Tato bakalářská práce s názvem "Kritéria výběru obchodního zástupce ve vybrané společnosti" je zaměřena na zhodnocení jednotlivých kritérií výběru na pozici obchodního zástupce v jedné z regionálních poboček české pojišťovny Kooperativa, a. s. Cílem této práce je porovnat teoretické přístupy zabývající se stanovením kritérií při výběru zaměstnanců s reálně používanými kritérii v konkrétní pobočce a s výstupem z dotazníkového šetření. Práci lze rozdělit na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje rešerši literatury zabývající se problematikou výběru obchodních zástupců. Praktická část se věnuje charakteristice společnosti Kooperativa, dále pak popisem výběrového procesu, analýzou zjištěných kritérií ve sledované pobočce a dotazníkovým šetřením u jejích zaměstnanců. Výstupy z dotazníkového šetření jsou zpracovány jak v tabulkách, tak i graficky a následně interpretovány. V závěru práce jsou kritéria výběru zhodnocena a jsou navržena doporučení ke zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis entitled "The Criteria for a Selection of Sales Representative in the Chosen Company" is focused on evaluation of that particular criteria of selection of the sales representative in one regional branch office of Czech insurance company Kooperativa a. s. The aim of this thesis is to compare the approaches concerning the determination of the criteria of selection of employees with the criteria used in real situations in that particular branch office and with the questionnaire survey. The thesis is divided in two parts, theoretical and practical. Theoretical part contains the literature review which is dealing with the issue of selecting the sales representatives. Practical part deals with the characteristics of the Kooperativa company, furthermore with the description of the selection process, analysis of the found criteria in observed branch office and with questionnaire survey if its employees. The findings of the questionnaire survey are processed into tables and graphs and are further explained. In the conclusion of the thesis the criteria of the selection are evaluated and the recommendations for improvement are designed.
Klíčová slova
obchodní zastoupení, obchodní zástupce, vyhledávání pracovníků, výběr pracovníků, kritéria výběru
Klíčová slova v angličtině
dealership, sales representative, searching of employees, selection of employees, criteria of selection
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce s názvem "Kritéria výběru obchodního zástupce ve vybrané společnosti" je zaměřena na zhodnocení jednotlivých kritérií výběru na pozici obchodního zástupce v jedné z regionálních poboček české pojišťovny Kooperativa, a. s. Cílem této práce je porovnat teoretické přístupy zabývající se stanovením kritérií při výběru zaměstnanců s reálně používanými kritérii v konkrétní pobočce a s výstupem z dotazníkového šetření. Práci lze rozdělit na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje rešerši literatury zabývající se problematikou výběru obchodních zástupců. Praktická část se věnuje charakteristice společnosti Kooperativa, dále pak popisem výběrového procesu, analýzou zjištěných kritérií ve sledované pobočce a dotazníkovým šetřením u jejích zaměstnanců. Výstupy z dotazníkového šetření jsou zpracovány jak v tabulkách, tak i graficky a následně interpretovány. V závěru práce jsou kritéria výběru zhodnocena a jsou navržena doporučení ke zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis entitled "The Criteria for a Selection of Sales Representative in the Chosen Company" is focused on evaluation of that particular criteria of selection of the sales representative in one regional branch office of Czech insurance company Kooperativa a. s. The aim of this thesis is to compare the approaches concerning the determination of the criteria of selection of employees with the criteria used in real situations in that particular branch office and with the questionnaire survey. The thesis is divided in two parts, theoretical and practical. Theoretical part contains the literature review which is dealing with the issue of selecting the sales representatives. Practical part deals with the characteristics of the Kooperativa company, furthermore with the description of the selection process, analysis of the found criteria in observed branch office and with questionnaire survey if its employees. The findings of the questionnaire survey are processed into tables and graphs and are further explained. In the conclusion of the thesis the criteria of the selection are evaluated and the recommendations for improvement are designed.
Klíčová slova
obchodní zastoupení, obchodní zástupce, vyhledávání pracovníků, výběr pracovníků, kritéria výběru
Klíčová slova v angličtině
dealership, sales representative, searching of employees, selection of employees, criteria of selection
Zásady pro vypracování
1. Obchodní zástupce a jeho profil
2. Obchodní zastoupení v mezinárodním prostředí
3. Charakteristika vybrané společnosti
4. Rozbor kritérií výběru obchodního zástupce ve vybrané společnosti
5. Vyhodnocení vhodnosti kritérií
Zásady pro vypracování
1. Obchodní zástupce a jeho profil
2. Obchodní zastoupení v mezinárodním prostředí
3. Charakteristika vybrané společnosti
4. Rozbor kritérií výběru obchodního zástupce ve vybrané společnosti
5. Vyhodnocení vhodnosti kritérií
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4874-0.
KHELEROVÁ, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera.
3. dopl. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
VAJNER, Luděk. Výběr pracovníků do týmu. Praha: GRADA Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1739-5.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky.
5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
ARMSTRONG, Michael. A handbook of human resource management practice. 10th ed. London: Kogan Page Limited, 2006. ISBN 0-7494-4631-5.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4874-0.
KHELEROVÁ, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera.
3. dopl. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
VAJNER, Luděk. Výběr pracovníků do týmu. Praha: GRADA Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1739-5.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky.
5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
ARMSTRONG, Michael. A handbook of human resource management practice. 10th ed. London: Kogan Page Limited, 2006. ISBN 0-7494-4631-5.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
o
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.