Obsahem bakalářské práce je inovativní řešení konstrukce bezvůlové převodovky, Původní řešení sice dosahovalo nejvyššího možného převodového poměru, ale mělo jisté negativní vlivy. Cílem práce je tyto negativní vlivy eliminovat. Toho je dosaženo pomocí vyřazení excentrů, které způsobovaly značné vibrace. Ty byly důvodem nadměrného dynamického namáhání. Dále při zkušebních testováních docházelo k nadměrnému přehřívání, proto je do slepého místa převodovky umístěn průmyslový větrák. Tento typ se jeví jako nejvhodnější, protože má konstantní otáčky, které nejsou závislé na otáčkách motoru.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is an innovative construction of the anti-backlash gear which achieved the highest possible gear ratio, but it had certain negative consequences. The aim of this bachelor thesis is the elimination of these consequences. This aim is reached by putting the eccentrics which were causing considerable vibrations out. These vibrations were the cause of excessive dynamical strain. There was an excessive overheating during the testing; therefore, an industrial fan is placed into the blind spot of the gearbox. This type appears the most convenient because its revolutions are constant and independent on the motor revolutions.
Obsahem bakalářské práce je inovativní řešení konstrukce bezvůlové převodovky, Původní řešení sice dosahovalo nejvyššího možného převodového poměru, ale mělo jisté negativní vlivy. Cílem práce je tyto negativní vlivy eliminovat. Toho je dosaženo pomocí vyřazení excentrů, které způsobovaly značné vibrace. Ty byly důvodem nadměrného dynamického namáhání. Dále při zkušebních testováních docházelo k nadměrnému přehřívání, proto je do slepého místa převodovky umístěn průmyslový větrák. Tento typ se jeví jako nejvhodnější, protože má konstantní otáčky, které nejsou závislé na otáčkách motoru.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is an innovative construction of the anti-backlash gear which achieved the highest possible gear ratio, but it had certain negative consequences. The aim of this bachelor thesis is the elimination of these consequences. This aim is reached by putting the eccentrics which were causing considerable vibrations out. These vibrations were the cause of excessive dynamical strain. There was an excessive overheating during the testing; therefore, an industrial fan is placed into the blind spot of the gearbox. This type appears the most convenient because its revolutions are constant and independent on the motor revolutions.
Navrhněte kompletní bezvůlovou převodovku s intergrovaným asynchroním motorem. Proveďte detailní konstrukci a výpočty.
Obsah bakalářské práce
1. Představení úkolu
2. Průzkum potencionálních řešení
3. Vypracování 3D sestavy pohonu, výkresové dokumentace sestavy vybraných dílů
4. Výpočtová zpráva
5. Ekonomické zhodnocení
6. Závěrečné zhodnocení
Zásady pro vypracování
Navrhněte kompletní bezvůlovou převodovku s intergrovaným asynchroním motorem. Proveďte detailní konstrukci a výpočty.
Obsah bakalářské práce
1. Představení úkolu
2. Průzkum potencionálních řešení
3. Vypracování 3D sestavy pohonu, výkresové dokumentace sestavy vybraných dílů
4. Výpočtová zpráva
5. Ekonomické zhodnocení
6. Závěrečné zhodnocení
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J., Vávra, P.: Strojnické tabulky. Albra, Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7]Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8]Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9]Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
[11] www firemní stránky výrobců zařízení
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J., Vávra, P.: Strojnické tabulky. Albra, Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7]Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8]Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9]Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
[11] www firemní stránky výrobců zařízení