Diplomová práce se zabývá porovnáním postojů zákazníků nakupujících oblečení v kamenných prodejnách a na internetu. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na charakteristiku maloobchodu a internetového prodeje a současně podává přehled základních teoretických východisek v oblasti vnímání, hodnoty, postojů, chování, spokojenosti a věrnosti zákazníků. Další část diplomové práce poskytuje informace o metodologii provedeného výzkumu a přináší podrobnou analýzu výsledků realizovaného výzkumu, jenž zjišťoval vnímání, přístupy, preference, pocity, zvyklosti, názory a zkušenosti respondentů k nákupu oblečení v kamenných prodejnách a prostřednictvím internetu. Primárním cílem výzkumu bylo identifikovat významné a méně významné aspekty a atributy určující postoje zákazníků k nákupu oblečení v kamenných prodejnách a prostřednictvím internetu. Diplomová práce detailně pojednává o zjištěných postojích zákazníků a následně tyto postoje vzájemně porovnává v rámci nákupu oblečení v kamenných prodejnách a prostřednictvím internetu. Diplomová práce přináší nové informace jednak ohledně současných trendů ve spotřebitelových postojích, jednak ohledně nákupního chování spotřebitelů na českém trhu s oblečením. Zjištěné závěry poukazují na možnosti vytvoření pozitivnějších postojů zákazníků a zvyšování spokojenosti a věrnosti zákazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with comparison of customer attitudes towards online shopping and shopping in clothing stores. The theoretic part of the diploma thesis focuses on a characteristic of retail and online shopping. It provides a review of basic theoretical knowledge in the area of perception, value, attitudes, behaviour, satisfaction and loyalty of customers. The next part of the diploma thesis presents methodology and findings of the conducted research. The research examined perception, approaches, preferences, impressions, customs, beliefs and experiences of respondents towards online shopping and shopping in clothing stores. The primary aim of the research was to identify significant and less significant aspects and attributes determining customers' attitudes towards online shopping and shopping in clothing stores. The thesis discusses customers' attitudes and compares them between online shopping and shopping in clothing stores. This diploma thesis brings new information about current shopping trends in consumers' attitudes and shopping behaviour in the Czech apparel market. The findings indicate possibilities for creating more positive customers' attitudes and getting higher customer satisfaction and loyalty.
Klíčová slova
maloobchod, kamenné prodejny s oblečením, internetový obchod, internetový prodej, postoje zákazníka, vnímání zákazníka, hodnota zákazníka, nákupní chování zákazníka, spokojenost zákazníka, věrnost zákazníka, atributy, marketingový výzkum, oblečení, dotazník, respondent
Diplomová práce se zabývá porovnáním postojů zákazníků nakupujících oblečení v kamenných prodejnách a na internetu. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na charakteristiku maloobchodu a internetového prodeje a současně podává přehled základních teoretických východisek v oblasti vnímání, hodnoty, postojů, chování, spokojenosti a věrnosti zákazníků. Další část diplomové práce poskytuje informace o metodologii provedeného výzkumu a přináší podrobnou analýzu výsledků realizovaného výzkumu, jenž zjišťoval vnímání, přístupy, preference, pocity, zvyklosti, názory a zkušenosti respondentů k nákupu oblečení v kamenných prodejnách a prostřednictvím internetu. Primárním cílem výzkumu bylo identifikovat významné a méně významné aspekty a atributy určující postoje zákazníků k nákupu oblečení v kamenných prodejnách a prostřednictvím internetu. Diplomová práce detailně pojednává o zjištěných postojích zákazníků a následně tyto postoje vzájemně porovnává v rámci nákupu oblečení v kamenných prodejnách a prostřednictvím internetu. Diplomová práce přináší nové informace jednak ohledně současných trendů ve spotřebitelových postojích, jednak ohledně nákupního chování spotřebitelů na českém trhu s oblečením. Zjištěné závěry poukazují na možnosti vytvoření pozitivnějších postojů zákazníků a zvyšování spokojenosti a věrnosti zákazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with comparison of customer attitudes towards online shopping and shopping in clothing stores. The theoretic part of the diploma thesis focuses on a characteristic of retail and online shopping. It provides a review of basic theoretical knowledge in the area of perception, value, attitudes, behaviour, satisfaction and loyalty of customers. The next part of the diploma thesis presents methodology and findings of the conducted research. The research examined perception, approaches, preferences, impressions, customs, beliefs and experiences of respondents towards online shopping and shopping in clothing stores. The primary aim of the research was to identify significant and less significant aspects and attributes determining customers' attitudes towards online shopping and shopping in clothing stores. The thesis discusses customers' attitudes and compares them between online shopping and shopping in clothing stores. This diploma thesis brings new information about current shopping trends in consumers' attitudes and shopping behaviour in the Czech apparel market. The findings indicate possibilities for creating more positive customers' attitudes and getting higher customer satisfaction and loyalty.
