Browse IS/STAG - Portál TUL

Skip to page content
Website TUL
Portal title page TUL
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
Welcome
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni Club

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Not logged-in user will see only submitted theses.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail Vaněk Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Petr Marketing Aspects of Web Pages Marketing Aspects of Web Pages Thesis finished and defended successfully (DUO).   Skrbek Jan Lipavský Zbyněk Master thesis 1497304800000 13.06.2017 Marketing Aspects of Web Pages Thesis finished and defended successfully (DUO).
Petr Vaněk Master thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Marketingové aspekty webových stránek

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name Vaněk Petr Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2015/2016
Assigning department KIN
Date of defence Jun 13, 2017
Type of thesis Master thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Enclosed appendices
Main topic Marketingové aspekty webových stránek
Main topic in English Marketing aspects of web pages
Title according to student Marketingové aspekty webových stránek
English title as given by the student Marketing Aspects of Web Pages
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Skrbek Jan, doc. Ing. Dr.
Oponent Lipavský Zbyněk, Ing.
Consultant from the university Drobeček Jan, Ing.
Annotation Cílem této práce bylo vytvořit ucelený přehled marketingových metod vhodných pro propagaci webových stránek a jejich demonstrace. V úvodní kapitole je seznámení s problematikou marketingu a webových technologií. Ve druhé části je úvod do problematiky webových vyhledávačů a optimalizace pro lepší hodnocení v nich. V další části se práce věnuje sociálním sítím, jejich slabinám a silným stránkám a také možnému využití pro marketing. Čtvrtá kapitola se pak věnuje progresivním metodám marketingu jako je guerrilla, virální nebo obsahový marketing. V poslední kapitole byl demonstrován příklad využití poznatků a metod popsaných v této práci pro ukázku tvorby hrubého marketingového plánu.
Annotation in English The goal of this thesis is to create comprehensive marketing strategies suitable for propagation of websites and demonstration of said strategies. The opening chapter introduces the topic of marketing and web technologies. The following chapter describes the matters of web search engines and optimization of websites for better results. The next chapter addresses the topic of social media, their weaknesses and strengths and also how can social media be used for marketing purposes. Fourth chapter consists of progressive methods of marketing, such as guerilla, viral and content marketing. In the last chapter the described methods and findings used in this thesis are demonstrated with an example of their use during the creation of a rough marketing plan.
Keywords marketing webových stránek, SEO, marketing na sociálních sítích, guerrilla marketing, virální marketing, obsahový marketing
Keywords in English web page marketing, SEO, social media marketing, guerrilla marketing, viral marketing, content marketing
Length of the covering note 79 (131 446 znaků)
Language CZ
Annotation
Cílem této práce bylo vytvořit ucelený přehled marketingových metod vhodných pro propagaci webových stránek a jejich demonstrace. V úvodní kapitole je seznámení s problematikou marketingu a webových technologií. Ve druhé části je úvod do problematiky webových vyhledávačů a optimalizace pro lepší hodnocení v nich. V další části se práce věnuje sociálním sítím, jejich slabinám a silným stránkám a také možnému využití pro marketing. Čtvrtá kapitola se pak věnuje progresivním metodám marketingu jako je guerrilla, virální nebo obsahový marketing. V poslední kapitole byl demonstrován příklad využití poznatků a metod popsaných v této práci pro ukázku tvorby hrubého marketingového plánu.
Annotation in English
The goal of this thesis is to create comprehensive marketing strategies suitable for propagation of websites and demonstration of said strategies. The opening chapter introduces the topic of marketing and web technologies. The following chapter describes the matters of web search engines and optimization of websites for better results. The next chapter addresses the topic of social media, their weaknesses and strengths and also how can social media be used for marketing purposes. Fourth chapter consists of progressive methods of marketing, such as guerilla, viral and content marketing. In the last chapter the described methods and findings used in this thesis are demonstrated with an example of their use during the creation of a rough marketing plan.
Keywords
marketing webových stránek, SEO, marketing na sociálních sítích, guerrilla marketing, virální marketing, obsahový marketing
Keywords in English
web page marketing, SEO, social media marketing, guerrilla marketing, viral marketing, content marketing
Research Plan 1. Specifika internetového prostředí z hlediska marketingu 2. Optimalizace webových stránek z hlediska vyhledávačů a její metodika 3. Využití sociálních sítí k marketingovým účelům 4. Vybrané progresivní metody marketingu 5. Tvorba marketingového plánu pro konkrétní web, zhodnocení
Research Plan
1. Specifika internetového prostředí z hlediska marketingu 2. Optimalizace webových stránek z hlediska vyhledávačů a její metodika 3. Využití sociálních sítí k marketingovým účelům 4. Vybrané progresivní metody marketingu 5. Tvorba marketingového plánu pro konkrétní web, zhodnocení
Recommended resources BLANCHARD, Olivier. Social media ROI: managing and measuring social media efforts in your organization. Indianapolis: Que, 2011. ISBN 978-0-7897-4741-9. PULIZZI, Joe. Epic content marketing: how to tell a different story, break through the clutter, and win more customers by marketing less. New York: McGraw-Hill Education, 2014. ISBN 0071819894. REESE, Harvey. How to license your million dollar idea: cash in on your inventions, new product ideas, software, web business ideas, and more. 3rd ed. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 9781118087848. ROBERTS, Mary Lou a Debra L. ZAHAY. Internet marketing: integrating online and offline strategies. 3rd ed. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1-133-62701-2. SCHEFREN, Rich. Internet Business Manifesto. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2009. ISBN 978-1441451729. Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Recommended resources
BLANCHARD, Olivier. Social media ROI: managing and measuring social media efforts in your organization. Indianapolis: Que, 2011. ISBN 978-0-7897-4741-9. PULIZZI, Joe. Epic content marketing: how to tell a different story, break through the clutter, and win more customers by marketing less. New York: McGraw-Hill Education, 2014. ISBN 0071819894. REESE, Harvey. How to license your million dollar idea: cash in on your inventions, new product ideas, software, web business ideas, and more. 3rd ed. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 9781118087848. ROBERTS, Mary Lou a Debra L. ZAHAY. Internet marketing: integrating online and offline strategies. 3rd ed. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1-133-62701-2. SCHEFREN, Rich. Internet Business Manifesto. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2009. ISBN 978-1441451729. Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis -
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.
Defence procedure record file