Bakalářská práce pojednává o konstrukci pohonného systému šnekového dopravníku. Systém je poháněn elektromotorem, jehož otáčky jsou zpřevodovány řemenovým převodem a v převodové skříni s ozubenými čelními a kuželovými koly se šikmým ozubením. Otáčky z převodovky vystupují skrz pružnou hřídelovou spojku do šnekové hřídele. Dopravník i s pohonem jsou umístěny ve svařovaném rámu. Práce obsahuje návrh a kontrolu pohonného systému, výkresovou dokumentaci celého zařízení a vybraných dílů a ekonomické zhodnocení pohonného systému včetně rámu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with constuction of the propulsion system of the screw conveyor. System is driven by an electric motor, whose RMP are transforms by belt transfer and in gearbox. The RPM of the gearbox output through elastic shaft connector and entering the shaft screw. Conveyor and drive system are fixed in welded frame. The thesis includes desing and control of the propulsion system, drawing documentation of the whole device and selected parts and economic evaluation of the propulsion system including frame.
Bakalářská práce pojednává o konstrukci pohonného systému šnekového dopravníku. Systém je poháněn elektromotorem, jehož otáčky jsou zpřevodovány řemenovým převodem a v převodové skříni s ozubenými čelními a kuželovými koly se šikmým ozubením. Otáčky z převodovky vystupují skrz pružnou hřídelovou spojku do šnekové hřídele. Dopravník i s pohonem jsou umístěny ve svařovaném rámu. Práce obsahuje návrh a kontrolu pohonného systému, výkresovou dokumentaci celého zařízení a vybraných dílů a ekonomické zhodnocení pohonného systému včetně rámu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with constuction of the propulsion system of the screw conveyor. System is driven by an electric motor, whose RMP are transforms by belt transfer and in gearbox. The RPM of the gearbox output through elastic shaft connector and entering the shaft screw. Conveyor and drive system are fixed in welded frame. The thesis includes desing and control of the propulsion system, drawing documentation of the whole device and selected parts and economic evaluation of the propulsion system including frame.
Navrhněte kompletní pohonný systém šnekového dopravníku pro peletovací lis o výkonu 550 W a výstupních otáčkách 90 ot./min s redukcí otáček na 60 ot./min. Vše bude uloženo na svařovaném rámu.
Obsah bakalářské práce
1. Představení úkolu
2. Průzkum potencionálních řešení
3. Vypracování 3D sestavy pohonu, výkresové dokumentace sestavy vybraných dílů
4. Výpočtová zpráva
5. Ekonomické zhodnocení
6. Závěrečné zhodnocení
Zásady pro vypracování
Navrhněte kompletní pohonný systém šnekového dopravníku pro peletovací lis o výkonu 550 W a výstupních otáčkách 90 ot./min s redukcí otáček na 60 ot./min. Vše bude uloženo na svařovaném rámu.
Obsah bakalářské práce
1. Představení úkolu
2. Průzkum potencionálních řešení
3. Vypracování 3D sestavy pohonu, výkresové dokumentace sestavy vybraných dílů
4. Výpočtová zpráva
5. Ekonomické zhodnocení
6. Závěrečné zhodnocení
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L. Části strojů. 1. díl. Liberec: TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L. Části strojů. 2. díl. Liberec: TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec, V. Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Ostrava: Vysoká škola báňská, Technická univerzita, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica, I. Současné trendy v obrábění ozubených kol. Ostrava: Vysoká škola báňská, Technická univerzita, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J. a P. Vávra Strojnické tabulky. Albra: Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš, M. Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec: Ediční středisko 2006.
[7] Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8] Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9] Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
[11] www firemní stránky výrobců zařízení
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L. Části strojů. 1. díl. Liberec: TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L. Části strojů. 2. díl. Liberec: TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec, V. Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Ostrava: Vysoká škola báňská, Technická univerzita, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica, I. Současné trendy v obrábění ozubených kol. Ostrava: Vysoká škola báňská, Technická univerzita, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J. a P. Vávra Strojnické tabulky. Albra: Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš, M. Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec: Ediční středisko 2006.
[7] Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8] Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9] Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
[11] www firemní stránky výrobců zařízení