Klíčová slova
maloobchod, kamenné prodejny s oblečením, internetový obchod, internetový prodej, postoje zákazníka, vnímání zákazníka, hodnota zákazníka, nákupní chování zákazníka, spokojenost zákazníka, věrnost zákazníka, atributy, marketingový výzkum, oblečení, dotazník, respondent
1. Charakteristika maloobchodu a internetového prodeje (online shopping)
2. Teoretická východiska chování, vnímání, hodnoty a postojů zákazníků
3. Marketingový výzkum postojů zákazníků k nákupu oblečení v maloobchodních prodejnách
4. Marketingový výzkum postojů zákazníků nakupujících na internetu
5. Identifikování hlavních atributů určujících postoje zákazníků nakupujících v kamenných prodejnách a na internetu
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika maloobchodu a internetového prodeje (online shopping)
2. Teoretická východiska chování, vnímání, hodnoty a postojů zákazníků
3. Marketingový výzkum postojů zákazníků k nákupu oblečení v maloobchodních prodejnách
4. Marketingový výzkum postojů zákazníků nakupujících na internetu
5. Identifikování hlavních atributů určujících postoje zákazníků nakupujících v kamenných prodejnách a na internetu
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011.
ISBN 978-80-251-3529-7.
MARTINEZ, Pepe. The Consumer Mind: Brand Perception and the Implications for Marketers. London: Kogan Page Publishers, 2012.
ISBN 978-0-7494-6570-4.
SIMOVÁ, Jozefína. Retailing in Transitional Central European Economy: A Model of Clothing Development in the Czech Republic. Saarbrücken: LAP Lambert Academic Publishing, 2010. ISBN 978-3-8383-4333-4.
VLČEK, Radim. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
ZHOU, Yuan a Faizan ALI. Factors Affecting Consumer Behaviour in Online Shopping: A Study of Students Purchasing Clothing in UK Online Market. Saarbrücken: LAP Lambert Academic Publishing, 2012.
ISBN 978-3-8473-3609-9.
Elektronická databáze článků ProQuest
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011.
ISBN 978-80-251-3529-7.
MARTINEZ, Pepe. The Consumer Mind: Brand Perception and the Implications for Marketers. London: Kogan Page Publishers, 2012.
ISBN 978-0-7494-6570-4.
SIMOVÁ, Jozefína. Retailing in Transitional Central European Economy: A Model of Clothing Development in the Czech Republic. Saarbrücken: LAP Lambert Academic Publishing, 2010. ISBN 978-3-8383-4333-4.
VLČEK, Radim. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
ZHOU, Yuan a Faizan ALI. Factors Affecting Consumer Behaviour in Online Shopping: A Study of Students Purchasing Clothing in UK Online Market. Saarbrücken: LAP Lambert Academic Publishing, 2012.
ISBN 978-3-8473-3609-9.
Elektronická databáze článků ProQuest
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.