Právo na vzdělání má každý občan České republiky, řadí se mezi základní sociální práva a je obsaženo v Listině základních práv a svobod. Stále více se klade důraz na zvyšování kvality a investic do vzdělávání, a to do všech stupňů základního, středního, vyššího odborného a vysokoškolského. Rozvinutý vzdělávací systém přináší pozitivní efekty pro jednotlivce, kterým vyšší vzdělání přináší především lepší postavení na trhu práce či osobní uspokojení. Teoretická část je deskriptivní a zabývá se determinací vzdělávací politiky a vzdělanostní společnosti. Praktická část je zaměřena na analýzu školských systémů ve vybraných zemích, kterými jsou Spolková republika Německo, Rakousko, Švýcarsko, Estonsko, Česká republika, Slovenská republika, Polsko a Finsko.
Anotace v angličtině
Every citizen of the Czech Republic has the right to education, is one of the basic social rights and is included in the Charter of Fundamental Rights and Freedoms. Increasingly, the emphasis is on quality improvement and investment in education, in all levels basic, secondary and tertiary. The developed education system brings positive effects for individuals, whose higher education brings, above all, a better position on the labor market or personal satisfaction. The theoretical part is descriptive and deals with the determination of the educational policy and the knowledge society. The practical part is focused on the analysis of school systems in selected countries such as Germany, Austria, Switzerland, Estonia, Czech Republic, Slovak Republic, Poland and Finland.
Klíčová slova
Vzdělání, vzdělanostní společnost, vzdělávací politika, vzdělávací systém Spolkové republiky Německo, vzdělávací systém Rakouska, vzdělávací systém Švýcarska
Klíčová slova v angličtině
Education, knowledge society, education policy, education system of Germany, education system of Austria, education system of Switzerland
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Právo na vzdělání má každý občan České republiky, řadí se mezi základní sociální práva a je obsaženo v Listině základních práv a svobod. Stále více se klade důraz na zvyšování kvality a investic do vzdělávání, a to do všech stupňů základního, středního, vyššího odborného a vysokoškolského. Rozvinutý vzdělávací systém přináší pozitivní efekty pro jednotlivce, kterým vyšší vzdělání přináší především lepší postavení na trhu práce či osobní uspokojení. Teoretická část je deskriptivní a zabývá se determinací vzdělávací politiky a vzdělanostní společnosti. Praktická část je zaměřena na analýzu školských systémů ve vybraných zemích, kterými jsou Spolková republika Německo, Rakousko, Švýcarsko, Estonsko, Česká republika, Slovenská republika, Polsko a Finsko.
Anotace v angličtině
Every citizen of the Czech Republic has the right to education, is one of the basic social rights and is included in the Charter of Fundamental Rights and Freedoms. Increasingly, the emphasis is on quality improvement and investment in education, in all levels basic, secondary and tertiary. The developed education system brings positive effects for individuals, whose higher education brings, above all, a better position on the labor market or personal satisfaction. The theoretical part is descriptive and deals with the determination of the educational policy and the knowledge society. The practical part is focused on the analysis of school systems in selected countries such as Germany, Austria, Switzerland, Estonia, Czech Republic, Slovak Republic, Poland and Finland.
Klíčová slova
Vzdělání, vzdělanostní společnost, vzdělávací politika, vzdělávací systém Spolkové republiky Německo, vzdělávací systém Rakouska, vzdělávací systém Švýcarska
Klíčová slova v angličtině
Education, knowledge society, education policy, education system of Germany, education system of Austria, education system of Switzerland
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů, formulace teze a výzkumných otázek
2. Detekce významných konceptů vzdělanostní společnosti
3. Aplikovatelnost teoretických závěrů v praktické hospodářské politice
4. Vyhodnocení teze, závěry a doporučení
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů, formulace teze a výzkumných otázek
2. Detekce významných konceptů vzdělanostní společnosti
3. Aplikovatelnost teoretických závěrů v praktické hospodářské politice
4. Vyhodnocení teze, závěry a doporučení
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
KELLER, Jan a Lubor HRUŠKA TVRDÝ. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008.
ISBN 978-80-86429-78-6.
MARZANO, Robert J. a John S. KENDALL. Designing and Assessing Educational Objectives: Applying the New Taxonomy. Thousand Oaks: Corwin Press, 2008. ISBN 978-1-4129-4034-4.
BENEŠ, Milan. Idea vzdělávání v dnešní společnosti. Praha: Eurolex Bohemia, 2002. ISBN 80-86432-40-8.
HANSON, Mark E. Economic Development, Education and Transnational Corporations. London: Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-77116-0.
Elektronická databáze ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
KELLER, Jan a Lubor HRUŠKA TVRDÝ. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008.
ISBN 978-80-86429-78-6.
MARZANO, Robert J. a John S. KENDALL. Designing and Assessing Educational Objectives: Applying the New Taxonomy. Thousand Oaks: Corwin Press, 2008. ISBN 978-1-4129-4034-4.
BENEŠ, Milan. Idea vzdělávání v dnešní společnosti. Praha: Eurolex Bohemia, 2002. ISBN 80-86432-40-8.
HANSON, Mark E. Economic Development, Education and Transnational Corporations. London: Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-77116-0.
Elektronická databáze ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.