Bakalářská práce "Krátkodobý golfový program pro seniory" je věnována problematice golfového tréninku klientů v šestém a sedmém deceniu. Jejím obsahem je především návrh a realizace golfového programu, který podporuje sociální, psychickou, ale také fyzickou pohodu člověka v seniorském věku. Námětem pro práci mi byla sedmiletá zkušenost s vedením golfových kurzů a jednotlivých tréninků všech věkových kategorií a různých sociálních skupin. Golfu se věnuji od útlého věku, jsem pětinásobný mistr svého domovského Golfového clubu Ještěd, účastníkem několika republikových mistrovství či světového šampionátu v Jihoafrické republice. Vzhledem k tomu, že jako šéftrenér Golfového clubu Ještěd pozoruji zvyšující se zájem o golf ze strany seniorů, rozhodl jsem si zvolit za svou cílovou skupinu pro bakalářskou práci právě tuto věkovou kategorii.
V teoretické části práce uvádím základní charakteristiku golfu a věnuji se problematice využívání volného času v seniorském věku. Metodická část obsahuje zdůvodnění vybraných výzkumných metod dotazníkového šetření a stanovení výzkumných hypotéz. Vycházel jsem zejména z metodologie výzkumu P. Gavory, M. Chrásky a J. Pelikána. Následně věnuji pozornost obecným pravidlům sestavování tréninkového programu. Při tvorbě a aplikaci programu jsem využil knihu věnovanou technickým prvkům golfu od C. Daviese a V. DiSaiai a publikaci "Monitoring and Evaluation Training" od amerických autorů S.G. Chaplowa a J.B. Cousinse. Texty jsem pro tento účel přeložil z anglického jazyka.
V praktické části bakalářské práce je prezentován krátkodobý golfový program a jeho průběh. Dále v textu vyhodnocuji přínos zrealizovaného letního kurzu. K tomu jsem využil speciálně zkonstruovaný dotazník. Ten byl vyplněn účastníky před zahájením golfového kurzu i po jeho ukončení. V závěru práce je zhodnocení prezentovaného programu a doporučení pro další možná zlepšení.
Anotace v angličtině
This thesis titled "Short-term golfing program for seniors" deals with the issues connected with providing golf training services to elderly citizens in their 60s and 70s. It discusses mostly the idea of a golf program, which supports social, mental and physical state of mind of senior citizens. The background for this report is my own experience as a golf coach I lead individual training sessions for all kind of age categories and different social groups. Golf is a passion for me since my young age. I am a five-time champion of my hometown Golf Club Ještěd, I participated in a couple of national championships and also in a World Championship in South Africa. As the leading coach of Golf Club Ještěd I noticed an increasing demand for golf from seniors and have decided to choose that specific age group as the topic for my Bachelor's thesis.
In the theoretical part of this thesis the reader will be able to find the basic characteristics of golf and the issues connected with leisure time usage by senior citizens. The methodology section includes the justification of selected research methods of questionnaires and the description of the research hypothesis. This thesis uses mostly research methods used by academics P. Gavor, M. Chrásek and J. Pelikán and focuses on general rules connected with creating a training program. Also, this report uses literature that focuses on technical aspects of golf written by C. Davies and V.DiSaia and publication "Monitoring and Evaluation Training" by American authors S.G. Chaplow and J.B. Cousins. English texts were translated to Czech for the purpose of this thesis.
In the practical section the presentation of short-term golf program and its lifecycle is shown. Along with everything previously mentioned, this work provides an analysis of the positive impact of a past summer course. Aspecifically constructed questionnaire was filled in by participants at the start and at the end of the course to help with the analysis. Finally, conclusions about the presented program and possible recommendations for future researchers are stated.
Klíčová slova
Golf, trenérství, golfový program, seniorský věk, senioři, tělesný rozvoj, psychický rozvoj a sociální rozvoj.
Klíčová slova v angličtině
Golf, coaching, golf programme, senior age, seniors, physical growth, psychological growth and social growth.
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Krátkodobý golfový program pro seniory" je věnována problematice golfového tréninku klientů v šestém a sedmém deceniu. Jejím obsahem je především návrh a realizace golfového programu, který podporuje sociální, psychickou, ale také fyzickou pohodu člověka v seniorském věku. Námětem pro práci mi byla sedmiletá zkušenost s vedením golfových kurzů a jednotlivých tréninků všech věkových kategorií a různých sociálních skupin. Golfu se věnuji od útlého věku, jsem pětinásobný mistr svého domovského Golfového clubu Ještěd, účastníkem několika republikových mistrovství či světového šampionátu v Jihoafrické republice. Vzhledem k tomu, že jako šéftrenér Golfového clubu Ještěd pozoruji zvyšující se zájem o golf ze strany seniorů, rozhodl jsem si zvolit za svou cílovou skupinu pro bakalářskou práci právě tuto věkovou kategorii.
