Předmětem této diplomové práce, nesoucí název "Konkurenční pozice produktu dle vnímání spotřebitele", je analýza vnímání konkurenční pozice vozů ŠKODA Superb a Volkswagen Passat.
Práce je rozdělena do tří částí. V první, teoretické, části se zaměřuje na konkurenci, konkurenceschopnost a konkurenční výhodu. V této části je zpracována literatura, která se týká produktu a jeho pozice na trhu. Dále pak konkurence a analýzy vnitřního a vnějšího prostředí firmy. V rámci prostředí firmy je popsána SWOT analýza, Porterův model pěti sil a Benchmarking. Ve druhé, praktické, části jsou nejprve srovnány technické parametry konkurenčních společností. Následně je prostřednictvím marketingového výzkumu zjištěno, zda a jak moc si konkurují ve vnímání a postoji vozy ŠKODA Superb a Volkswagen Passat. Třetí část je věnována závěrečnému zhodnocení výsledků výzkumu a doporučení možných zlepšení.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis, bearing the title "The competitive position of the product according to consumer´s perception." is the analysis of perception competitive position of the cars ŠKODA Superb and Volkswagen Passat.
This diploma thesis consists of three parts. First, theoretical, part is focused on competition, competitiveness and competitive advantage. The theoretical part deals with literature, which focus on competition and analysis of the company's internal and external environment. The SWOT analysis, Porter's Five Strength Model and Benchmarking are described within the company environment. In the practical part, technical parameters of competing companies are first compared and consequently, through marketing research, it is determined whether and how much they compete in the perception and attitude towards the cars ŠKODA Superb and Volkswagen Passat. In the third part of this thesis is summarizing the result of marketing research and recommended some improvement.
Klíčová slova
Konkurence, Konkurenceschopnost, Konkurenční výhoda, Marketingový výzkum, Porterův model pěti sil, Pozitioning, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitiveness, Competitive advantage, Marketing research, Porter´s model of five forces, Positioning, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
97
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce, nesoucí název "Konkurenční pozice produktu dle vnímání spotřebitele", je analýza vnímání konkurenční pozice vozů ŠKODA Superb a Volkswagen Passat.
Práce je rozdělena do tří částí. V první, teoretické, části se zaměřuje na konkurenci, konkurenceschopnost a konkurenční výhodu. V této části je zpracována literatura, která se týká produktu a jeho pozice na trhu. Dále pak konkurence a analýzy vnitřního a vnějšího prostředí firmy. V rámci prostředí firmy je popsána SWOT analýza, Porterův model pěti sil a Benchmarking. Ve druhé, praktické, části jsou nejprve srovnány technické parametry konkurenčních společností. Následně je prostřednictvím marketingového výzkumu zjištěno, zda a jak moc si konkurují ve vnímání a postoji vozy ŠKODA Superb a Volkswagen Passat. Třetí část je věnována závěrečnému zhodnocení výsledků výzkumu a doporučení možných zlepšení.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis, bearing the title "The competitive position of the product according to consumer´s perception." is the analysis of perception competitive position of the cars ŠKODA Superb and Volkswagen Passat.
This diploma thesis consists of three parts. First, theoretical, part is focused on competition, competitiveness and competitive advantage. The theoretical part deals with literature, which focus on competition and analysis of the company's internal and external environment. The SWOT analysis, Porter's Five Strength Model and Benchmarking are described within the company environment. In the practical part, technical parameters of competing companies are first compared and consequently, through marketing research, it is determined whether and how much they compete in the perception and attitude towards the cars ŠKODA Superb and Volkswagen Passat. In the third part of this thesis is summarizing the result of marketing research and recommended some improvement.
Klíčová slova
Konkurence, Konkurenceschopnost, Konkurenční výhoda, Marketingový výzkum, Porterův model pěti sil, Pozitioning, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitiveness, Competitive advantage, Marketing research, Porter´s model of five forces, Positioning, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika podniku a produktu
2. Teoretická východiska pro posouzení konkurenční pozice na trhnu
3. Návrh koncepce a metodiky posouzení konkurenční pozice produktu na trhu
4. Marketingový výzkum zaměřený na zjištění konkurenční pozice produktu na základě vnímání spotřebitelů
5. Stanovení konkurenční pozice vybraného produktu na českém trhu
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika podniku a produktu
2. Teoretická východiska pro posouzení konkurenční pozice na trhnu
3. Návrh koncepce a metodiky posouzení konkurenční pozice produktu na trhu
4. Marketingový výzkum zaměřený na zjištění konkurenční pozice produktu na základě vnímání spotřebitelů
5. Stanovení konkurenční pozice vybraného produktu na českém trhu
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Petr SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v
konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012. ISBN
978-80-7400-224-3.
DESS, Gregory G. Strategic management: Creating competitive advantages.
7th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2014. ISBN 978-0-07-763608-1.
SYNEK, Miroslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika.
6. přepracované
a doplněné vyd. Praha: C. H. Beck, 2015.
ISBN 978-80-7400-274-8.
MOLNÁR, Zdeněk. Competitive intelligence, aneb jak získat konkurenční
výhodu. Praha: Oeconomica, 2012. ISBN 978-80-245-1908-1.
Elektronická databáze článků ProQuest
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Petr SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v
konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012. ISBN
978-80-7400-224-3.
DESS, Gregory G. Strategic management: Creating competitive advantages.
7th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2014. ISBN 978-0-07-763608-1.
SYNEK, Miroslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika.
6. přepracované
a doplněné vyd. Praha: C. H. Beck, 2015.
ISBN 978-80-7400-274-8.
MOLNÁR, Zdeněk. Competitive intelligence, aneb jak získat konkurenční
výhodu. Praha: Oeconomica, 2012. ISBN 978-80-245-1908-1.
Elektronická databáze článků ProQuest
Přílohy volně vložené
žádné přílohy volně vložené
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.