature and environment and introduces the basic concepts of the problem. The aim of the practical part of the thesis was to analyze how the children from the beekeping club change their attitude towards bees and also how their beeking abilities and skills are developed. The research was carried by the qualitative method. The conclusion of the thesis is the summary of the findings knowledge.
Klíčová slova
Environmentální výchova, vztah k přírodě, děti, včelařství.
Klíčová slova v angličtině
Environmental education, relationship with nature, children, beekeeping.
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vztahem k přírodě u dětí navštěvující včelařský kroužek. V teoretické části práce je popsána charakteristika vztahu dětí k přírodě a životnímu prostředí a jsou vysvětleny základní pojmy problematiky. Cílem praktické části práce bylo zanalyzovat, jakým způsobem se u dětí navštěvující včelařský kroužek mění vztah ke včelám, jak se rozvíjí jejich včelařské schopnosti a dovednosti. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou. V závěru práce je shrnutí získaných poznatků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the relationship with nature and children attending beekeeping club. The theoretical part describes the characteristics of the relationship between children and nature and environment and introduces the basic concepts of the problem. The aim of the practical part of the thesis was to analyze how the children from the beekeping club change their attitude towards bees and also how their beeking abilities and skills are developed. The research was carried by the qualitative method. The conclusion of the thesis is the summary of the findings knowledge.
Klíčová slova
Environmentální výchova, vztah k přírodě, děti, včelařství.
Klíčová slova v angličtině
Environmental education, relationship with nature, children, beekeeping.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Analyzovat, jakým způsobem se mění vztah členů včelařského kroužku ke včelám a jak se rozvíjí jejich včelařské schopnosti a dovednosti.
Požadavky:
Dvě hodiny týdně během tří měsíců pozorovat skupinu nejméně pěti dětí, které přišly poprvé do kontaktu se včelařským kroužkem. Průběžně analyzovat získaná data pomocí kvalitativního výzkumu.
Metody:
Pozorování, rozhovory.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Analyzovat, jakým způsobem se mění vztah členů včelařského kroužku ke včelám a jak se rozvíjí jejich včelařské schopnosti a dovednosti.
Požadavky:
Dvě hodiny týdně během tří měsíců pozorovat skupinu nejméně pěti dětí, které přišly poprvé do kontaktu se včelařským kroužkem. Průběžně analyzovat získaná data pomocí kvalitativního výzkumu.
Metody:
Pozorování, rozhovory.
Seznam doporučené literatury
WINTER, Deborah Du Nann a Susan M KOGER. Psychologie environmentálních problémů. Vyd. 1. Překlad Jiří Foltýn. Praha: Portál, 2009, 295 s. ISBN 9788073675936.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 9788073673130.
Člověk + příroda = udržitelnost?: texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti. Praha: Zelený kruh, 2009, 100 s. APEL. ISBN 978-80-903968-5-2.
WITT, Reinhard. Vnímejme přírodu všemi smysly: metodická pomůcka pro smyslové vnímání přírody. 2. vyd. Překlad Hana Kulichová. Horní Maršov: SEVER, c2008, 37 s. ISBN 978-80-86838-25-0.
Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ: tři kroky k aktivnímu vyučování. Vyd. 1. Editor Petra Šebešová, Petra Šimonová. Praha: Portál, 2013, 222 s. ISBN 978-80-262-0503-6.
CORNELL, Joseph Bharat. Objevujeme přírodu: učení hrou a prožitkem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 141 s. ISBN 978-80-262-0145-8.
KRAJHANZL, Jan. Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí: pět charakteristik, ve kterých se lidé liší. 1. vyd. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání ve spolupráci s Masarykovou univerzitou, 2014, 198 s. ISBN 978-80-87604-67-0
FALK, John H, Joe E HEIMLICH a Susan FOUTZ. Free-choice learning and the environment. Lanham: AltaMira Press, c2009, vii, 215 p. Learning innovations series. ISBN 9780759113336
Seznam doporučené literatury
WINTER, Deborah Du Nann a Susan M KOGER. Psychologie environmentálních problémů. Vyd. 1. Překlad Jiří Foltýn. Praha: Portál, 2009, 295 s. ISBN 9788073675936.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 9788073673130.
Člověk + příroda = udržitelnost?: texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti. Praha: Zelený kruh, 2009, 100 s. APEL. ISBN 978-80-903968-5-2.
WITT, Reinhard. Vnímejme přírodu všemi smysly: metodická pomůcka pro smyslové vnímání přírody. 2. vyd. Překlad Hana Kulichová. Horní Maršov: SEVER, c2008, 37 s. ISBN 978-80-86838-25-0.
Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ: tři kroky k aktivnímu vyučování. Vyd. 1. Editor Petra Šebešová, Petra Šimonová. Praha: Portál, 2013, 222 s. ISBN 978-80-262-0503-6.
CORNELL, Joseph Bharat. Objevujeme přírodu: učení hrou a prožitkem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 141 s. ISBN 978-80-262-0145-8.
KRAJHANZL, Jan. Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí: pět charakteristik, ve kterých se lidé liší. 1. vyd. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání ve spolupráci s Masarykovou univerzitou, 2014, 198 s. ISBN 978-80-87604-67-0
FALK, John H, Joe E HEIMLICH a Susan FOUTZ. Free-choice learning and the environment. Lanham: AltaMira Press, c2009, vii, 215 p. Learning innovations series. ISBN 9780759113336
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.