Bakalářská práce se zabývá marketingovými komunikačními nástroji. Charakterizovány jsou tradiční i netradiční nástroje, součástí práce je také jejich komparace. Velký prostor je pak věnován product placementu se zaměřením na jeho využití prostřednictvím YouTuberů. Je vysvětlen pojem YouTuber a specifika tohoto povolání. Řešena je problematika product placementu na YouTube z pohledu firem i YouTuberů, problematika agentur zastupujících YouTubery či legislativní hledisko product placementu. Uveden a analyzován je také pozitivní a negativní případ spolupráce YouTubera a firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with marketing communication tools. It describes both traditional and non-traditional tools including their comparison. Product placement is discussed in much greater extent with focus on its use through the YouTubers. It explains the term YouTuber and specifics of this job. The thesis explores the issue of product placement on YouTube from a perspective of companies and YouTubers, the issue of agencies that are representing YouTubers or a legislative aspect of product placement. The thesis describes and analyses positive and negative case of cooperation between YouTuber and company.
Bakalářská práce se zabývá marketingovými komunikačními nástroji. Charakterizovány jsou tradiční i netradiční nástroje, součástí práce je také jejich komparace. Velký prostor je pak věnován product placementu se zaměřením na jeho využití prostřednictvím YouTuberů. Je vysvětlen pojem YouTuber a specifika tohoto povolání. Řešena je problematika product placementu na YouTube z pohledu firem i YouTuberů, problematika agentur zastupujících YouTubery či legislativní hledisko product placementu. Uveden a analyzován je také pozitivní a negativní případ spolupráce YouTubera a firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with marketing communication tools. It describes both traditional and non-traditional tools including their comparison. Product placement is discussed in much greater extent with focus on its use through the YouTubers. It explains the term YouTuber and specifics of this job. The thesis explores the issue of product placement on YouTube from a perspective of companies and YouTubers, the issue of agencies that are representing YouTubers or a legislative aspect of product placement. The thesis describes and analyses positive and negative case of cooperation between YouTuber and company.
1. Marketingová komunikace - porovnání tradičních a netradičních komunikačních nástrojů
2. Product placement - teoretické vymezení pojmu
3. Fenomén YouTube a využití nástroje Product placement
4. Spolupráce YouTubera a firmy
5. Ekonomické vyhodnocení Product placement v souvislosti s YouTube
Zásady pro vypracování
1. Marketingová komunikace - porovnání tradičních a netradičních komunikačních nástrojů
2. Product placement - teoretické vymezení pojmu
3. Fenomén YouTube a využití nástroje Product placement
4. Spolupráce YouTubera a firmy
5. Ekonomické vyhodnocení Product placement v souvislosti s YouTube
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3. vyd.
Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
MILES, Jason. YouTube marketing power how to use video to find more prospects, launch your products, and reach a massive audience.
New York: McGraw-Hill, 2014. ISBN 978-007-1830-553.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
RICH, Jason. Ultimate guide to YouTube for business: Produce low-cost, high-impact videos, put your brand product or service in front of millions of viewers, master the secrets of successful "YouTubers". Sacramento: Entrepreneur Press, 2013. ISBN 15-991-8510-5.
Elektronická databáze článků ProQuest
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3. vyd.
Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
MILES, Jason. YouTube marketing power how to use video to find more prospects, launch your products, and reach a massive audience.
New York: McGraw-Hill, 2014. ISBN 978-007-1830-553.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
RICH, Jason. Ultimate guide to YouTube for business: Produce low-cost, high-impact videos, put your brand product or service in front of millions of viewers, master the secrets of successful "YouTubers". Sacramento: Entrepreneur Press, 2013. ISBN 15-991-8510-5.
Elektronická databáze článků ProQuest
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.