Bakalářská práce se zabývá agresí a šikanou na prvním stupni základních škol. Teoretická část popisuje jednotlivé pojmy související s touto problematikou, příčiny a směry agrese, šikanu, její druhy a formy, vývojová stadia šikany a její prevenci.
Praktická část práce pomocí dotazníku zjišťuje povědomí o této problematice a zjišťuje i reálnou zkušenost žáků s agresí a šikanou na škole na vesnici a ve velkém městě. Pro sběr dat byl použitý dotazník a metoda kvantifikovaného výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with aggression and bullying at Primary Schools. The theoretical part describes individual concepts related to this issue, causes and directions of aggression, bullying, its types and forms, the development stages of bullying and its prevention.
The practical part of the document finds out by using questionnaire is survey of the issue and the real experience of pupils with aggression and bullying at school in the village and in the big city. The questionnaire and the method of quantified research were used for collection.
Klíčová slova
agrese, agresivita, agresivní chování, šikana, druhy a formy šikany, aktéři šikany, prevence šikany
Klíčová slova v angličtině
Aggression, agressive behaviour, bullying, types and forms of bullying, actors of bullying, prevention of bullying
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá agresí a šikanou na prvním stupni základních škol. Teoretická část popisuje jednotlivé pojmy související s touto problematikou, příčiny a směry agrese, šikanu, její druhy a formy, vývojová stadia šikany a její prevenci.
Praktická část práce pomocí dotazníku zjišťuje povědomí o této problematice a zjišťuje i reálnou zkušenost žáků s agresí a šikanou na škole na vesnici a ve velkém městě. Pro sběr dat byl použitý dotazník a metoda kvantifikovaného výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with aggression and bullying at Primary Schools. The theoretical part describes individual concepts related to this issue, causes and directions of aggression, bullying, its types and forms, the development stages of bullying and its prevention.
The practical part of the document finds out by using questionnaire is survey of the issue and the real experience of pupils with aggression and bullying at school in the village and in the big city. The questionnaire and the method of quantified research were used for collection.
Klíčová slova
agrese, agresivita, agresivní chování, šikana, druhy a formy šikany, aktéři šikany, prevence šikany
Klíčová slova v angličtině
Aggression, agressive behaviour, bullying, types and forms of bullying, actors of bullying, prevention of bullying
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Komparace výskytu agresivity a šikany na prvním stupni základních škol na školách ve městech a na vesnicích.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Komparace výskytu agresivity a šikany na prvním stupni základních škol na školách ve městech a na vesnicích.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, rozhovor.
Seznam doporučené literatury
ANTIER, Edwinge, 2004. Agresivita dětí. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-808-2.
BENDL, Stanislav, 2003. Prevence a řešení šikany ve škole. 1. vyd. Praha: ISV. ISBN 80-86642-08-9.
FIELDOVÁ, Evelyn M., 2009. Jak se bránit šikaně. 1. vyd. Praha: Euromedia. ISBN 978-80-249-1176-2.
KOLÁŘ, Michal, 2001. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-513-X.
KOLÁŘ, Michal, 2011. Nová cesta k léčbě šikany. 1. vyd. Praha: Portál . ISBN 978-80-7367-871-5.
ŘÍČAN, Pavel, 1995. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-049-9.
ŘÍČAN, Pavel, JANOŠOVÁ, Pavlína, 2010. Jak na šikanu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2991-6.
SVOBODA, Jan, 2014. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0603-3.
Seznam doporučené literatury
ANTIER, Edwinge, 2004. Agresivita dětí. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-808-2.
BENDL, Stanislav, 2003. Prevence a řešení šikany ve škole. 1. vyd. Praha: ISV. ISBN 80-86642-08-9.
FIELDOVÁ, Evelyn M., 2009. Jak se bránit šikaně. 1. vyd. Praha: Euromedia. ISBN 978-80-249-1176-2.
KOLÁŘ, Michal, 2001. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-513-X.
KOLÁŘ, Michal, 2011. Nová cesta k léčbě šikany. 1. vyd. Praha: Portál . ISBN 978-80-7367-871-5.
ŘÍČAN, Pavel, 1995. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-049-9.
ŘÍČAN, Pavel, JANOŠOVÁ, Pavlína, 2010. Jak na šikanu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2991-6.
SVOBODA, Jan, 2014. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0603-3.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.