Diplomová práce je věnována systému podpory obchodní činnosti v mezinárodní logistické společnosti DB Schenker Czech Republic. V práci jsou uvedeny teoretické poznatky zaměřené na problematiku podpory obchodní činnosti. Blíže jsou v textu objasněny role hlavních účastníků obchodní činnosti zákazníků a obchodníků. Dále jsou v práci charakterizovány jednotlivé nástroje, kterých DB Schenker Czech Republic využívá k podpoře své obchodní činnosti. Jedná se především o marketingové nástroje a CRM (CustomerRelationshipManagement). Tyto nástroje jsou v práci analyzovány a prostřednictvím výzkumu provedeného formou dotazníkového šetření je také hodnocena jejich účinnost z hlediska budování či utužování vztahů daného podniku se zákazníky. Na základě hodnocení jednotlivých nástrojů podpory obchodní činnosti jsou v práci uvedeny jak jejich silné, tak slabé stránky. Cílem této práce je prostřednictvím analýzy využívaných nástrojů a následného výzkumu poukázat na možná řešení odhalených nedostatků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines business activity support systems at the international logistics company DB Schenker Czech Republic. The thesis presents an overview of the theoretical knowledge in relation to the issues surrounding support structures for business activities. In particular, the roles of two major stakeholders of business activities i.e. customers and sales representatives - are examined. Additionally, the thesis describes the specific tools, which DB Schenker Czech Republic uses to promote its business activities, these being primarily marketing tools and CRM (Customer Relationship Management). These tools are analysed and their effectiveness assessed in terms of building and strengthening relationships with customers by means of survey-based research. Specific strengths and weaknesses of the tools are identified. The objective of this thesis is to indicate possible solutions to the identified weaknesses through this analysis and subsequent research.
Klíčová slova
Obchod, obchodní činnost, obchodník, nástroj podpory, zákazník.
Klíčová slova v angličtině
Business, business activity support tools, customer, sales representative, trade.
Rozsah průvodní práce
122
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována systému podpory obchodní činnosti v mezinárodní logistické společnosti DB Schenker Czech Republic. V práci jsou uvedeny teoretické poznatky zaměřené na problematiku podpory obchodní činnosti. Blíže jsou v textu objasněny role hlavních účastníků obchodní činnosti zákazníků a obchodníků. Dále jsou v práci charakterizovány jednotlivé nástroje, kterých DB Schenker Czech Republic využívá k podpoře své obchodní činnosti. Jedná se především o marketingové nástroje a CRM (CustomerRelationshipManagement). Tyto nástroje jsou v práci analyzovány a prostřednictvím výzkumu provedeného formou dotazníkového šetření je také hodnocena jejich účinnost z hlediska budování či utužování vztahů daného podniku se zákazníky. Na základě hodnocení jednotlivých nástrojů podpory obchodní činnosti jsou v práci uvedeny jak jejich silné, tak slabé stránky. Cílem této práce je prostřednictvím analýzy využívaných nástrojů a následného výzkumu poukázat na možná řešení odhalených nedostatků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines business activity support systems at the international logistics company DB Schenker Czech Republic. The thesis presents an overview of the theoretical knowledge in relation to the issues surrounding support structures for business activities. In particular, the roles of two major stakeholders of business activities i.e. customers and sales representatives - are examined. Additionally, the thesis describes the specific tools, which DB Schenker Czech Republic uses to promote its business activities, these being primarily marketing tools and CRM (Customer Relationship Management). These tools are analysed and their effectiveness assessed in terms of building and strengthening relationships with customers by means of survey-based research. Specific strengths and weaknesses of the tools are identified. The objective of this thesis is to indicate possible solutions to the identified weaknesses through this analysis and subsequent research.
Klíčová slova
Obchod, obchodní činnost, obchodník, nástroj podpory, zákazník.
Klíčová slova v angličtině
Business, business activity support tools, customer, sales representative, trade.
Zásady pro vypracování
1. Podpora obchodní činnosti
2. Mezinárodně-obchodní činnost v oblasti zasilatelství a její podpora
3. Charakteristika vybraného mezinárodního speditéra
4. Analýza stávajícího systému podpory obchodní činnosti u vybraného mezinárodního speditéra
5. Doporučení obchodníkům pro optimální využití systému podpory obchodní činnosti
Zásady pro vypracování
1. Podpora obchodní činnosti
2. Mezinárodně-obchodní činnost v oblasti zasilatelství a její podpora
3. Charakteristika vybraného mezinárodního speditéra
4. Analýza stávajícího systému podpory obchodní činnosti u vybraného mezinárodního speditéra
5. Doporučení obchodníkům pro optimální využití systému podpory obchodní činnosti
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 5. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010.
ISBN 978-80-247-3237-4.
NOVÁK, Radek. Nákladní doprava a zasílatelství. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI, 2005. ISBN 80-735-7086-6.
NOVÁK, Radek. Přepravní, zasílatelské a logistické služby. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-735-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 11th ed. Upper Saddle River: Pearson Education International, 2003.
ISBN 01-304-9715-0.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 5. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010.
ISBN 978-80-247-3237-4.
NOVÁK, Radek. Nákladní doprava a zasílatelství. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI, 2005. ISBN 80-735-7086-6.
NOVÁK, Radek. Přepravní, zasílatelské a logistické služby. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-735-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 11th ed. Upper Saddle River: Pearson Education International, 2003.
ISBN 01-304-9715-0.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.