Cílem bakalářské práce je popsat způsoby vnímání a prožívání dospělých cizinců ve vztahu k jejich umístění ve vybraném zařízení pro zajištění cizinců, popsat jejích představu podpory od pedagoga volného času a zhodnotit realizovatelnost takové podpory. Výzkumné šetření bylo realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů mezi osmi vybranými cizinci ve zvoleném zařízení pro zajištění cizinců. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že zajištění dotazovaným cizincům působí hlavně psychické a někdy i psychosomatické potíže. Jsou často ve stresu a zatíženi frustrací pramenící z omezení na svobodě, obav z nadcházející budoucnosti a odloučení od blízkých. Přestože dotazovaní cizinci vnímají podmínky v zařízení spíše jako dobré, považují nastavená pravidla za přísná a délku zajištění za příliš dlouhou. Nabízené volnočasové aktivity a pomoc od pedagoga volného času vnímají jako podporu v jejich tíživé situaci. Podporu od pedagoga volného času si představuji ve všech rovinách sociální opory.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe ways of perceiving and experiencing of adult foreigners in relation to their detention in the selected facility for foreigners, to describe their idea of support from the free time educator and to assess the feasibility of such support. The research was carried out through semi-structured interviews among eight foreigners from the selected facility for foreigners. Results of the research show that detention of questioned foreigners cause mainly mental and psychosomatic problems. They are often saddled with stress and frustration stemming from the restrictions of freedom, fear of the future and the upcoming separation from loved ones. Although the respondents perceive conditions in the facility as quite well, they consider the rules as strict and the length of detention for too long. Leisure activities and help from the free time educator are perceived as support in their difficult situation. Support from the free time educator is imagined at all levels of social support.
Klíčová slova
cizinec, migrant, migrace, zařízení pro zajištění cizinců, pedagog volného času, podpora
Klíčová slova v angličtině
foreigner, migrant, migration, facility to ensure foreigners, free time educator, support
Rozsah průvodní práce
89 s., 3 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je popsat způsoby vnímání a prožívání dospělých cizinců ve vztahu k jejich umístění ve vybraném zařízení pro zajištění cizinců, popsat jejích představu podpory od pedagoga volného času a zhodnotit realizovatelnost takové podpory. Výzkumné šetření bylo realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů mezi osmi vybranými cizinci ve zvoleném zařízení pro zajištění cizinců. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že zajištění dotazovaným cizincům působí hlavně psychické a někdy i psychosomatické potíže. Jsou často ve stresu a zatíženi frustrací pramenící z omezení na svobodě, obav z nadcházející budoucnosti a odloučení od blízkých. Přestože dotazovaní cizinci vnímají podmínky v zařízení spíše jako dobré, považují nastavená pravidla za přísná a délku zajištění za příliš dlouhou. Nabízené volnočasové aktivity a pomoc od pedagoga volného času vnímají jako podporu v jejich tíživé situaci. Podporu od pedagoga volného času si představuji ve všech rovinách sociální opory.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe ways of perceiving and experiencing of adult foreigners in relation to their detention in the selected facility for foreigners, to describe their idea of support from the free time educator and to assess the feasibility of such support. The research was carried out through semi-structured interviews among eight foreigners from the selected facility for foreigners. Results of the research show that detention of questioned foreigners cause mainly mental and psychosomatic problems. They are often saddled with stress and frustration stemming from the restrictions of freedom, fear of the future and the upcoming separation from loved ones. Although the respondents perceive conditions in the facility as quite well, they consider the rules as strict and the length of detention for too long. Leisure activities and help from the free time educator are perceived as support in their difficult situation. Support from the free time educator is imagined at all levels of social support.
Klíčová slova
cizinec, migrant, migrace, zařízení pro zajištění cizinců, pedagog volného času, podpora
Klíčová slova v angličtině
foreigner, migrant, migration, facility to ensure foreigners, free time educator, support
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je popsat způsoby vnímání a prožívání dospělých cizinců ve vztahu k jejich umístění ve vybraném zařízení pro zajištění cizinců, popsat jejich představu podpory od pedagoga volného času a zhodnotit realizovatelnost takové podpory.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je popsat způsoby vnímání a prožívání dospělých cizinců ve vztahu k jejich umístění ve vybraném zařízení pro zajištění cizinců, popsat jejich představu podpory od pedagoga volného času a zhodnotit realizovatelnost takové podpory.
Seznam doporučené literatury
DRBOHLAV, D., 2009. Nelegální ekonomické aktivity migrantů (Česko v evropském kontextu). Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1552-3.
DRBOHLAV, D., et al., 2010. Migrace a (i)migranti v Česku: kdo jsme, odkud přicházíme, kam jdeme? Praha: Slon. ISBN 978-80-7419-039-1.
RÁKOCZYOVÁ, M.,TRBOLA, R., 2009. Sociální integrace přistěhovalců v České republice. Praha: Slon. ISBN 978-80-7419-023-0.
ŠPATENKOVÁ, N., a kol., 2004. Krize: psychologický a sociologický fenomén. Praha: Grada. ISBN 80-247-0888-4.
VÁGNEROVÁ, M., 2004. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 3., rozš. a přeprac. Praha: Portál. ISBN 80-7178-802-3.
VÁGNEROVÁ, M., 2007. Vývojová psychologie II - dospělost a stáří. Praha: Karolinum. ISBN 978-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
DRBOHLAV, D., 2009. Nelegální ekonomické aktivity migrantů (Česko v evropském kontextu). Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1552-3.
DRBOHLAV, D., et al., 2010. Migrace a (i)migranti v Česku: kdo jsme, odkud přicházíme, kam jdeme? Praha: Slon. ISBN 978-80-7419-039-1.
RÁKOCZYOVÁ, M.,TRBOLA, R., 2009. Sociální integrace přistěhovalců v České republice. Praha: Slon. ISBN 978-80-7419-023-0.
ŠPATENKOVÁ, N., a kol., 2004. Krize: psychologický a sociologický fenomén. Praha: Grada. ISBN 80-247-0888-4.
VÁGNEROVÁ, M., 2004. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 3., rozš. a přeprac. Praha: Portál. ISBN 80-7178-802-3.
VÁGNEROVÁ, M., 2007. Vývojová psychologie II - dospělost a stáří. Praha: Karolinum. ISBN 978-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
2 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.