Předložená diplomová práce s názvem "Formulace růstové strategie začínajícího podniku" se zabývá teorií a praxí strategického řízení. Teoretická část pojednává o významu strategie pro malé a střední podniky, o postupu provádění strategické analýzy a z ní vycházející formulace strategií. V praktické části se práce zabývá podnikatelským subjektem, který autor založil v roce 2013 a dosud jej jako jediný vlastník provozuje. Je zde provedena komplexní analýza vnějšího prostředí podniku, obsahující PEST analýzu, analýzu odvětví a analýzu podle Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Rovněž je provedena analýza vnitřních zdrojů a finanční analýza podniku. Zjištěné skutečnosti jsou prostřednictvím SWOT matice transformovány do návrhu formulace růstové strategie pro daný podnik, který je hlavním přínosem této práce.
Anotace v angličtině
This thesis, whose title is "Growth strategy formulation of an emerging small enterprise", deals with the theory and practice of strategic management. The theoretical part concerns importance of a strategy for a small or middle sized enterprise and process of strategical analysing followed by strategy formulation. Practical part describes an enterprise founded in 2013 and operated by the author as the sole owner to this day. In this enterprise the comprehensive analysis of external environment including PEST analysis, industry analysis, and Porter's five competitive forces analysis is executed. Also analysis of internal resources and financial analysis of the company is performed. Acquired informations are transformed through the SWOT matrix into proposed formulation of the growth strategy, which is the main contribution of this work.
Klíčová slova
Malé a střední podnikání, Porterův model konkurenčního prostředí, růstová strategie, strategická analýza, strategické řízení, začínající podnik.
Klíčová slova v angličtině
Emerging enterprise, environmental analysis, growth strategy, Porter´s five competitive forces model, small and medium-sized enterprises, strategic management.
Rozsah průvodní práce
104 s. (138 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce s názvem "Formulace růstové strategie začínajícího podniku" se zabývá teorií a praxí strategického řízení. Teoretická část pojednává o významu strategie pro malé a střední podniky, o postupu provádění strategické analýzy a z ní vycházející formulace strategií. V praktické části se práce zabývá podnikatelským subjektem, který autor založil v roce 2013 a dosud jej jako jediný vlastník provozuje. Je zde provedena komplexní analýza vnějšího prostředí podniku, obsahující PEST analýzu, analýzu odvětví a analýzu podle Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Rovněž je provedena analýza vnitřních zdrojů a finanční analýza podniku. Zjištěné skutečnosti jsou prostřednictvím SWOT matice transformovány do návrhu formulace růstové strategie pro daný podnik, který je hlavním přínosem této práce.
Anotace v angličtině
This thesis, whose title is "Growth strategy formulation of an emerging small enterprise", deals with the theory and practice of strategic management. The theoretical part concerns importance of a strategy for a small or middle sized enterprise and process of strategical analysing followed by strategy formulation. Practical part describes an enterprise founded in 2013 and operated by the author as the sole owner to this day. In this enterprise the comprehensive analysis of external environment including PEST analysis, industry analysis, and Porter's five competitive forces analysis is executed. Also analysis of internal resources and financial analysis of the company is performed. Acquired informations are transformed through the SWOT matrix into proposed formulation of the growth strategy, which is the main contribution of this work.
Klíčová slova
Malé a střední podnikání, Porterův model konkurenčního prostředí, růstová strategie, strategická analýza, strategické řízení, začínající podnik.
Klíčová slova v angličtině
Emerging enterprise, environmental analysis, growth strategy, Porter´s five competitive forces model, small and medium-sized enterprises, strategic management.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska zaměřená na formulaci strategie začínajícího podniku, charakteristika obecných pojmů.
2. Situační analýza stavu ve vybraném podniku.
3. Popis a identifikace zjištěných nedostatků v oblasti formulace strategie.
4. Návrhy jednotlivých variant řešení, ekonomické zhodnocení navrhovaných změn.
5. Celkové shrnutí poznatků, doporučení postupu realizace navrhovaných změn.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska zaměřená na formulaci strategie začínajícího podniku, charakteristika obecných pojmů.
2. Situační analýza stavu ve vybraném podniku.
3. Popis a identifikace zjištěných nedostatků v oblasti formulace strategie.
4. Návrhy jednotlivých variant řešení, ekonomické zhodnocení navrhovaných změn.
5. Celkové shrnutí poznatků, doporučení postupu realizace navrhovaných změn.
Seznam doporučené literatury
CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka. Strategické řízení: proč je želva rychlejší než zajíc. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-2963-2.
FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4.
ZUZÁK, Roman. Strategické řízení podniku. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.
PEARCE, John A. a Richard B. ROBINSON. Strategic management: formulation, implementation and control. 12. vyd. Boston: Gardners Books, 2010. ISBN 978-007-1289-504.
KARAMI, Azhdar. Strategy Formulation in Entrepreneurial Firms. Aldershot: Ashgate Publishing Ltd, 2007. ISBN 978-0-7546-4792-8.
Elektronická databáze článků ProQuest
Seznam doporučené literatury
CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka. Strategické řízení: proč je želva rychlejší než zajíc. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-2963-2.
FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4.
ZUZÁK, Roman. Strategické řízení podniku. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.
PEARCE, John A. a Richard B. ROBINSON. Strategic management: formulation, implementation and control. 12. vyd. Boston: Gardners Books, 2010. ISBN 978-007-1289-504.
KARAMI, Azhdar. Strategy Formulation in Entrepreneurial Firms. Aldershot: Ashgate Publishing Ltd, 2007. ISBN 978-0-7546-4792-8.
Elektronická databáze článků ProQuest
Přílohy volně vložené
1 x CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.