Tato bakalářská práce se zabývá sebepoznáním v období adolescence. Rozebírá sebepoznání, jeho význam a metody. Tyto metody jsou vztaženy zejména ke specifickému období adolescence. V teoretické části jsou nejprve představeny významné metody, které nám napomáhají k našemu sebepoznání a to především sebepoznání adolescentů. Poté byly vybrány a blíže popsány metody sebepoznání, které jsou vhodné pro použití pedagogickými pracovníky k rozvoji sebepoznání u adolescentů. Tyto metody byly aplikovány na dívku a chlapce z období pozdní adolescence a bylo provedeno podrobnější vyhodnocení a reflexe.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is mostly focused on self knowledge. In this thesis is described self knowledge and its importance and how it achieved. The thesis is focused on analysis of all available methods that help as for our self knowledge and mainly self knowledge of adolescents. In this thesis is describtion of development phases of human beings mainly is described season of adolescents. Self knowledge methods using by pedagogists were closely described and applied. Application of methods was done. (attendees 2 adolescent probands girl and boy). At the end applied methods were evaluated.
Klíčová slova
Adolescence, Sebepoznání, Sebereflexe, Klasické metody, Projektivní metody, Test stromu (Baum test), Metody sebepoznání, Ontogeneze člověka
Klíčová slova v angličtině
Adolescents, Self-knowledge, Self-Reflection, Classical Methods, Projective Methods, Tree Test (Baum test), Methods of Self-knowledge, Human Ontogenesis
Rozsah průvodní práce
63 stran (16 360 slov)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá sebepoznáním v období adolescence. Rozebírá sebepoznání, jeho význam a metody. Tyto metody jsou vztaženy zejména ke specifickému období adolescence. V teoretické části jsou nejprve představeny významné metody, které nám napomáhají k našemu sebepoznání a to především sebepoznání adolescentů. Poté byly vybrány a blíže popsány metody sebepoznání, které jsou vhodné pro použití pedagogickými pracovníky k rozvoji sebepoznání u adolescentů. Tyto metody byly aplikovány na dívku a chlapce z období pozdní adolescence a bylo provedeno podrobnější vyhodnocení a reflexe.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is mostly focused on self knowledge. In this thesis is described self knowledge and its importance and how it achieved. The thesis is focused on analysis of all available methods that help as for our self knowledge and mainly self knowledge of adolescents. In this thesis is describtion of development phases of human beings mainly is described season of adolescents. Self knowledge methods using by pedagogists were closely described and applied. Application of methods was done. (attendees 2 adolescent probands girl and boy). At the end applied methods were evaluated.
Klíčová slova
Adolescence, Sebepoznání, Sebereflexe, Klasické metody, Projektivní metody, Test stromu (Baum test), Metody sebepoznání, Ontogeneze člověka
Klíčová slova v angličtině
Adolescents, Self-knowledge, Self-Reflection, Classical Methods, Projective Methods, Tree Test (Baum test), Methods of Self-knowledge, Human Ontogenesis
Zásady pro vypracování
Cíl:
Analyzovat metody, které pomohou rozšiřovat sebepoznání adolescentů.
Požadavky:
Vytvořit rešerši k tématům sebepoznání, metody sebepoznání, adolescence.
Zpracovat teoretickou část a vymezit v ní klíčové pojmy a teorie vztahující se k tématu práce.
Zároveň prostudovat metody a použít je pro realizaci praktické části BP.
Metody:
Práce se bude zejména zabývat grafickými metodami(např.: test stromu, test ruky-Hand test, test kresby postavy a další).
Zásady pro vypracování
Cíl:
Analyzovat metody, které pomohou rozšiřovat sebepoznání adolescentů.
Požadavky:
Vytvořit rešerši k tématům sebepoznání, metody sebepoznání, adolescence.
Zpracovat teoretickou část a vymezit v ní klíčové pojmy a teorie vztahující se k tématu práce.
Zároveň prostudovat metody a použít je pro realizaci praktické části BP.
Metody:
Práce se bude zejména zabývat grafickými metodami(např.: test stromu, test ruky-Hand test, test kresby postavy a další).
Seznam doporučené literatury
Macek, P., 2003. Adolescence. Praha: Portál. ISBN 80-7178-747-7
Altman, Z., 1998. Test stromu, příručka. Praha: Pražská pedagogickopsychologická poradna s.r.o.
Altman, Z., 2011. Kresba postavy, příručka, Praha, Hogrefe - Testcentrum
Bertl, I., 2009. Základy grafologie pro učitele, Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem. ISBN 978-80-7414-130-0
Šípek, J., 2000. Projektivní metody. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství. ISBN 80-85866-53-6
Tyrlík M., Macek P., Širůček J., 2010. Sebepojetí a identita v adolescenci: sociální a kulturní kontext, Brno, Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Institut dětí, mládeže a rodiny. ISBN 978-80-210-5107-2
Seznam doporučené literatury
Macek, P., 2003. Adolescence. Praha: Portál. ISBN 80-7178-747-7
Altman, Z., 1998. Test stromu, příručka. Praha: Pražská pedagogickopsychologická poradna s.r.o.
Altman, Z., 2011. Kresba postavy, příručka, Praha, Hogrefe - Testcentrum
Bertl, I., 2009. Základy grafologie pro učitele, Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem. ISBN 978-80-7414-130-0
Šípek, J., 2000. Projektivní metody. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství. ISBN 80-85866-53-6
Tyrlík M., Macek P., Širůček J., 2010. Sebepojetí a identita v adolescenci: sociální a kulturní kontext, Brno, Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Institut dětí, mládeže a rodiny. ISBN 978-80-210-5107-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.