Předmětem této diplomové práce je návrh rozšíření působnosti vybrané společnosti na zahraniční trhy. Jedná se o malou společnost Schinkmann, která je předním českým prodejcem a výrobcem svářecí techniky. Cílem je porovnat dva vybrané trhy a zvolit z nich ten, který je vhodnější pro exportní aktivity dané společnosti. Teoretická část se nejprve věnuje tématu internacionalizace. Poté se zabývá formami vstupu na zahraniční trh a faktorům, které ho ovlivňují. Dále je v této části přiblížena problematika malých a středních podniků a jejich důležitost pro ekonomiku státu. V praktické části je nejprve představena společnost Schinkmann. Je nastíněna její současná situace a také motivace pro vstup na zahraniční trh. Dále jsou analyzovány potenciální trhy pro případnou expanzi. Výsledkem analýzy je provedení výběru jednoho trhu, který se zdá pro společnost atraktivnější a je navrhnuta forma vstupu na daný trh. Závěrem jsou přiblíženy konkrétní kroky, které jsou shledány jako vhodné pro to, aby byl daný vstup úspěšný.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is to extend activities of the selected company to foreign markets. It is about a small company called Schinkmann, a leader in the Czech market in selling and producing welding technology. The aim is to compare two selected markets and choose the one more suitable for company's export activities. The theoretical part first deals with the topic of internationalization, then it concerns with forms of entry into the foreign market and factors that affect it. The issue of small and medium-sized enterprises and the importance for the economy of the state is also discussed in this part. The practical part begins with the introduction of the Schinkmann company. Outlining its current situation as well as its motivation for entering the foreign market. Furthermore, it analyzes potential market for intended expansion. The result of the analysis is the selection of one market that appears to be more attractive to the company and a form of entry to the given market then is proposed. In the end, concrete steps for succesfull entry are described.
Klíčová slova
Analýza trhu, export, internacionalizace, malé a střední podnikání, odporové svařování, prostředník, zahraniční trh.
Klíčová slova v angličtině
Analysis of the market, export, internacionalization, small and medium-sized enterprises, incandescent welding, intermediary, foreing market.
Rozsah průvodní práce
105 s. (171 153 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je návrh rozšíření působnosti vybrané společnosti na zahraniční trhy. Jedná se o malou společnost Schinkmann, která je předním českým prodejcem a výrobcem svářecí techniky. Cílem je porovnat dva vybrané trhy a zvolit z nich ten, který je vhodnější pro exportní aktivity dané společnosti. Teoretická část se nejprve věnuje tématu internacionalizace. Poté se zabývá formami vstupu na zahraniční trh a faktorům, které ho ovlivňují. Dále je v této části přiblížena problematika malých a středních podniků a jejich důležitost pro ekonomiku státu. V praktické části je nejprve představena společnost Schinkmann. Je nastíněna její současná situace a také motivace pro vstup na zahraniční trh. Dále jsou analyzovány potenciální trhy pro případnou expanzi. Výsledkem analýzy je provedení výběru jednoho trhu, který se zdá pro společnost atraktivnější a je navrhnuta forma vstupu na daný trh. Závěrem jsou přiblíženy konkrétní kroky, které jsou shledány jako vhodné pro to, aby byl daný vstup úspěšný.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is to extend activities of the selected company to foreign markets. It is about a small company called Schinkmann, a leader in the Czech market in selling and producing welding technology. The aim is to compare two selected markets and choose the one more suitable for company's export activities. The theoretical part first deals with the topic of internationalization, then it concerns with forms of entry into the foreign market and factors that affect it. The issue of small and medium-sized enterprises and the importance for the economy of the state is also discussed in this part. The practical part begins with the introduction of the Schinkmann company. Outlining its current situation as well as its motivation for entering the foreign market. Furthermore, it analyzes potential market for intended expansion. The result of the analysis is the selection of one market that appears to be more attractive to the company and a form of entry to the given market then is proposed. In the end, concrete steps for succesfull entry are described.
Klíčová slova
Analýza trhu, export, internacionalizace, malé a střední podnikání, odporové svařování, prostředník, zahraniční trh.
Klíčová slova v angličtině
Analysis of the market, export, internacionalization, small and medium-sized enterprises, incandescent welding, intermediary, foreing market.
Zásady pro vypracování
1. Teorie internacionalizace
2. Malé a střední podnikání a jeho role v ekonomice
3. Představení firmy a její motivace vstupu na zahraniční trh
4. Analýza potenciálních zahraničních trhů
5. Návrh vstupu na zahraniční trh a jeho zhodnocení
Zásady pro vypracování
1. Teorie internacionalizace
2. Malé a střední podnikání a jeho role v ekonomice
3. Představení firmy a její motivace vstupu na zahraniční trh
4. Analýza potenciálních zahraničních trhů
5. Návrh vstupu na zahraniční trh a jeho zhodnocení
Seznam doporučené literatury
DANIELS, John D., Lee H. RADEBAUGH a Daniel P. SULLIVAN. International Business: Environments and Operations. 15. vyd. Upper Saddle River: Pearson Education International, 2015. ISBN 978-1-292-01679-5.
HITT, Michael A., Duane R. IRELAND a Robert E. HOSKISSON Strategic Management: Competitiveness, Globalization, Concepts. 8. vyd. Mason: South-Western Cengage Learning, 2009. ISBN 978-0-324-58112-6.
KUNEŠOVÁ, Hana, Eva CIHELKOVÁ, et al. Světová ekonomika: nové jevy a perspektivy. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2014. ISBN 978-80-7400-502-2.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014.
ISBN 978-80-247-4874-0.
VEBER, Jaromír, Jitka SRPOVÁ, et al. Podnikání malé a střední firmy. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-45206-6.
Elektronická databáze článků ProQuest
Seznam doporučené literatury
DANIELS, John D., Lee H. RADEBAUGH a Daniel P. SULLIVAN. International Business: Environments and Operations. 15. vyd. Upper Saddle River: Pearson Education International, 2015. ISBN 978-1-292-01679-5.
HITT, Michael A., Duane R. IRELAND a Robert E. HOSKISSON Strategic Management: Competitiveness, Globalization, Concepts. 8. vyd. Mason: South-Western Cengage Learning, 2009. ISBN 978-0-324-58112-6.
KUNEŠOVÁ, Hana, Eva CIHELKOVÁ, et al. Světová ekonomika: nové jevy a perspektivy. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2014. ISBN 978-80-7400-502-2.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014.
ISBN 978-80-247-4874-0.
VEBER, Jaromír, Jitka SRPOVÁ, et al. Podnikání malé a střední firmy. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-45206-6.
Elektronická databáze článků ProQuest
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.