Tématem této bakalářské práce jsou vzdělávací oblasti v integrovaných blocích ŠVP mateřské školy. Teoretická část práce obsahuje soudobé pojetí mateřské školy, její smysl, funkce a cíle. Požadavky na mateřské školy a prostudování Rámcového vzdělávacího programu a Školního vzdělávacího programu se zaměřením na integrované bloky. Obsahem druhé, praktické části práce, je analýza vzdělávacích dokumentů a rozhovory s ředitelkami mateřských škol. Cílem práce je vytvořit návrh vzdělávacího obsahu v ŠVP.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Education lines in curriculum of the School Education Program for pre-school. This thesis is divided into two main parts. The first part, theoretical part, includes the current concept of kindergarten, meaning, functions and puspose. Requirements for pre-school education and study of Education lines in curriculum of the School Education Program for pre-school. The second, practical part, includes document analysis and interviews with principal of pre-school. The aim of my work is formulate design of the Education lines in curriculum of the School Education Program for pre-school
Klíčová slova
Mateřské školy, předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, vzdělávací obsah, vzdělávací oblasti, integrované bloky
Klíčová slova v angličtině
kindergartens, preschool education, education lines, curriculum of the School Education Program, education
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce jsou vzdělávací oblasti v integrovaných blocích ŠVP mateřské školy. Teoretická část práce obsahuje soudobé pojetí mateřské školy, její smysl, funkce a cíle. Požadavky na mateřské školy a prostudování Rámcového vzdělávacího programu a Školního vzdělávacího programu se zaměřením na integrované bloky. Obsahem druhé, praktické části práce, je analýza vzdělávacích dokumentů a rozhovory s ředitelkami mateřských škol. Cílem práce je vytvořit návrh vzdělávacího obsahu v ŠVP.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Education lines in curriculum of the School Education Program for pre-school. This thesis is divided into two main parts. The first part, theoretical part, includes the current concept of kindergarten, meaning, functions and puspose. Requirements for pre-school education and study of Education lines in curriculum of the School Education Program for pre-school. The second, practical part, includes document analysis and interviews with principal of pre-school. The aim of my work is formulate design of the Education lines in curriculum of the School Education Program for pre-school
Klíčová slova
Mateřské školy, předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, vzdělávací obsah, vzdělávací oblasti, integrované bloky
Klíčová slova v angličtině
kindergartens, preschool education, education lines, curriculum of the School Education Program, education
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit návrh struktury vzdělávacího obsahu v ŠVP s důrazem na integraci vzdělávacích oblastí formulovaných v RVP PV
Požadavky:
1. Prostudovat RVP PV a příslušné zdroje informací
2. Připravit metodické podklady pro provedení analýzy dokumentů a rozhovorů s ředitelkami mateřských škol
3. Provést analýzu dokumentů a realizovat připravené rozhovory
4. Vypracovat návrh vzdělávacího obsahu v ŠVP
Metody:
Analýza vzdělávacích dokumentů vybraných mateřských škol, nestrukturované rozhovory s ředitelkami mateřských škol
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit návrh struktury vzdělávacího obsahu v ŠVP s důrazem na integraci vzdělávacích oblastí formulovaných v RVP PV
Požadavky:
1. Prostudovat RVP PV a příslušné zdroje informací
2. Připravit metodické podklady pro provedení analýzy dokumentů a rozhovorů s ředitelkami mateřských škol
3. Provést analýzu dokumentů a realizovat připravené rozhovory
4. Vypracovat návrh vzdělávacího obsahu v ŠVP
Metody:
Analýza vzdělávacích dokumentů vybraných mateřských škol, nestrukturované rozhovory s ředitelkami mateřských škol
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Z., 2010. Kvalita, efektivita a strategie řízení mateřské školy. Praha:Portál. ISBN 978-80-7367-221-8
Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Druhé vydání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. 28 s. [cit. 2016-04-09]. Dostupné z WWW: < http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2010/02/Manual_SVP-MS.pdf>. ISBN 80-87000-01-3.
OPRAVILOVÁ, E., 2011. Rok v mateřské škole. Praha:Portál. ISBN 978-80-7367-703-9
SVOBODOVÁ, E., 2010. Vzdělávání v mateřské škole. Praha:Portál. ISBN 978-80-7367-774-9
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Z., 2010. Kvalita, efektivita a strategie řízení mateřské školy. Praha:Portál. ISBN 978-80-7367-221-8
Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Druhé vydání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. 28 s. [cit. 2016-04-09]. Dostupné z WWW: < http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2010/02/Manual_SVP-MS.pdf>. ISBN 80-87000-01-3.
OPRAVILOVÁ, E., 2011. Rok v mateřské škole. Praha:Portál. ISBN 978-80-7367-703-9
SVOBODOVÁ, E., 2010. Vzdělávání v mateřské škole. Praha:Portál. ISBN 978-80-7367-774-9