Bakalářská práce je zaměřena na vliv obchodních řetězců na maloobchodní prodejny. Hlavním cílem bylo zmapování situace malého živnostníka na českém trhu a upozornění na nerovnoměrný konkurenční boj mezi ním a velkými obchodními řetězci. Pro účely této práce byla vybrána společnost Slunečnice, obchod se zdravou výživou. Teoretická část vychází především z literární rešerše a věnuje se obecným pojmům a problémům spjatých s obchodními řetězci. V praktické části je představena společnost Slunečnice a její činnost a následné dotazníkové šetření. To posloužilo k analýze zákazníka, jeho zvyků a postojů k obchodním řetězcům a maloobchodním prodejnám. V závěru práce se nachází celkové zhodnocení situace a vlastní doporučení autorky práce, které bylo vytvořeno na základě literární rešerše a provedeného výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the influence od chain stores on retail stores in Jičín The main aim was to chart the situation of tradesman on the Czech market and notice the unequal competition between healthy food store and chain stores. For the purpose of this thesis a company selling healthy food called Slunečnice was chosen. The theoretical part is based on literature research and deals with terms and problems tied to chain stores. In tha
practical part the company Slunečnice and its activity was introduced, then questionniare surveys follows. It was used to analyze customer, their habits and attitude to chain stores and retail stores. The end of this bachelor thesis contains overall evaluation of the situation and author´s own recommendation, which was based on on literature research and questionnaire survey.
Klíčová slova
Maloobchod, obchodní řetězec, zákazník, sortiment, supermarket, dodavatel, zdravá výživa
Klíčová slova v angličtině
Retail store, chain store, customer, assortment, supermarket, supplier, health food
Rozsah průvodní práce
66 s. (75 756)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na vliv obchodních řetězců na maloobchodní prodejny. Hlavním cílem bylo zmapování situace malého živnostníka na českém trhu a upozornění na nerovnoměrný konkurenční boj mezi ním a velkými obchodními řetězci. Pro účely této práce byla vybrána společnost Slunečnice, obchod se zdravou výživou. Teoretická část vychází především z literární rešerše a věnuje se obecným pojmům a problémům spjatých s obchodními řetězci. V praktické části je představena společnost Slunečnice a její činnost a následné dotazníkové šetření. To posloužilo k analýze zákazníka, jeho zvyků a postojů k obchodním řetězcům a maloobchodním prodejnám. V závěru práce se nachází celkové zhodnocení situace a vlastní doporučení autorky práce, které bylo vytvořeno na základě literární rešerše a provedeného výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the influence od chain stores on retail stores in Jičín The main aim was to chart the situation of tradesman on the Czech market and notice the unequal competition between healthy food store and chain stores. For the purpose of this thesis a company selling healthy food called Slunečnice was chosen. The theoretical part is based on literature research and deals with terms and problems tied to chain stores. In tha
practical part the company Slunečnice and its activity was introduced, then questionniare surveys follows. It was used to analyze customer, their habits and attitude to chain stores and retail stores. The end of this bachelor thesis contains overall evaluation of the situation and author´s own recommendation, which was based on on literature research and questionnaire survey.
Klíčová slova
Maloobchod, obchodní řetězec, zákazník, sortiment, supermarket, dodavatel, zdravá výživa
Klíčová slova v angličtině
Retail store, chain store, customer, assortment, supermarket, supplier, health food
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů bakalářské práce a formulace výzkumných předpokladů.
2. Literární rešerše tématu.
3. Charakteristika vybrané maloobchodní jednotky.
4. Vliv obchodních řetězců na maloobchodní prodej v Jičíně.
5. Formulace závěrů a doporučení maloobchodní prodejně.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů bakalářské práce a formulace výzkumných předpokladů.
2. Literární rešerše tématu.
3. Charakteristika vybrané maloobchodní jednotky.
4. Vliv obchodních řetězců na maloobchodní prodej v Jičíně.
5. Formulace závěrů a doporučení maloobchodní prodejně.
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Vladimír, Ladislav PÁTÍK a Milan POSTLER. Retail marketing. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-207-9.
CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.
EMMETT, Stuart. Řízení zásob: jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1828-3.
RYDVALOVÁ, Petra. Malé a střední podnikání v podmínkách České republiky od 1.1.2014. 2. aktualiz. vyd. Liberec: VÚTS, 2014. ISBN 978-80-87184-43-1.
SPILKOVÁ, Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-1951-4.
BECERRA-FERNANDEZ, Irma a Rajiv SABHERWAL. Knowledge management: systems and processes. Armonk, N.Y.: M.E. Sharpe, 2010.
ISBN 07-656-2351-5.
DESS, Gregory G. Strategic management: creating competitive advantages. 7th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2014. ISBN 00-776-3608-2.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Vladimír, Ladislav PÁTÍK a Milan POSTLER. Retail marketing. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-207-9.
CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.
EMMETT, Stuart. Řízení zásob: jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1828-3.
RYDVALOVÁ, Petra. Malé a střední podnikání v podmínkách České republiky od 1.1.2014. 2. aktualiz. vyd. Liberec: VÚTS, 2014. ISBN 978-80-87184-43-1.
SPILKOVÁ, Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-1951-4.
BECERRA-FERNANDEZ, Irma a Rajiv SABHERWAL. Knowledge management: systems and processes. Armonk, N.Y.: M.E. Sharpe, 2010.
ISBN 07-656-2351-5.
DESS, Gregory G. Strategic management: creating competitive advantages. 7th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2014. ISBN 00-776-3608-2.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.