Základ této diplomové práce tvoří prodeje vybraných modelů osobních automobilů firemním zákazníkům a posouzení jejich konkurenceschopnosti v Norském království a Finské republice. Cílem této práce je navrhnout doporučení ke zlepšení vybraných produktů společnosti ŠKODA AUTO, a. s. Pokud by byly výsledky aplikovány v praxi, měla by vzrůst konkurenceschopnost a tím i objemy prodejů zkoumaných modelů v těchto zemích.
V teoretické části jsou přiblíženy pojmy spojené s konkurencí a poté je specifikován benchmarking. Následuje charakteristika automobilového průmyslu na mezinárodních trzích a jeho segmentace. Dále jsou popsány vybrané mezinárodní trhy, na kterých bude benchmarking využit. Analytická část diplomové práce začíná metodikou aplikace benchmarkingu, který je hlavním nástrojem určeným k porovnání konkurenceschopnosti v této práci. Stěžejní část tvoří precizní výběr relevantních konkurenčních modelů a jejich produktové srovnání. Stanoveného cíle práce je dosaženo tak, že na základě produktového srovnání a cenového benchmarkingu je zhodnocena konkurenceschopnost nejprodávanějších modelů automobilů v segmentu A nižší střední třídy a segmentu A0 malé vozy. V závěru jsou uvedena doporučení k produktovému zlepšení modelů značky Škoda na těchto trzích.
Anotace v angličtině
The basis of this diploma thesis consists of sales of certain models of passenger cars to corporate customers and assessing their competitiveness in Norway and Finland. The aim of this thesis is to propose recommendations for improvement of selected products of ŠKODA AUTO a. s. As if these results would be applied in practice, it should increase the competitiveness and hence the volume of sales of the models surveyed in these countries.
In the theoretical part the concepts are associated with the competition and then specified benchmarking. As next step follows overview of the automotive industry on the international market and its segmentation. Further on are described selected international markets in which benchmarking will be used. The analytical part of the diploma thesis begins with the application of benchmarking methodology, which is the main instrument intended to compare the competitiveness of this thesis. Core is a precise selection of relevant competitor models and product comparisons. The stated objective of this thesis is achieved by the basis of product price comparisons and benchmarking competitiveness is evaluated on bestselling car models in the segment A - lower middle class and the A0 segment - small cars. It concludes with recommendations to product improvements Škoda models in these markets.
Automotive industry, competitiveness, benchmarking, product comparison, company customer, segmentation.
Rozsah průvodní práce
114 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Základ této diplomové práce tvoří prodeje vybraných modelů osobních automobilů firemním zákazníkům a posouzení jejich konkurenceschopnosti v Norském království a Finské republice. Cílem této práce je navrhnout doporučení ke zlepšení vybraných produktů společnosti ŠKODA AUTO, a. s. Pokud by byly výsledky aplikovány v praxi, měla by vzrůst konkurenceschopnost a tím i objemy prodejů zkoumaných modelů v těchto zemích.
V teoretické části jsou přiblíženy pojmy spojené s konkurencí a poté je specifikován benchmarking. Následuje charakteristika automobilového průmyslu na mezinárodních trzích a jeho segmentace. Dále jsou popsány vybrané mezinárodní trhy, na kterých bude benchmarking využit. Analytická část diplomové práce začíná metodikou aplikace benchmarkingu, který je hlavním nástrojem určeným k porovnání konkurenceschopnosti v této práci. Stěžejní část tvoří precizní výběr relevantních konkurenčních modelů a jejich produktové srovnání. Stanoveného cíle práce je dosaženo tak, že na základě produktového srovnání a cenového benchmarkingu je zhodnocena konkurenceschopnost nejprodávanějších modelů automobilů v segmentu A nižší střední třídy a segmentu A0 malé vozy. V závěru jsou uvedena doporučení k produktovému zlepšení modelů značky Škoda na těchto trzích.
Anotace v angličtině
The basis of this diploma thesis consists of sales of certain models of passenger cars to corporate customers and assessing their competitiveness in Norway and Finland. The aim of this thesis is to propose recommendations for improvement of selected products of ŠKODA AUTO a. s. As if these results would be applied in practice, it should increase the competitiveness and hence the volume of sales of the models surveyed in these countries.
In the theoretical part the concepts are associated with the competition and then specified benchmarking. As next step follows overview of the automotive industry on the international market and its segmentation. Further on are described selected international markets in which benchmarking will be used. The analytical part of the diploma thesis begins with the application of benchmarking methodology, which is the main instrument intended to compare the competitiveness of this thesis. Core is a precise selection of relevant competitor models and product comparisons. The stated objective of this thesis is achieved by the basis of product price comparisons and benchmarking competitiveness is evaluated on bestselling car models in the segment A - lower middle class and the A0 segment - small cars. It concludes with recommendations to product improvements Škoda models in these markets.
Automotive industry, competitiveness, benchmarking, product comparison, company customer, segmentation.
Zásady pro vypracování
1. Konkurenceschopnost - základní pojmy
2. Charakteristika vybraných trhů
3. Vybrané segmenty automobilů a jejich prodeje
4. Srovnání vybraných modelů automobilů s konkurenčními modely
5. Návrh doporučení pro prodej vybraných modelů
Zásady pro vypracování
1. Konkurenceschopnost - základní pojmy
2. Charakteristika vybraných trhů
3. Vybrané segmenty automobilů a jejich prodeje
4. Srovnání vybraných modelů automobilů s konkurenčními modely
5. Návrh doporučení pro prodej vybraných modelů
Seznam doporučené literatury
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-251-2.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002. ISBN 80- 86031-35-7.
JIRÁSEK, Jaroslav A. Konkurenčnost: vítězství a porážky na kolbišti trhu. Praha: Professional Publishing, 2001. ISBN 978-80-864-1911-4.
KOTLER, Philip. Marketing Management. New Jersey: Pearson Education, 2009. ISBN 978-02-737-1856-7.
STAPENHURST, Tim. The Benchmarking Book: A How-to-guide to Best Practice for Managers and Practitioners. United Kingdom: Butterworth-Heinemann, 2009. ISBN 978-07-50689-05-2.
Seznam doporučené literatury
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-251-2.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002. ISBN 80- 86031-35-7.
JIRÁSEK, Jaroslav A. Konkurenčnost: vítězství a porážky na kolbišti trhu. Praha: Professional Publishing, 2001. ISBN 978-80-864-1911-4.
KOTLER, Philip. Marketing Management. New Jersey: Pearson Education, 2009. ISBN 978-02-737-1856-7.
STAPENHURST, Tim. The Benchmarking Book: A How-to-guide to Best Practice for Managers and Practitioners. United Kingdom: Butterworth-Heinemann, 2009. ISBN 978-07-50689-05-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.