Tato práce se zabývá návrhem struktury grafických ovládacích prvků uživatelského rozhraní, které by bylo možné realizovat ve vývojovém prostředí Processing a používat je v operačních systémech Windows a Android. V práci jsou uvedeny jednotlivé komponenty v těchto systémech, ze kterých je vybrána množina nejpoužívanějších prvků, jenž lze používat v multiplatformních aplikacích. Dále práce obsahuje návrh grafické podoby těchto vybraných prvků a také popis každého z nich.
Následně se práce věnuje realizaci některých z těchto navržených prvků. Tato realizovaná množina umožňuje snadno vytvářet přenositelné aplikace použitelné ve zmíněných operačních systémech. Praktická část práce také zahrnuje popis důležitých částí tvorby prvků, mezi něž patří reakce na vstup od uživatele a princip líného vykreslování. Dále práce popisuje realizaci jednotlivých prvků a také jejich vzájemnou strukturu.
Součástí práce je také vytvoření knihovny s těmito realizovanými prvky. Tato knihovna obsahuje sadu příkladů, jejichž popis je v práci uveden spolu s jejich grafickou podobou a ukázkou kódu v prostředí Processing. V textu je také uveden popis tohoto vývojového prostředí a jeho funkcí. Jelikož výstupem práce je zmíněná knihovna s realizovanými prvky, práce obsahuje také popis již existujících knihoven s prvky uživatelského rozhraní.
Anotace v angličtině
This text describes design of structure of the graphic user interface controls that could be implemented in development environment Processing and could be used in operating systems Windows and Android. In the thesis are listed individual components in these systems, from which a set of the most used elements, which can be used in multiplatform applications, is selected. Further, the thesis contains a graphic design of these selected elements and a description of each of them.
Subsequently, the thesis deals with realization of some of these proposed elements. This implemented set allows easy creation of portable applications usable in said operating systems. The practical part of the thesis also includes a description of important parts of element creation, including reaction to user input and the principle of lean rendering. Further, the thesis describes the realization of individual elements as well as their mutual structure.
Part of the thesis is also the creation of a library with these realized elements. This library contains a set of examples, the description of which is presented in the work together with their graphic form and sample code in the environment Processing. The text also describes this development environment and its functions. As the output of the work is the mentioned library with implemented elements, the work also contains a description of already existing libraries with elements of the user interface.
Klíčová slova
uživatelské rozhraní, vývojové prostředí Processing, grafické ovládací prvky, Windows, Android
Klíčová slova v angličtině
user interface, development environment Processing, graphical controls, Windows, Android
Rozsah průvodní práce
42
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá návrhem struktury grafických ovládacích prvků uživatelského rozhraní, které by bylo možné realizovat ve vývojovém prostředí Processing a používat je v operačních systémech Windows a Android. V práci jsou uvedeny jednotlivé komponenty v těchto systémech, ze kterých je vybrána množina nejpoužívanějších prvků, jenž lze používat v multiplatformních aplikacích. Dále práce obsahuje návrh grafické podoby těchto vybraných prvků a také popis každého z nich.
Následně se práce věnuje realizaci některých z těchto navržených prvků. Tato realizovaná množina umožňuje snadno vytvářet přenositelné aplikace použitelné ve zmíněných operačních systémech. Praktická část práce také zahrnuje popis důležitých částí tvorby prvků, mezi něž patří reakce na vstup od uživatele a princip líného vykreslování. Dále práce popisuje realizaci jednotlivých prvků a také jejich vzájemnou strukturu.
Součástí práce je také vytvoření knihovny s těmito realizovanými prvky. Tato knihovna obsahuje sadu příkladů, jejichž popis je v práci uveden spolu s jejich grafickou podobou a ukázkou kódu v prostředí Processing. V textu je také uveden popis tohoto vývojového prostředí a jeho funkcí. Jelikož výstupem práce je zmíněná knihovna s realizovanými prvky, práce obsahuje také popis již existujících knihoven s prvky uživatelského rozhraní.
Anotace v angličtině
This text describes design of structure of the graphic user interface controls that could be implemented in development environment Processing and could be used in operating systems Windows and Android. In the thesis are listed individual components in these systems, from which a set of the most used elements, which can be used in multiplatform applications, is selected. Further, the thesis contains a graphic design of these selected elements and a description of each of them.
Subsequently, the thesis deals with realization of some of these proposed elements. This implemented set allows easy creation of portable applications usable in said operating systems. The practical part of the thesis also includes a description of important parts of element creation, including reaction to user input and the principle of lean rendering. Further, the thesis describes the realization of individual elements as well as their mutual structure.
Part of the thesis is also the creation of a library with these realized elements. This library contains a set of examples, the description of which is presented in the work together with their graphic form and sample code in the environment Processing. The text also describes this development environment and its functions. As the output of the work is the mentioned library with implemented elements, the work also contains a description of already existing libraries with elements of the user interface.
Klíčová slova
uživatelské rozhraní, vývojové prostředí Processing, grafické ovládací prvky, Windows, Android
Klíčová slova v angličtině
user interface, development environment Processing, graphical controls, Windows, Android
Zásady pro vypracování
Seznamte se se strukturou a funkcemi standardních grafických prvků uživatelského rozhraní v OS Windows a Android.
Navrhněte vlastní strukturu prvků uživatelského rozhraní, kterou by bylo možné realizovat v prostředí Processing a které by bylo možné používat pro OS Windows i Android.
Realizujte takovou množinu základních i pokročilejších prvků uživatelského rozhraní z bodu 2, která umožní snadno vytvářet uživatelsky příjemné přenositelné programy.
Vytvořte pro realizované prvky dokumentaci a sadu příkladů.
Zásady pro vypracování
Seznamte se se strukturou a funkcemi standardních grafických prvků uživatelského rozhraní v OS Windows a Android.
Navrhněte vlastní strukturu prvků uživatelského rozhraní, kterou by bylo možné realizovat v prostředí Processing a které by bylo možné používat pro OS Windows i Android.
Realizujte takovou množinu základních i pokročilejších prvků uživatelského rozhraní z bodu 2, která umožní snadno vytvářet uživatelsky příjemné přenositelné programy.
Vytvořte pro realizované prvky dokumentaci a sadu příkladů.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\arabic{enumi}]}
Casey Reas, Ben Fry: Make: Getting Started with Processing, September 2015, Maker Media. 238 pages.
Casey Reas, Ben Fry: Processing: A Programming Handbook for Visual Designers, December 2014, The MIT Press. 720 pages.
Lukáš Marek: Programování pro Android v příkladech, seriál, [online] http://www.root.cz/serialy/programovani-pro-android-v-prikladech/#ic=serial-box&icc=more
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\arabic{enumi}]}
Casey Reas, Ben Fry: Make: Getting Started with Processing, September 2015, Maker Media. 238 pages.
Casey Reas, Ben Fry: Processing: A Programming Handbook for Visual Designers, December 2014, The MIT Press. 720 pages.
Lukáš Marek: Programování pro Android v příkladech, seriál, [online] http://www.root.cz/serialy/programovani-pro-android-v-prikladech/#ic=serial-box&icc=more
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.