V teoretické části práce uvádím základní charakteristiku golfu a věnuji se problematice využívání volného času v seniorském věku. Metodická část obsahuje zdůvodnění vybraných výzkumných metod dotazníkového šetření a stanovení výzkumných hypotéz. Vycházel jsem zejména z metodologie výzkumu P. Gavory, M. Chrásky a J. Pelikána. Následně věnuji pozornost obecným pravidlům sestavování tréninkového programu. Při tvorbě a aplikaci programu jsem využil knihu věnovanou technickým prvkům golfu od C. Daviese a V. DiSaiai a publikaci "Monitoring and Evaluation Training" od amerických autorů S.G. Chaplowa a J.B. Cousinse. Texty jsem pro tento účel přeložil z anglického jazyka.
V praktické části bakalářské práce je prezentován krátkodobý golfový program a jeho průběh. Dále v textu vyhodnocuji přínos zrealizovaného letního kurzu. K tomu jsem využil speciálně zkonstruovaný dotazník. Ten byl vyplněn účastníky před zahájením golfového kurzu i po jeho ukončení. V závěru práce je zhodnocení prezentovaného programu a doporučení pro další možná zlepšení.
Anotace v angličtině
This thesis titled "Short-term golfing program for seniors" deals with the issues connected with providing golf training services to elderly citizens in their 60s and 70s. It discusses mostly the idea of a golf program, which supports social, mental and physical state of mind of senior citizens. The background for this report is my own experience as a golf coach I lead individual training sessions for all kind of age categories and different social groups. Golf is a passion for me since my young age. I am a five-time champion of my hometown Golf Club Ještěd, I participated in a couple of national championships and also in a World Championship in South Africa. As the leading coach of Golf Club Ještěd I noticed an increasing demand for golf from seniors and have decided to choose that specific age group as the topic for my Bachelor's thesis.
In the theoretical part of this thesis the reader will be able to find the basic characteristics of golf and the issues connected with leisure time usage by senior citizens. The methodology section includes the justification of selected research methods of questionnaires and the description of the research hypothesis. This thesis uses mostly research methods used by academics P. Gavor, M. Chrásek and J. Pelikán and focuses on general rules connected with creating a training program. Also, this report uses literature that focuses on technical aspects of golf written by C. Davies and V.DiSaia and publication "Monitoring and Evaluation Training" by American authors S.G. Chaplow and J.B. Cousins. English texts were translated to Czech for the purpose of this thesis.
In the practical section the presentation of short-term golf program and its lifecycle is shown. Along with everything previously mentioned, this work provides an analysis of the positive impact of a past summer course. Aspecifically constructed questionnaire was filled in by participants at the start and at the end of the course to help with the analysis. Finally, conclusions about the presented program and possible recommendations for future researchers are stated.
Klíčová slova
Golf, trenérství, golfový program, seniorský věk, senioři, tělesný rozvoj, psychický rozvoj a sociální rozvoj.
Klíčová slova v angličtině
Golf, coaching, golf programme, senior age, seniors, physical growth, psychological growth and social growth.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce vychází ze společenské potřeby poskytovat seniorům aktivní vyžití.
Nejprve prostuduji literaturu vztahující se k problematice zvoleného věkového období. Jako golfový trenér navrhnu a realizuji golfový program, který bude zohledňovat potřeby klientů tohoto věku.
Cílem je vyhodnocení programu a zkušenosti jeho účastníků dotazníkem. Navržení možných zlepšení.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce vychází ze společenské potřeby poskytovat seniorům aktivní vyžití.
Nejprve prostuduji literaturu vztahující se k problematice zvoleného věkového období. Jako golfový trenér navrhnu a realizuji golfový program, který bude zohledňovat potřeby klientů tohoto věku.
Cílem je vyhodnocení programu a zkušenosti jeho účastníků dotazníkem. Navržení možných zlepšení.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie moudrosti a dobrého života. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2362-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie smysluplnosti existence: otázky na vrcholu života. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1370-5.
PIDRMAN, Vladimír, KOLIBÁŠ Eduard. Změny jednání seniorů. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-363-X.
POKORNÁ, Andrea. Komunikace se seniory. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3271-8.
ŠPATENKOVÁ Naděžda, SMÉKALOVÁ Lucie. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5446-8.
ŠTIKAR Jiří, HOSKOVEC Jiří, ŠMOLÍKOVÁ Jana. Bezpečná mobilita ve stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1339-0.
VENGLÁŘOVÁ, Martina. Problematické situace v péči o seniory: příručka pro zdravotnické a sociální pracovníky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2170-5.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie moudrosti a dobrého života. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2362-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie smysluplnosti existence: otázky na vrcholu života. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1370-5.
PIDRMAN, Vladimír, KOLIBÁŠ Eduard. Změny jednání seniorů. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-363-X.
POKORNÁ, Andrea. Komunikace se seniory. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3271-8.
ŠPATENKOVÁ Naděžda, SMÉKALOVÁ Lucie. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5446-8.
ŠTIKAR Jiří, HOSKOVEC Jiří, ŠMOLÍKOVÁ Jana. Bezpečná mobilita ve stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1339-0.
VENGLÁŘOVÁ, Martina. Problematické situace v péči o seniory: příručka pro zdravotnické a sociální pracovníky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2170-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.