Ve své práci bylo mým záměrem zjištění problémového chování dětí v mateřských školách. Jaký
je výskyt těchto dětí a které chování hodnotí učitelé v mateřských školách jako nejvíce závažné.
V teoretické práci je dán prostor vývojovým etapám dítěte předškolního věku z hlediska psychického,
emočního, sociálního a tělesného vývoje od prenatálního období až do sedmi let. Dále jsem v této
části přiblížila problematiku poruch chování, její etiologii, faktory a podrobněji jsem se zaměřila
na problematiku agresivity a agresivního chování. V praktické části jsem se zaměřila na výskyt
problémového chování v mateřských školách pomocí dotazníkového šetření ve spolupráci s učitelkami
mateřských škol. Zmapovala jsem výskyt problémového chování dětí, jak s nimi pedagogové pracují
a co si o této problematice myslí a jak s těmito dětmi pracují.
Anotace v angličtině
In this Bachelor thesis my intention was to find out the problem behavior of children in kindergartens.
What is the incidence of these children and which behavior is rated by the teachers in kindergartens as
the most serious. In the theoretical work is given the space of development stages of pre-school child in
terms of psychic, emotional, social and physical development from prenatal period up to seven years.
In this section I have also approached the problems of behavioral disorders, its aetiology, factors and
in more detail I focused on the issue of aggressiveness and aggressive behavior. In the practical part,
I focused on the occurrence of problematic behavior in kindergartens through a questionnaire survey
in cooperation with kindergarten teachers. I noticed the problem of children's behavior, how teachers
work with them, how they think about them and how they work with them.
Behavioral behavior, problem behavior, aggression, pre-school age, kindergarten.
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své práci bylo mým záměrem zjištění problémového chování dětí v mateřských školách. Jaký
je výskyt těchto dětí a které chování hodnotí učitelé v mateřských školách jako nejvíce závažné.
V teoretické práci je dán prostor vývojovým etapám dítěte předškolního věku z hlediska psychického,
emočního, sociálního a tělesného vývoje od prenatálního období až do sedmi let. Dále jsem v této
části přiblížila problematiku poruch chování, její etiologii, faktory a podrobněji jsem se zaměřila
na problematiku agresivity a agresivního chování. V praktické části jsem se zaměřila na výskyt
problémového chování v mateřských školách pomocí dotazníkového šetření ve spolupráci s učitelkami
mateřských škol. Zmapovala jsem výskyt problémového chování dětí, jak s nimi pedagogové pracují
a co si o této problematice myslí a jak s těmito dětmi pracují.
Anotace v angličtině
In this Bachelor thesis my intention was to find out the problem behavior of children in kindergartens.
What is the incidence of these children and which behavior is rated by the teachers in kindergartens as
the most serious. In the theoretical work is given the space of development stages of pre-school child in
terms of psychic, emotional, social and physical development from prenatal period up to seven years.
In this section I have also approached the problems of behavioral disorders, its aetiology, factors and
in more detail I focused on the issue of aggressiveness and aggressive behavior. In the practical part,
I focused on the occurrence of problematic behavior in kindergartens through a questionnaire survey
in cooperation with kindergarten teachers. I noticed the problem of children's behavior, how teachers
work with them, how they think about them and how they work with them.
Behavioral behavior, problem behavior, aggression, pre-school age, kindergarten.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaké problémové chování se v mateřských školách vyskytuje nejčastěji, jak nahlížejí učitelé na problémové chování a jeho řešení u dětí předškolního věku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaké problémové chování se v mateřských školách vyskytuje nejčastěji, jak nahlížejí učitelé na problémové chování a jeho řešení u dětí předškolního věku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
ESSA, Eva, 2011. Jak pomoci dítěti: metody zvládání problémů dětí v předškolní výchově. 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 78-80-251-2928-9.
MICHALOVÁ, Zdeňka, 2012. Předškolák s problémovým chováním, projevy, prevence a možnosti ovlivnění. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0182-3.
NOVÁK, Tomáš, 2014. Mnohem menší dareba, než jste čekali. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 5069.
PTÁČEK, Radek, 2006. Poruchy chování v dětském věku. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 80- 86991-81-4.
SVOBODA, Jan, 2014. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku.1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0603-3.
TRAIN, Alan, 2001. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-503-2.
Seznam doporučené literatury
ESSA, Eva, 2011. Jak pomoci dítěti: metody zvládání problémů dětí v předškolní výchově. 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 78-80-251-2928-9.
MICHALOVÁ, Zdeňka, 2012. Předškolák s problémovým chováním, projevy, prevence a možnosti ovlivnění. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0182-3.
NOVÁK, Tomáš, 2014. Mnohem menší dareba, než jste čekali. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 5069.
PTÁČEK, Radek, 2006. Poruchy chování v dětském věku. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 80- 86991-81-4.
SVOBODA, Jan, 2014. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku.1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0603-3.
TRAIN, Alan, 2001. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-503-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.