Předkládaná diplomová práce "Public relations v neziskové organizaci" se zabývá problematikou vztahů s veřejností. Jedná se o dynamicky se rozvíjející obor, který v dnešní době stále nabývá na svém významu. Obzvláště v neziskovém sektoru mají public relations nezastupitelnou roli. Diplomová práce se v teoretické části zabývá problematikou public relations, především corporate identity a nástroji public relations v neziskovém sektoru. Praktická část je zaměřena na corporate identity Neziskové organizace JAHODA, o.p.s.
a Soukromé mateřské školy Jahoda, která byla zřízena za účelem významné finanční podpory organizace. Na základě zhodnocení výchozího stavu jsou uvedena doporučení v oblasti corporate identity, která byla navržena i na základě výsledků dotazníkového šetření. Některé návrhy, především v oblasti corporate communications, se v organizaci v průběhu zpracovávání diplomové práce podařilo úspěšně zrealizovat. Ekonomická náročnost ostatních doporučení je zhodnocena v závěru práce.
Annotation in English
The diploma thesis "Public relations in a non-profit organization" deals with public relations, which is a rapidly developing field, increasingly gaining its importance these days. Especially in the non-profit sector, public relations play an indispensable role. The theoretical part of the thesis deals with public relations, especially corporate identity
and public relations tools in the non-profit sector. The practical part is focused on the corporate identity of a Non-profit organization JAHODA, o.p.s. and Private kindergarten Jahoda, which was established by the organization to become a significant financial support. Based on the evaluation of the initial situation there were suggested new recommendations in the area of corporate identity, that were partly designed on the results of the survey. Some proposals, particularly in the area of corporate communications, were successfully realized. The economic demand of the other recommendations is evaluated in the conclusion.
Předkládaná diplomová práce "Public relations v neziskové organizaci" se zabývá problematikou vztahů s veřejností. Jedná se o dynamicky se rozvíjející obor, který v dnešní době stále nabývá na svém významu. Obzvláště v neziskovém sektoru mají public relations nezastupitelnou roli. Diplomová práce se v teoretické části zabývá problematikou public relations, především corporate identity a nástroji public relations v neziskovém sektoru. Praktická část je zaměřena na corporate identity Neziskové organizace JAHODA, o.p.s.
a Soukromé mateřské školy Jahoda, která byla zřízena za účelem významné finanční podpory organizace. Na základě zhodnocení výchozího stavu jsou uvedena doporučení v oblasti corporate identity, která byla navržena i na základě výsledků dotazníkového šetření. Některé návrhy, především v oblasti corporate communications, se v organizaci v průběhu zpracovávání diplomové práce podařilo úspěšně zrealizovat. Ekonomická náročnost ostatních doporučení je zhodnocena v závěru práce.
Annotation in English
The diploma thesis "Public relations in a non-profit organization" deals with public relations, which is a rapidly developing field, increasingly gaining its importance these days. Especially in the non-profit sector, public relations play an indispensable role. The theoretical part of the thesis deals with public relations, especially corporate identity
and public relations tools in the non-profit sector. The practical part is focused on the corporate identity of a Non-profit organization JAHODA, o.p.s. and Private kindergarten Jahoda, which was established by the organization to become a significant financial support. Based on the evaluation of the initial situation there were suggested new recommendations in the area of corporate identity, that were partly designed on the results of the survey. Some proposals, particularly in the area of corporate communications, were successfully realized. The economic demand of the other recommendations is evaluated in the conclusion.
1. Vymezení pojmů v oblasti public relations
2. Public relations v neziskovém sektoru
3. Corporate identity
4. Brand positioning
5. Doporučení PR aktivit pro neziskovou organizaci
6. Realizace vybraných aktivit
Research Plan
1. Vymezení pojmů v oblasti public relations
2. Public relations v neziskovém sektoru
3. Corporate identity
4. Brand positioning
5. Doporučení PR aktivit pro neziskovou organizaci
6. Realizace vybraných aktivit
Recommended resources
BAČÍK, Radovan a Jaroslava GBUROVÁ. Public relations. Praha: University Press, 2012. ISBN 978-80-905189-0-2.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3926-7.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015.
ISBN 978-80-247-5022-4.
RICHARDSON, Neil a Lucy LAVILLE. Develop your PR skills. Philadelphia: Kogan Page, 2010. ISBN 07-494-6045-8.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to reach buyers directly. 4th ed. Hoboken: John Wiley & Sons Inc, 2013.
ISBN 978-11-184-8876-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. aktualiz. a dopl. vyd.
Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2012.
ISBN 978-80-247-4040-9.
Elektronická databáze Pro Quest (www.knihovna.tul.cz).
Recommended resources
BAČÍK, Radovan a Jaroslava GBUROVÁ. Public relations. Praha: University Press, 2012. ISBN 978-80-905189-0-2.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3926-7.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015.
ISBN 978-80-247-5022-4.
RICHARDSON, Neil a Lucy LAVILLE. Develop your PR skills. Philadelphia: Kogan Page, 2010. ISBN 07-494-6045-8.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to reach buyers directly. 4th ed. Hoboken: John Wiley & Sons Inc, 2013.
ISBN 978-11-184-8876-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. aktualiz. a dopl. vyd.
Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2012.
ISBN 978-80-247-4040-9.
Elektronická databáze Pro Quest (www.knihovna.tul.cz).
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.