Cílem této práce bylo vytvořit ucelený přehled marketingových metod vhodných pro propagaci webových stránek a jejich demonstrace. V úvodní kapitole je seznámení s problematikou marketingu a webových technologií. Ve druhé části je úvod do problematiky webových vyhledávačů a optimalizace pro lepší hodnocení v nich. V další části se práce věnuje sociálním sítím, jejich slabinám a silným stránkám a také možnému využití pro marketing. Čtvrtá kapitola se pak věnuje progresivním metodám marketingu jako je guerrilla, virální nebo obsahový marketing. V poslední kapitole byl demonstrován příklad využití poznatků a metod popsaných v této práci pro ukázku tvorby hrubého marketingového plánu.
Annotation in English
The goal of this thesis is to create comprehensive marketing strategies suitable for propagation of websites and demonstration of said strategies. The opening chapter introduces the topic of marketing and web technologies. The following chapter describes the matters of web search engines and optimization of websites for better results. The next chapter addresses the topic of social media, their weaknesses and strengths and also how can social media be used for marketing purposes. Fourth chapter consists of progressive methods of marketing, such as guerilla, viral and content marketing. In the last chapter the described methods and findings used in this thesis are demonstrated with an example of their use during the creation of a rough marketing plan.
Keywords
marketing webových stránek, SEO, marketing na sociálních sítích, guerrilla marketing, virální marketing, obsahový marketing
Keywords in English
web page marketing, SEO, social media marketing, guerrilla marketing, viral marketing, content marketing
Length of the covering note
79 (131 446 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem této práce bylo vytvořit ucelený přehled marketingových metod vhodných pro propagaci webových stránek a jejich demonstrace. V úvodní kapitole je seznámení s problematikou marketingu a webových technologií. Ve druhé části je úvod do problematiky webových vyhledávačů a optimalizace pro lepší hodnocení v nich. V další části se práce věnuje sociálním sítím, jejich slabinám a silným stránkám a také možnému využití pro marketing. Čtvrtá kapitola se pak věnuje progresivním metodám marketingu jako je guerrilla, virální nebo obsahový marketing. V poslední kapitole byl demonstrován příklad využití poznatků a metod popsaných v této práci pro ukázku tvorby hrubého marketingového plánu.
Annotation in English
The goal of this thesis is to create comprehensive marketing strategies suitable for propagation of websites and demonstration of said strategies. The opening chapter introduces the topic of marketing and web technologies. The following chapter describes the matters of web search engines and optimization of websites for better results. The next chapter addresses the topic of social media, their weaknesses and strengths and also how can social media be used for marketing purposes. Fourth chapter consists of progressive methods of marketing, such as guerilla, viral and content marketing. In the last chapter the described methods and findings used in this thesis are demonstrated with an example of their use during the creation of a rough marketing plan.
Keywords
marketing webových stránek, SEO, marketing na sociálních sítích, guerrilla marketing, virální marketing, obsahový marketing
Keywords in English
web page marketing, SEO, social media marketing, guerrilla marketing, viral marketing, content marketing
Research Plan
1. Specifika internetového prostředí z hlediska marketingu
2. Optimalizace webových stránek z hlediska vyhledávačů a její metodika
3. Využití sociálních sítí k marketingovým účelům
4. Vybrané progresivní metody marketingu
5. Tvorba marketingového plánu pro konkrétní web, zhodnocení
Research Plan
1. Specifika internetového prostředí z hlediska marketingu
2. Optimalizace webových stránek z hlediska vyhledávačů a její metodika
3. Využití sociálních sítí k marketingovým účelům
4. Vybrané progresivní metody marketingu
5. Tvorba marketingového plánu pro konkrétní web, zhodnocení
Recommended resources
BLANCHARD, Olivier. Social media ROI: managing and measuring social media efforts in your organization. Indianapolis: Que, 2011.
ISBN 978-0-7897-4741-9.
PULIZZI, Joe. Epic content marketing: how to tell a different story, break through the clutter, and win more customers by marketing less. New York: McGraw-Hill Education, 2014. ISBN 0071819894.
REESE, Harvey. How to license your million dollar idea: cash in on your inventions, new product ideas, software, web business ideas, and more. 3rd ed. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 9781118087848.
ROBERTS, Mary Lou a Debra L. ZAHAY. Internet marketing: integrating online and offline strategies. 3rd ed. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1-133-62701-2.
SCHEFREN, Rich. Internet Business Manifesto. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2009. ISBN 978-1441451729.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Recommended resources
BLANCHARD, Olivier. Social media ROI: managing and measuring social media efforts in your organization. Indianapolis: Que, 2011.
ISBN 978-0-7897-4741-9.
PULIZZI, Joe. Epic content marketing: how to tell a different story, break through the clutter, and win more customers by marketing less. New York: McGraw-Hill Education, 2014. ISBN 0071819894.
REESE, Harvey. How to license your million dollar idea: cash in on your inventions, new product ideas, software, web business ideas, and more. 3rd ed. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 9781118087848.
ROBERTS, Mary Lou a Debra L. ZAHAY. Internet marketing: integrating online and offline strategies. 3rd ed. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1-133-62701-2.
SCHEFREN, Rich. Internet Business Manifesto. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2009. ISBN 978-1441451729.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Týká se praxe
No
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.