Bakalářská práce se zabývá podporou prodeje ve společnosti Preciosa Jewellery & Decoration. Předmětem práce je analýza nástrojů podpory prodeje ve společnosti a popis, jak a k čemu je firma využívá. Cílem práce je vyhodnocení správnosti využívání nástrojů podpory prodeje vzhledem k jejich charakteristice, která je popsána v literatuře v teroretické části. Teoretická část práce se zabývá kroky při vývoji efektivní komunikaci a popisem jednotlivých nástrojů podpory prodeje, které jsou z důvodů potřeb u praktické části rozděleny na nástroje podpory prodeje koncového zákazníka a na nástroje podpory prodeje obchodních mezičlánků. Poznatky z teoretické části se prolínají do části praktické, která také obsahuje vývoj marketingové komunikace, konkrétně podpory prodeje, ve zkoumané firmě i identifikace nástrojů a jejich konkrétního využití vzhledem k vytyčeným prodejním cílům. Na základě získaných poznatků je provedeno vyhodnocení užívání některých nástrojů podpory prodeje.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis focuses on the sales promotion strategies in the Czech company Preciosa Jewellery & Decoration. The main aim of the thesis is to analyze the tools of sales promotion in the company and to describe how and to what purpose are they used. The thesis evaluates whether the tools are being used correctly and according to their characteristics described in the literature. The theoretical part focuses on the development of effective communication and presents a description of different tools of sales promotion which can be divided into tools of consumer promotion and tools of trade/retailer promotion. The analytical part of the thesis deals with the development of marketing communication strategy in the company Preciosa and its specific application according to their sales goals. Based on these findings the evaluation discusses the efficiency of the individual tools of sales promotion.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, nástroje podpory prodeje, podpora prodeje, podpora prodeje koncového zákazníka, podpora prodeje obchodních mezičlánků, šperky
Bakalářská práce se zabývá podporou prodeje ve společnosti Preciosa Jewellery & Decoration. Předmětem práce je analýza nástrojů podpory prodeje ve společnosti a popis, jak a k čemu je firma využívá. Cílem práce je vyhodnocení správnosti využívání nástrojů podpory prodeje vzhledem k jejich charakteristice, která je popsána v literatuře v teroretické části. Teoretická část práce se zabývá kroky při vývoji efektivní komunikaci a popisem jednotlivých nástrojů podpory prodeje, které jsou z důvodů potřeb u praktické části rozděleny na nástroje podpory prodeje koncového zákazníka a na nástroje podpory prodeje obchodních mezičlánků. Poznatky z teoretické části se prolínají do části praktické, která také obsahuje vývoj marketingové komunikace, konkrétně podpory prodeje, ve zkoumané firmě i identifikace nástrojů a jejich konkrétního využití vzhledem k vytyčeným prodejním cílům. Na základě získaných poznatků je provedeno vyhodnocení užívání některých nástrojů podpory prodeje.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis focuses on the sales promotion strategies in the Czech company Preciosa Jewellery & Decoration. The main aim of the thesis is to analyze the tools of sales promotion in the company and to describe how and to what purpose are they used. The thesis evaluates whether the tools are being used correctly and according to their characteristics described in the literature. The theoretical part focuses on the development of effective communication and presents a description of different tools of sales promotion which can be divided into tools of consumer promotion and tools of trade/retailer promotion. The analytical part of the thesis deals with the development of marketing communication strategy in the company Preciosa and its specific application according to their sales goals. Based on these findings the evaluation discusses the efficiency of the individual tools of sales promotion.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, nástroje podpory prodeje, podpora prodeje, podpora prodeje koncového zákazníka, podpora prodeje obchodních mezičlánků, šperky
1. Teoretická východiska marketingové komunikace
2. Teoretická východiska podpory prodeje
3. Představení podniku
4. Podpora prodeje vybraného produktu
5. Návrh marketingové strategie v oblasti podpory prodeje produktu
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska marketingové komunikace
2. Teoretická východiska podpory prodeje
3. Představení podniku
4. Podpora prodeje vybraného produktu
5. Návrh marketingové strategie v oblasti podpory prodeje produktu
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH. Marketing Communications: A European Perspective. Edinburgh:
Prentice Hall, 2010. ISBN 978-0-273-72138-3.
KOTLER, Phillip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
KRÁLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace:
Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011.
ISBN 978-80-247-3541-2.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3. 0. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
KOTLER, Phillip. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007.
ISBN 978-80-247-1545-2.
OGDEN Barnes a Stella MINAHAN. Sales Promotion Decision Making: Concepts, Principles, and Practice. Washington: Business Expert Press, 2015. ISBN 978-16-3157-047-6.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada Publishing, 2012.
ISBN 978-80-247-4354-7.
KALKA, Regine a Andrea MÄßEN. Marketing: Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. Praha: Grada Publishing, 2003.
ISBN 80-247-0413-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: Nové trendy a jejich využití. Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz) a EBSCO.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH. Marketing Communications: A European Perspective. Edinburgh:
Prentice Hall, 2010. ISBN 978-0-273-72138-3.
KOTLER, Phillip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
KRÁLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace:
Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011.
ISBN 978-80-247-3541-2.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3. 0. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
KOTLER, Phillip. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007.
ISBN 978-80-247-1545-2.
OGDEN Barnes a Stella MINAHAN. Sales Promotion Decision Making: Concepts, Principles, and Practice. Washington: Business Expert Press, 2015. ISBN 978-16-3157-047-6.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada Publishing, 2012.
ISBN 978-80-247-4354-7.
KALKA, Regine a Andrea MÄßEN. Marketing: Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. Praha: Grada Publishing, 2003.
ISBN 80-247-0413-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: Nové trendy a jejich využití. Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz) a EBSCO.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.