Bakalářská práce se zabývá komparací německé a české firemní kultury, zkoumá jejich odlišnosti, které jsou nejčastějším zdrojem vzájemných nedorozumění. Teoretická část práce se zabývá především důležitými pojmy z oblasti firemní kultury a vyjasnění metodologických postupů k identifikaci kulturních odlišností. Praktická část je zaměřená na vlastní výzkum jednotlivých kulturních dimenzí podle Geerta Hofstedeho definovaných v teoretické části. Vlastní výzkum proběhne formou dotazníkového šetření mezi zaměstnanci v České republice a Německu. Zároveň je součástí výzkumu i komparace vlastních hodnot získaných z dotazníkového šetření s hodnotami z oficiálního výzkumu Geerta Hofstede.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a comparison of German and Czech corporate culture. It examines their differences which are usually the most common reason of mutual misunderstandings. Theoretical part of the bachelor thesis mainly deals with important concepts in the field of corporate culture and clarification of methodological procedures to identify the cultural differences. Focus of the practical part is to research individual cultural dimensions based on Geert Hofstede defined in the theoretical part. The research was done in the form of questionnaire among employees in the Czech Republic and Germany. A part of the research is also a comparison of the values obtained from the questionnaire survey with the values of official research by Geert Hofstede.
Klíčová slova
Firemní kultura, interkulturní komunikace, komparace, kulturní standardy, Geert Hofstede.
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, intercultural communication, comparisons, cultural standards, Geert Hofstede.
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá komparací německé a české firemní kultury, zkoumá jejich odlišnosti, které jsou nejčastějším zdrojem vzájemných nedorozumění. Teoretická část práce se zabývá především důležitými pojmy z oblasti firemní kultury a vyjasnění metodologických postupů k identifikaci kulturních odlišností. Praktická část je zaměřená na vlastní výzkum jednotlivých kulturních dimenzí podle Geerta Hofstedeho definovaných v teoretické části. Vlastní výzkum proběhne formou dotazníkového šetření mezi zaměstnanci v České republice a Německu. Zároveň je součástí výzkumu i komparace vlastních hodnot získaných z dotazníkového šetření s hodnotami z oficiálního výzkumu Geerta Hofstede.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a comparison of German and Czech corporate culture. It examines their differences which are usually the most common reason of mutual misunderstandings. Theoretical part of the bachelor thesis mainly deals with important concepts in the field of corporate culture and clarification of methodological procedures to identify the cultural differences. Focus of the practical part is to research individual cultural dimensions based on Geert Hofstede defined in the theoretical part. The research was done in the form of questionnaire among employees in the Czech Republic and Germany. A part of the research is also a comparison of the values obtained from the questionnaire survey with the values of official research by Geert Hofstede.
Klíčová slova
Firemní kultura, interkulturní komunikace, komparace, kulturní standardy, Geert Hofstede.
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, intercultural communication, comparisons, cultural standards, Geert Hofstede.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů, formulace teze a výzkumných otázek
2. Fundamentace odlišných firemních kultur v interkulturním managementu
3. Detekce kritických odlišností německé a české firemní kultury
4. Vyhodnocení teze, závěry a doporučení
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů, formulace teze a výzkumných otázek
2. Fundamentace odlišných firemních kultur v interkulturním managementu
3. Detekce kritických odlišností německé a české firemní kultury
4. Vyhodnocení teze, závěry a doporučení
Seznam doporučené literatury
NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL. Interkulturní komunikace: Češi a Němci. 2. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-298-7.
URBAN, Jan. Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2014. ISBN 978-80-87974-05-6.
BROOKS, Ian. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6763-9.
MEAD, Richard a Tim G. ANDREWS. International management: culture and beyond. 4th ed. Chichester, England: John Wiley & Sons, 2009.
ISBN 978-1-405-17399-5.
LUTHANS, Fred a Jonathan P. DOH. International management: culture, strategy, and behavior. 8th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2012.
ISBN 978-0-07-811257-7.
Elektronická databáze ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL. Interkulturní komunikace: Češi a Němci. 2. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-298-7.
URBAN, Jan. Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2014. ISBN 978-80-87974-05-6.
BROOKS, Ian. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6763-9.
MEAD, Richard a Tim G. ANDREWS. International management: culture and beyond. 4th ed. Chichester, England: John Wiley & Sons, 2009.
ISBN 978-1-405-17399-5.
LUTHANS, Fred a Jonathan P. DOH. International management: culture, strategy, and behavior. 8th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2012.
ISBN 978-0-07-811257-7.
Elektronická databáze ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.